بررسی بازار بذر کینوا در تبریز

خرید و فروش گیاه کینوا

بررسی بازار بذر کینوا در تبریز از طریق کدام مجموعه امکان پذیر است؟ برای اطلاع از زمان دقیق کاشت بذر کینوا در تبریز و سایر استان‌ها به کدام مرکز می‌توان مراجعه کرد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری بسیار ریز با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم می‌باشد که متعلق به خانواده‌ی اسفناج است. این گیاه در حدود 5000 سال پیش در منطقه‌ی آندز در آمریکای جنوبی کشت شد و کشورهای پرو، شیلی، بولیوی و اکوادور از کشورهایی است که کینوا در آن کشت می‌شده و از دانه‌ی آن به عنوان یک غذای کامل استفاده می‌شده است و امروزه نیز با تحقیقاتی که دانشمندان انجام دادند خواص ارزشمندی در این گیاه فوق العاده یافتند. کشور ایران نیز در دهه‌ی اخیر در کشت بذر کینوا پیشرو بوده است.

تعیین تاریخ تهیه بذر کینوا از بازار و کشت آن در تبریز

استان آذربایجان شرقی و تبریز از مناطق سردسیر کشور محسوب می‌شود. به طورکلی بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه قابل کشت است. برای کشت بذر کینوا باید خیلی حواسمان به تاریخ کشت باشد زیرا تغییرات دمایی روی کیفیت کینوا تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در تبریز کشت بذر کینوا در یک مرحله یعنی در بهار صورت می‌گیرد و برداشت آن قبل از سرشدن هوا در ماه مهر انجام می‌شود. برای تعیین دقیق زمان کاشت بذر کینوا در استان آذربایجان شرقی و تبریز می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

میزان بذر لازم، عمق و فواصل کاشت

برای کاشت بذر کینوا در هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم بذر نیاز است که کشاورزان می توانند به راحتی از بازار بذر کینوا در تبریز تهیه نمایند. همانطور که ذکر شد بذر کینوا مانند بذور کلزا ریز می‌باشد و برای کشت آن باید در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری سطح خاک کشت شود تا بذور در زیر خاک خفه نشوند. فاصله‌های بذور در بین ردیف‌ها 50 سانتی‌متر و در هر ردیف 7 تا 10 سانتی‌متر می‌باشد.

بذر کینوا

روش‌های مختلف کاشت بذر کینوا

کاشت بذر کینوا به انواع روش‌های جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی به جز روش کرتی امکان پذیر است. البته روش کاشت جوی و پشته‌ای بهترین روش برای کاشت بذور کینوا است و روش کرتی به علت داشتن شاخ و برگ در گیاه کینوا مناسب نمی‌باشد. بذر کینوا را هم می‌توان به طریق دست پاش و هم با دستگاه‌های مکانیزه کشت کرد. دستگاه مکانیزه خطی کار غلات قابل استفاده برای این مورد می‌باشد. در استان آذربایجان شرقی و تبریز از نظر ادوات مکانیزه مشکلی وجود ندارد و امکانات لازم در این منطقه مهیا است.

تبریز استانی با آب و خاک مطلوب

تبریز از مناطقی است که بارندگی مناسبی در طی سال دارد و کیفیت آب این منطقه نیز بسیار مناسب می‌باشد. از نظر خاک هم در این استان شوری وجود ندارد و محصول نهایی کینوا بسیار با کیفیت می‌باشد. برای آبیاری کینوا به طور کلی باید 5 تا 7 مرتبه به فاصله 10 تا 15 روز آبیاری انجام شود. بارندگی‌ها هم می‌تواند از تعداد دور آبیاری کم کند. از تمام روش‌های مختلف آبیاری غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ استفاده می‌شود. علاوه بر این به راحتی می تواند از بازار فروش بذر این شهر به راحتی بذر کینوا را تهیه کرد.

عملکرد و برداشت بذور کینوا

حداقل عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا 2 تن در هکتار می‌باشد که می‌توان با رعایت یک سری راهکارها عملکرد را افزایش داد و به 5/5 تن در هکتار رساند. کوددهی با انواع کودهای NPK، سوپرفسفات تریپل و پتاس برای افزایش عملکرد کینوا موثر می‌باشد.

برای برداشت کینوا هم از روش دستی و هم مکانیزه قابل انجام است. روش برداشت مکانیزه با دستگاه کمباین کلزا انجام می‌شود. تغییر دادن هد برداشت کمباین کلزا برای برداشت محصول کینوا باید صورت گیرد.

دانه کینوا

بررسی بازار بذر کینوا در تبریز

برای بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در تبریز می‌توانید با کارشناسان خبره‌ی این مجموعه در تماس باشید. تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار نیز از این مجموعه قابل دستیابی است زیرا این مجموعه با داشتن متخصصان در حوزه ی بذر و امکانات لازم در تهیه بذور عاری از علف هرز و با درصد خلوص بالا ممتاز می‌باشد. علاوه بر این موارد برای تعیین زمان دقیق کشت بذر کینوا و نحوه‌ی کشت آن می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

همکاری در بازار بذر کینوا در تبریز

پیرو کشت بذر کینوا در نقاط مختلف کشور و هم چنین تبریز بازار بذر آن نیز رونق مناسبی پیدا کرده است. در این مجموعه برای اطلاع از بازار بذر کینوا، خرید و فروش و نیز صادرات آن می‌توانید با این مرکز تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.این مجموعه علاوه بر همکاری در توسعه‌ی بازار بذر کینوا در زمینه‌ی خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در سراسر کشور با کشاورزان همکاری می‌نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *