مرکز خرید انواع کینوا

دانه کینوا

جهت خرید انواع کینوا سفید و رنگی و آرد کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع کینوا در ایران، در ارتباط باشید و در زمینه تولید و مصرف انواع کینوا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی انواع کینوا

دانه کینوا شبه غله ای نشاسته ای و دو لپه است که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد. مردم جنوب آمریکا از حدود 5000 سال قبل دانه کینوا را برای تولید غذا و تهیه فرآورده های آن، تولید می کردند. در حال حاضر کشورهای پرو و بولیوی که جز این منطقه هستند، بزرگترین صادرکنندگان انواع کینوا هستند.

دانه کینوا حاصل رشد و رسیدگی گیاه کینوا است. انواع کینوا با رنگ های متفاوتی در کشورهای مختلفی تولید می شوند. انواع کینوا سفید و انواع کینوای رنگی کاربردهای غذایی و صنعتی دارند.

کینوا

ارزش غذایی انواع دانه کینوا

انواع کینوا سفید به علت پخت سریع تر و طعم مطلوبتر بازار پسندی بیشتری دارد. انواع کینوای رنگی، به طور کلی رنگ های قرمز و سیاه را در برمی گیرد. انواع کینوا سیاه که طعم تندی نسبت به دو نوع سفید و قرمز دارد، برای تولید نوشیدنی های مالتی به کار می رود.

انواع کینوا قرمز به علت رنگ زیبا، معمولاً برای تولید سالاد استفاده می شوند. انواع کینوا سفید برای تهیه آرد کینوا نیز به کار می رود. انواع کینوا دارای ارزش غذایی زیادی هستند. و به عنوان تنها منبع گیاهی که همه اسیدآمینه های ضروری بدن را دارند، شناخته می شوند.

در سال های اخیر، مصرف انواع کینوا و تولید آن در کشورهای مختلف جهان از جمله مناطق مختلف ایران، مورد توجه قرار گرفته است.

کینوا

روش مصرف انواع کینوا

انواع کینوا پس از برداشت نیاز به فرآوری دارند زیرا در پوسته آن ها، ماده ای به نام ساپونین موجود است. ساپونین ماده ای گلیکوزیدی، صابونی و سمی است که مصرف آن با عث هیدرولیز گلبول های قرمز خون می شود. به همین دلیل حتماً قبل از مصرف انواع کینوا نیاز است که طی فرآیند فرآوری، ساپونین پوسته آن حذف شود. مرکز خرید انواع کینوا در این مجموعه در بسته بندی های مختلف قابل عرضه می باشد.

انواع کینوا سفید، طعمی مشابه گندم و ذرت دارند، بنابراین استفاده از آن در انواع غذاها، تغییری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی نماید. انواع کینوا سفید به صورت کته، آبکش و مخلوط با برنج طبخ می شود. همچنین انواع کینوا سفید به صورت سرخ کرده، تازه خوری و در انواع سالاد، سوپ و انواع خورشت ها استفاده می شود.

کینوا

تنوع غذایی انواع دانه کینوا

برای تهیه انواع آش، آبگوشت، حلیم و غنی سازی سایر غذاها نیز می توان، انواع کینوا سفید را به آن غذا اضافه نمود. انواع کینوا سفید طبخ بسیار سریعی دارد و به راحتی می تواند در سبد غذایی خانواده ها قرار گیرد. حجم مصرفی  انواع کینوا محدودیت ندارد و در هر سه وعده ی غذایی می توان آن را مصرف نمود.

همانرو که بیان گردید، در حال حاضر سه نوع کینوا بر اساس رنگ، در کشور وجود دارد. و شامل انواع کینوا سفید، انواع کینوا قرمز و انواع کینوای سیاه می شود. زمان طبخ انواع کینوا سفید حدود 3 تا 5 دقیقه می باشد. انواع کینوای قرمز و سیاه نسبت به انواع سفید دیرپز می باشند.

کینوا

مرکز خرید انواع کینوا

سازمان فائو سال 2013 را به نام کینوا، نامگذاری نمود. واین عامل باعث شد که دانه کینوا در سراسر جهان مورد توجه قرار گیرد. سازمان فائو، ارزش غذایی انواع کینوا را با شیرخشک مقایسه نمود و کشورهای جهان را به مصرف آن ها ترغیب نمود.

در سال های اخیر، تولید انواع کینوا و مصرف آن در ایران نیز روند افزایشی داشته است. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع کینوا در ایران، انواع کینوای سفید و رنگی را در استان های مختلف کشور، عرضه می کند.

این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر و تولید انواع کینوا در مناطق مختلف کشور، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. پس از جمع آوری دانه انواع کینوا باکیفیت، این مجموعه برای اولین بار در کشور، اقدام به فرآوری دانه کینوا نموده است. 

غله کینوا

همکاری در مرکز خرید انواع کینوا

دانه انواع کینوا پس از برداشت، در پوسته خود ماده ای سمی به نام ساپونین دارد که باید قبل از مصرف، جداسازی شود. این مجموعه، فرآیند ساپونین گیری انواع کینوا و فرآوری آن را در داخل کشور انجام می دهد. دانه های آماده به طبخ انواع کینوا و آرد کینوا را به صورت عمده و در بسته بندی مختلف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک در استان های مختلف کشور می باشد.

جهت ارتباط با بزرگترین مرکز خرید انواع کینوا در کشور و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *