آموزش کشت بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا

از کدام مرکز می توان آموزش کشت بذر کینوا اصلاح شده تهیه نمود؟ آیا امکان دریافت آموزش رایگان در زمینه کشت بذر کینوا اصلاح شده وجود دارد؟ محصول کینوا را در کدام مرکز می توان به فروش رساند؟

کشت بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا ، بذری متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که با هدف تولید دانه ، کشت می شود . دانه کینوا به علت ارزش غذایی بالایی که دارد به خاویار گیاهی معروف است و مصارف غذایی و صنعتی دارد.

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است و از هزاران سال قبل در کشورهای پرو ، بولیوی ، اکوادور و شیلی کشت می شود . این گیاه به خشکی و شوری مقاومت بالایی داشته و دوره رشد کوتاه مدتی دارند . همچنین در اقلیم های مختلف قادر به رشد و تولید محصول می باشند ، زیرا تنوع ژنتیکی آن بالا می باشد.

با توجه به ارزش غذایی دانه کینوا ، ویژگی های زراعی بذر کینوا و تقاضا برای مصرف آن در کشورهای مختلف جهان ، کشت آن در مناطق مختلف از جمله کشور ایران ، مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به تعلق این بذرها به آمریکای جنوبی ، قبل از کشت وسیع در ایران ، لازم بود تا این بذر برای اقلیم ایران اصلاح گردد.

کینوا

اهمیت کاشت بذر کینوا اصلاح شده

در حال حاضر بذرهای اصلاح شده کینوا در دسترس کشاورزان عزیز قرار می گیرد . بذر کینوا ، در دو نوبت بهاره و پاییزه و حتی به صورت دیم در مناطق مختلف کشور کشت می شود . البته نکته مهم برای کشت بذر کینوا در مناطق زراعی مختلف کشور ، تعیین تاریخ کشت به صورت صحیح می باشد .

زیرا گیاه کینوا در مرحله پرشدن دانه ، به دمای محیط حساس است که با انتخاب تاریخ کشت مناسب ، می توان این مسئله را مدیریت نمود . جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

کشت بذر کینوابه صورت دست پاش و یا با استفاده از ردیفکار پنوماتیک غلات انجام می شود . و برداشت آن نیز به صورت دستی و یا با کمباین برداشت کلزا صورت می پذیرد . انواع روش های آبیاری برای بذر و گیاه کینوا به کار می روند.

حداقل عملکرد بذر کینوا اصلاح شده ، 2 و حداکثر 5.5 تن در هکتار می باشد . جهت افزایش عملکرد بذر کینوا اصلاح شده می توان از کود سوپرفسفات تریپل و پتاس و یا از کود NPK استفاده نمود .

جهت دریافت آموزش رایگان در زمینه کشت بذر کینوا اصلاح شده در مناطق مختلف کشور ، می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید . این افراد با همکاری کشاورزان عزیز در استان مختلف ، تجربه کشت بذر کینوا اصلاح شده را دارند . و در تمام مراحل کاشت ، داشت و برداشت محصول کینوا ، کشاورزان عزیز را به صورت رایگان پشتیبانی می نمایند.

بذر کینوا

مبارزه با علف های هرز

کنترل علف های هرز ، مسئله ای بسیار مهم در مورد گیاه کینوا می باشد . علف های هرز گیاه کینوا ، از نظر وزن ، شکل و اندازه بسیار مشابه دانه کینوا هستند . به همین دلیل در صورت مخلوط شدن دانه کینوا با بذور علف هرز ، بوجاری آن هزینه بر و مشکل می گردد . در نتیجه ارزش اقتصادی محصول برداشت شده به شدت افت کرده و حتی به صفر می رسد.

بنابراین کنترل علف های هرز به عنوان یک مسئله مهم در کشت بذر کینوا اصلاح شده باید مورد توجه قرار بگیرید . برای این منظور پیشنهاد می شود؛ چند ماه قبل از کشت،زمین زراعی مورد نظر آبیاری شده تا علف های هرز رشد نماید . در اینصورت با استفاده از علف کش ترفلان می توان این علف ها حذف نمود . پس از پایان دوره کارنس این علف کش ، بذر کینوا اصلاح شده را می توان کشت کرد.

در صورت یک یا دو ماه به کشت زمان در اختیار کشاورز است ، می توان پس از آبیاری و رشد علف های هرز ، زمین مورد نظر را شخم زد . شخم زدن علف های هرز باعث حذف آن ها و اضافه کردن مواد آلی به خاک می گردد.

در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ پس از کشت و رشد گیاه کینوا ، علف کش گالانت سوپر ، گزینه مناسبی می باشد . و برای حذف علف های هرز پهن برگ ، وجین کردن به روش دستی یا با استفاده از کولتیواتور دوار ، پیشنهاد می گردد .

کینوا

دریافت آموزش رایگانِ کشت بذر کینوا اصلاح شده

همانطور که بیان گردید؛ در سال های اخیر با اصلاح شدن بذر کینوا ، و با توجه به رونق بازار برای خرید دانه آن؛ کشت بذر کینوا اصلاح شده در استان های مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است . البته با توجه به جدید بودن این بذر در ایران ، هنوز برای افراد زیادی ناشناخته است .

مجموعه ما با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج و آموزش کشت بذر کینوا اصلاح شده در کشور ، فعالیت می نماید . این مجموعه بذر کینوا اصلاح شده و شناسنامه دار و عاری از بذور علف هرز را در اختیار کشاورزان عزیز در استان های مختلف ، قرار می دهد.

تهیه بذر کینوا عاری از علف هرز و با قوه نامیه بالا ، نقش مهمی در کنترل علف های هرز و افزایش عملکردکینوا ، دارد . همچنین کارشناسان باتجربه ما در زمینه آموزش کشت بذر کینوا به کشاورزان عزیز ، مشاوره رایگان ارائه می دهند .

این مجموعه در زمنیه توسعه بازار بذر و دانه کینوا، صادرات دانه کینوا و فروش محصول نهایی این گیاه ، با کشاورزان عزیز در مناطق مختلف کشور ، همکاری می نماید . جهت اطلاع از تارخ دقیق کشت بذر کینوا اصلاح شده ، دریافت آموزش کشت به صورت رایگان و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *