بازار خرید بذر کینوا اصلاح شده

کنترل علف هرز و قیمت کینوا

از کدام مرکز می‌‌توان وضعیت بازار خرید بذر کینوا اصلاح شده را مورد بررسی قرار داد؟ کدام مرکز بذر کینوا اصلاح ‌شده و شناسنامه‌دار را در کلیه استان‌ها عرضه می‌نماید؟ چه مرکزی در زمینه کشت صحیح بذر کینوا اصلاح‌شده به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می دهد؟

 خرید بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است که با قدمتی حدود ۵ هزار ساله ، در منطقه آند امریکای جنوبی کشت می شود . با توجه به ارزش غذایی بالای دانه کینوا و ویژگی‌های زراعی بذر کینوا ، کشورهای مختلفی به کشت بذر کینوا توجه کرده‌اند .

در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است . برای کشت بذر کینوا در اقلیم متنوع ایران لازم بود که بذر کینوا وارد شده از مبدا ، مورد اصلاح قرار بگیرد . تا با آب‌وهوا و اقلیم ایران سازگار گردد .

کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور ، انتخاب بوته‌های برتر و بذرگیری از این بوته‌ها در چند نسل پیاپی باعث اصلاح زراعی بذر کینوا برای مناطق مختلف کشور گردید . بنابراین بذر کینوا از نظر زراعی اصلاح شده و هیچ دست ورزی ژنتیکی در آن انجام نشده است . خرید بذر کینوا اصلاح شده باعث تولید محصول فوق العاده کینوا خواهد شد.

کشت بذر کینوا  اصلاح‌شده باعث تولید محصول غیر ترا ریخته می شود . همچنین در صورت رعایت نکات کشاورزی ، می‌‌توان بذر کینوا را به صورت ارگانیک نیز تولید نمود .

بذر کینوا

 روش کشت بذر کینوا اصلاح شده

 بذر کینوا اصلاح‌شده را می‌‌توان به‌صورت دست پاش و مکانیزه و به انواع روش‌های کشت ردیفی نواری و جوی پشته کشت نمود .

باتوجه به این‌که گیاه کینوا دارای شاخ و برگ زیادی است و عملیات داشت برای این گیاه مشکل می‌گردد . بنابراین کشت به‌صورت کرتی برای بذر کینوا اصلاح‌شده به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست . خرید کینوا اصلاح شده می تواند در تولید محصول کینوا ارزش افرینی زیادی داشته باشد.

آبیاری

 بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز دارد . و به انواع روش‌های آبیاری غرقابی و تحت فشار اعم از قطره‌ای ، بارانی و نوار تیپ می توان بذر کینوا اصلاح‌شده را آبیاری نمود .

در مناطقی که بارندگی های بهاره و پاییزه وجود دارد ، تعداد دفعات آبیاری کاهش می یابد .

 کوددهی

جهت افزایش عملکرد بذر کینوا ، می‌‌توان از کودهای دامی و شیمیایی استفاده نمود . استفاده از ۱۵۰ کیلوگرم کود NPK در ابتدای رشد ، و ۲ نوبت کود سرک در مرحله ۴ تا ۶ برگی و شروع گل‌دهی ، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا  می‌گردد . خرید کینوا اصلاح شده باعث تولید حداکثری محصول می شود و سود اوری چند برابری برای کشاورز ایجاد می کند.

همچنین می‌‌توان از ۱۵۰ کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل ، به عنوان کود جایگزین با کود مذکور نیز استفاده کرد . در صورت استفاده از کود سوپر فسفات تریپل ، لازم است که ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس نیز برای گیاه کینوا استفاده گردد .

بذر کینوا ایران

عوامل موثر بر افزایش عملکرد

عوامل مختلفی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا  بر می‌گردد ، ازجمله استفاده از بذر کینوا اصلاح‌شده و شناسنامه‌دار ، مبارزه با آفات و بیماری‌ها ، کنترل علف‌های هرز ، تاریخ کشت صحیح و مدیریت زراعی مناسب باعث تولید محصول کینوا با عملکرد مطلوب و دانه های باکیفیت می‌گردد . که در این موارد می توانید از کارشناسان مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید .

عملکرد و برداشت

به‌طورکلی بذر کینوا بین ۲ تا 5/5 تن در هکتار در مناطق مختلف کشور ، با اقلیم‌های مختلف و شرایط زراعی مناسب عملکرد دارد . برداشت محصول کینوا مشابه گیاه سورگم می‌باشد . پس از زرد شدن گیاه برداشت ، به‌صورت دستی یا با کمباین برداشت کلزا انجام می‌پذیرد .

بذر کینوا

بازار خرید بذر کینوا اصلاح شده

جهت بررسی بازار خرید بذر کینوا اصلاح‌شده در کشور ، می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید . این مجموعه به‌‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصلاح‌شده و شناسنامه‌دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهد .

در سال‌های اخیر باتوجه به افزایش تقاضا برای کشت بذر کینوا ، در استان‌های مختلف بازار خرید بذر کینوا نیز رونق یافته است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این روند به صورت افزایشی ادامه داشته باشد .

همکاری بازار خرید بذر کینوا اصلاح شده

همچنین مجموعه ما در زمینه کشت صحیح بذر کینوا اصلاح‌شده ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نماید . و آن‌ها را در زمینه تولید دانه کینوا با کیفیت مناسب و افزایش عملکرد محصول ، پشتیبانی می‌کند .

همچنین مجموعه ما در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می‌نماید .

جهت بررسی وضعیت بازار خرید بذر کینوا ، تهیه بذر کینوا اصلاح‌شده و شناسنامه‌دار و استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه می‌توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *