بازار بذر کینوا اردبیل

خرید و فروش گیاه کینوا

جهت بررسی بازار بذر کینوا اردبیل و سایر استان های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. علاوه بر بررسی بازار بذر کینوا، درباره‌ی نحوه‌ی کشت بذر کینوا هم اطلاعات بسیار مفید و کاربردی در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌گیرد.

بذر کینوا چیست؟

بذر کینوا بذری بسیار ریز همانند بذور کلزا و شبدر می‌باشد، وزن هزاردانه‌ی آن 2 تا 3 گرم است. کینوا متعلق به خانواده‌ی اسفناج است، کشت کینوا به راحتی و آسانی قابل انجام است. بذر کینوا را بخاطر تولید دانه‌ی آن کشت می‌کنند. دانه کینوا سرشار از ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان و… می‌باشد و به دلیل داشتن تمام اسید آمینه های ضروری بدن به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود. همانطور که بیان شد کشت بذر کینوا آسان است و هم چنین مقاوم به خشکی و شوری است که قابلیت کشت در بسیاری از مناطق را دارد. دوره‌ی رشدی بذر کینوا کوتاه و حدود 100 روز می‌باشد.

بذر کینوا

تهیه بذر کینوا از بازار و کشت آن در اردبیل

استان اردبیل از جمله مناطقی در کشور است که کشت بذر کینوا در آن رونق بسیار مناسبی پیدا کرده است. این استان آب و هوا و خاک بسیار مناسبی دارد، محصول کینوا تولیدی در این منطقه کیفیت بسیار بالایی دارد  و می‌تواند علاوه بر مصرف داخلی برای صادرات از آن استفاده کرد. به طور کلی کشت بذر کینوا در دو نوبت طی سال کشت می‌شود، یکی در بهار و دیگری در پاییز البته امکان کشت تابستانه هم در صورت مساعد بودن شرایط در بعضی مناطق وجود دارد، در اردبیل این گیاه را در دو نوبت بهاره و پاییزه می‌توان کشت کرد و عملکرد بسیار مناسبی را در پی خواهد داشت.

انتخاب تاریخ کاشت مناسب

انتخاب تاریخ مناسب کاشت از عوامل بسیار تاثیر گذار در عملکرد محصول است. با توجه به اقلیم‌های متفاوت و نیز بافت خاک مختلف در استان اردبیل باید در تاریخ کاشت بذر کینوا دقت زیادی انجام داد. جهت تعیین تاریخ دقیق کاشت بذر کینوا در استان اردبیل و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید و بعد از تهیه آن از بازار فروش مناسب نسبت به کشت آن اقدام نمایید.

بذر کینوا

کشت دیم و آبی کینوا در اردبیل

کینوا برای رشد نیاز به حداقل 5 و حداکثر 7 نوبت آبیاری دارد که فواصل این آبیاری 10 تا 15 روز می‌باشد. در مناطقی مانند استان اردبیل که بارندگی در طی سال دارد از تعداد دور آبیاری کم می‌شود. در بعضی از مناطق اردبیل مثل خود اردبیل، پارس آباد، مغان، مشکین شهر، بیله سوار و سرعین کشت کینوا به صورت آبی انجام می‌شود و برخی مناطق دیگر مانند نمین، کوثر و خلخال اکثر کشت‌ها به صورت دیم قابل انجام است، به این دلیل که در این مناطق بارندگی‌های بسیار خوبی در طی سال صورت می‌گیرد.

عملکرد کشت بذر کینوا

میزان عملکرد محصول حاصل از کشت بذر کینوا در اردبیل مناسب می‌باشد. حداقل عملکرد کشت بذر کینوا 2 تن و حداکثر 5/5 تا 6 تن در هکتار می‌باشد. البته برای گرفتن حداکثر عملکرد باید یک سری عوامل را رعایت کرد مانند انتخاب بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار، تاریخ مناسب کاشت، کوددهی مناسب  وکنترل علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها. برای دستیابی به حداکثر عملکرد و کسب اطلاعات مناسب در این زمینه می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید که جهت تهیه بذور از بازار مناسب و کشت آن راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 بازار بذر کینوا اردبیل

باتوجه به گسترش کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور و از جمله اردبیل، بازار بذر کینوا نیز رونق مناسبی در کشور پیدا کرده است. برای بررسی بازار بذر کینوا، خرید و فروش و صادارت آن می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید. هم چنین کارشناسان این مجموعه در زمینه‌ی آموزش کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور و نیز اردبیل مشاوره‌ی رایگان و ارزشمندی در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد. علاوه بر این جهت رفاه حال کشاورزان این مجموعه با آنها قرارداد خرید تضمینی بسته و محصول آنها را خریداری می کند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *