سایت جامع علوفه کینوا

علوفه کینوا

سایت جامع علوفه کینوا ، اطلاعات مربوط به تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، کشت بذر کینوا، تولید علوفه کینوا و خرید و فروش بذر و علوفه کینوا در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

سایت کشت بذر و علوفه کینوا

بذر کینوا بذری زودرس است که دوره رشد آن، کوتاه مدت است. معمولاً در زمانی حدود 100 روز آماده برداشت می شود. البته این زمان بسته به اقلیم و نوع رقم زراعی متفاوت است. بذر کینوا بذری مقاوم به خشکی و شوری است، و قابلیت تحمل شوری را بیش از گندم و جو دارد.

روش کشت بذر کینوا، مشابه گیاهانی بذر ریزی همچون شبدر، کلزا و کنجد است. کشت بذر کینوا به انواع روش های دست پاش و مکانیزه، انجام می شود. کشت بذر کینوا ، سودآوری خوبی دارد ، به طوری که سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دوبرابر گندم است.

کینوا

تولید کینوا به منظور دانه برای انسان و علوفه برای دام

برای کشت بذر کینوا به 8 تا 10 کیلوگرم است. بذر و گیاه کینوا برای رشد به 5 تا 7 نویت آبیاری نیاز دارند. فاصله بین هر دور آبیاری بین 10 تا 15 روز می باشد.

حداقل عملکرد بذر و گیاه کینوا 2 تن در هکتار است . برای افزایش عملکرد بذر کینوا از کودهای آلی یا شیمیایی می توان استفاده کرد.

مصرف کود NPK به مقدار 150 کیلوگرم در هکتار باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود. همچنین می توان از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه  100 کیلوگرم کود پتاس به عنوان جایگزین کود مذکور استفاده کرد.

حداکثر عملکرد بذر کینوا در هر هکتار 5/5 تن دانه می باشد. همچنین در هر هکتار حدود 5 تن علوفه کینوا برداشت می شود. کشاورزان عزیز می توانند بعد از عرضه دانه کینوا به این مجموعه با عرضه علوفه مرغوب کینوا میزان درامد خود را چند برابر کنند.

علوفه کینوا

علوفه کینوا

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺪودﯾﺖ اراﺿﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﮐﺸﺖ و ﮐﺎر، ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ آب و ﺗﻐﯿﯿـﺮات آب  و ﻫﻮاﯾﯽ و اﻗﻠﯿﻤﯽ، ﭼﺎﻟﺶﻫﺎي آﯾﻨﺪه ي ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﻮراك دام ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد .ﺑﻨـﺎﺑﺮاﯾﻦ روي آوردن ﺑـﻪ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﻮراك ﺑﻮﻣﯽ، ﻓﺮآوردهﻫﺎي ﻓﺮﻋﯽ و ﺿﺎﯾﻌﺎت ﮐﺸﺎورزي و ﻧﯿﺰ ﺧﻮراكﻫﺎي ﻧﺎﻣﺘﻌـﺎرف اﻣـﺮي اﺟﺘﻨـﺎب  ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ اﺳﺖ.

ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺧﻮراك ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﯽ ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﭘﺮورش دام ﺑﺸﻤﺎر ﻣﯽرود و ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺳﻮدآوري ﯾﮏ واﺣﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪي را ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﺪ. همچنین تامین خوراک ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ دام، ﺑﺎزده ﺗﻮﻟﯿﺪﻣﺜﻠﯽ، اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ آب، ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ و ﺳﻼﻣﺖ و  ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮآوردهﻫﺎي داﻣﯽ اﺛﺮ ﮔﺬار است.

علوفه کینوا

اهمیت غذایی علوفه کینوا در تغذیه دام

علوفه کینوا به خشکی و شوری مقاوم است و جایگزین خوبی برای علوفه یونجه و ذرت علوفه ای که مصرف آب زیادی دارند، می باشد. همچننی علوفه کینوا دارای مواد معدنی خوبی است که می توانید نیاز دام را برطرف نماید. سایت علوفه کینوا می تواند روش های تولید محصولات کشاورزی بهینه را به کشاورزان آموزش دهد.

مواد معدنی موجود در دانه کینوا از جمله پتاسیم، کلسیم، منیزیم، گوگرد و روی می باشد. گوگرد در ساختار اسیدهای آمینه مانند متیونین ، سیستئین ، هموسیستئین و تائورین یافت می شود.

این ماده معدنی در بخش بزرگی از بافتهای بدن به ویژه مو ، پشم و کرک وجود دارد. به همین دلیل ، تامین گوگرد اضافی توسط علوفه کینوا در سایر خوراک های دام، ضروری است.

علوفه کینوا به صورت ترکیب با علوفه یونجه برای مصرف انواع دام های سنگین و سبک مورد استفاده قرار می گیرد. کشاورزان عزیز با کشت بذر کینوا، در کنار تولید دانه کینوا، می توانند علوفه کینوا را به صورت ترکیب با یونجه و اسپرس و سایر علوفه ها استفاده نمایند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف علوفه کینوا باعث شیردهی گاو می شود. همچنین غذایی خوش خوراک برای اسب و گوسفند و حتی شترمرغ می باشد.

علوفه کینوا

سایت جامع علوفه کینوا

با توجه به جدید بودن بذر کینوا و تولید علوفه آن در کشور، شناخت کمی از آن وجود دارد. مجموعه ما با هدف معرفی بذر و گیاه کینوا و آگاهی بخشی در زمینه کشت و تولید علوفه آن، سایت جامع علوفه کینوا را راه اندازی نموده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، بذر کینوا شناسنامه دار توزیع می نماید. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا و تولید دانه و علوفه کینوا در استان های مختلف کشور، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

علوفه کینوا

همکاری در سایت جامع علوفه کینوا

مجموعه ما با عقد قرارداد دانه برداشت شده از گیاه کینوا را به صورت تضمینی خریداری می نماید. و برای اولین بار در ایران علوفه کینوا را از زمین های زراعی بالای 5 هکتار خریداری می کند.

مجموعه ما در زمینه تولید علوفه کینوا ، علاقه مند به همکاری با کشاورزان عزیزی  است که در هکتار بالا بذر کینوا را کشت می نمایند. دامداری های سنتی و صنعتی در کلیه استان های کشور، می توانند برای تهیه علوفه کینوا با مجموعه ما در ارتباط باشند.

بعلاوه این مجموعه درباره مباحث تحقیقاتی در رابطه با علوفه کینوا، با مراکز علاقه مند و مستعد، حاضر به همکاری می باشد. جهت دریافت اطلاعات مفید در رابطه بذر، دانه و علوفه کینوا می توانید به سایت جامع علوفه کینوا مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *