مرکز فروش علوفه کینوا

علوفه کینوا

اولین مرکز فروش علوفه کینوا در ایران، ضمن خرید و فروش علوفه کینوا در استان های مختلف، در زمینه کشت بذر کینوا، تولید دانه و علوفه کینوا در کلیه استان ها مشاوره رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر و تولید علوفه کینوا

بذر کینوا بذری بسیار ریز با وزن هزار دانه بین 2 تا 3 گرم می باشد. به همین دلیل کشت آن باید به صورت سطحی انجام شود . بذر کینوا در نوبت بهاره و پاییزه و در مناطق مستعد در نوبت تابستانه، کشت می شود.

می توان بذر کینوا را به صورت دست پاش و یا مکانیزه کشت نمود. البته کشت مکانیزه، عملکرد محصول نهایی را افزایش خواهد داد. برای کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. از رشد بذر کینوا گیاهی مشابه سلمه تره ایجاد می شود. این گیاه که کینوا نام دارد علاوه بر تولید دانه، علوفه خوبی نیز تولید می کند.

بذر کینوا

نحوه تولید علوفه کینوا

گیاه کینوا گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است که می تواند جایگزین مناسبی برای یونجه و ذرت باشد. زیرا از جمله مشکلات این گیاهان برای کشت مصرف آب زیاد، است. بذر کینوا برای رشد، به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز  نیاز دارد.

مشابه سایر گیاهان زراعی، استفاده از کودهای دامی و شیمیایی در مراحل رشد علوفه کینوا، باعث افزایش عملکرد آن می گردد. عملکرد زراعی گیاه کینوا از نظر تولید دانه بین 2 تا 5/5 تن در هکتار است. و از نظر تولید علوفه حدود 5 تن در هکتار می باشد.

کشاورزان عزیز با کشت بذر کینوا، علاوه بر تولید دانه، می توانند از علوفه آن نیز استفاده نمایند. همچنین در کنار فروش دانه کینوا، با فروش علوفه کینوا، سود بدست آمده از کشت بذر کینوا، را افزایش دهند.

بذر کینوا

موارد مصرف علوفه کینوا

بــذر، کاه و کلــش و همچنیــن علوفــه ســبز کینــوا بــه دلیــل پروتئیــن بــالا بــرای دام و طیور قابل اســتفاده اســت. علوفه کینوا به عنوان علوفه خوش خوراک به صورت ترکیبی و مکمل با سایر علوفه ها برای تغذیه دام های سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

 تحقیقات انجام شده، نشان می دهد که مصرف علوفه کینوا باعث افزایش شیردهی در گاو ها می گردد. جهت خوش خوراک شدن علوفه کینوا، بهتر است به صورت مخلوط با یونجه یا علوفه های دیگر، استفاده شود. مصرف علوفه کینوا برای افزایش شیر دهی و وزن گیری برای دام های سنگین و سبک مناسب است و هضم آسانی دارد.

علوفه کینوا

علوفه کینوا برای مصرف انواع دام و طیور

نکته قابل توجه در مصرف علوفه کینوا این است که، مصرف علوفه کینوا به صورت تک غذا برای شترمرغ مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر علوفه، دانه کینوا برای خوراک طیور به صورت مکمل و تک موردی نیز استفاده می شوند.

البته لازم به ذکر است که دانه کینوا برای مصرف طیور باید فراوری شود. زیرا دانه کینوا در پوسته خود ماده ای صابونی به نام ساپونین دارد که طی فرآیند فرآوری حذف می گردد. دانه کینوا، غذای مناسبی برای وزن گیری طیور می باشد.

همچنین دان کینوا به عنوان غذایی مناسب برای پرندگان زینتی از جمله عروس هلندی معرفی شده است. همچنین آرد کینــوا به عنــوان یــک منبــع سرشار از پروتئیــن، می توانــد جایگزیــن دانه ذرت و ســویا بــرای تغذیــه طیــور گوشــتی استفاده شود.

علوفه کینوا

مرکز فروش علوفه کینوا

مجموعه ما برای اولین بار در ایران علوفه کینوا را از کشاورزان عزیز خریداری می نماید. کشاورزان عزیزی که بذر کینوا را در زمین های بیشتر از پنج هکتار، کشت می نمایند، برای فروش علوفه می توانند با ما تماس بگیرند.

مجموعه ما در زمینه تولید علوفه کینوا، علاقه مند به همکاری با کشاورزان عزیزی است که در هکتار بالا بذر کینوا را کشت می نمایند. همچنین، آماده همکاری با کلیه موسسات تحقیقاتی در رابطه با پژوهش درباره علوفه کینوا می باشد.

علوفه کینوا

همکاری در مرکز فروش علوفه کینوا

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر، دانه و آرد کینوا در ایران، برای اولین با در کشور، علوفه کینوا را از کشاورزان عزیز خریداری می نماید. همچنین به عنوان اولین مرکز فروش علوفه کینوا، این علوفه را با کیفیت های مختلف و قیمت مناسب در اختیار دامداران عزیز قرار می دهد.

دامداری های سنتی و صنعتی در سراسر کشور، می توانند برای تهیه علوفه کینوا با مجموعه ما در ارتباط باشند. همچنین دانه فرآوری شده کینوا نیز برای مصرف طیور، قابل عرضه می باشد.

جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه و ارتباط با اولین مرکز فروش علوفه کینوا در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *