قیمت خرید بذر کینوا برای کاشت

بذر کینوا

جهت آگاهی از قیمت خرید بذر کینوا برای کاشت و فروش تضمینی محصول خود، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در ارتباط باشید و از این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری نسبتاً جدید است که در سال های اخیر، برای کاشت در مناطق مختلف جهان، مورد توجه قرار گرفته است. سال 2013، سازمان فائو بذر کینوا را برای کاشت، معرفی نمود و ویژگی های غذایی و دارویی دانه آن را برشمرد.این مجموعه در ایران بذر کینوا را با قیمت مناسب خرید و فروش می کند.

این سازمان هدف از انتخاب بذر کینوا برای کاشت در نقاط مختلف جهان را، تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان کرد. و سال 2013 را سال بین المللی کینوا نام گذاشت. سازمان فائو بیان کرد که دانه کینوا، تنها منبع گیاهی است که همه اسیدآمینه های ضروری برای انسان را دارد.


همچنین بذر کینوا بسیار به تنش های شوری، خشکی و سرما مقاوم است. و در مزارع زراعی فقیر و زمین های حاشیه ای قادر به رشد است. همچنین در اقلیم های مختلف نیز رشد می نماید.

همانطور که بیان شد، انتخاب بذر کینوا برای کاشت، توجیه اقتصادی دارد. زیرا دانه کینوا که حاصل رشد بذر کینوا است، کاربردغذایی و صنعتی دارد. و علاوه بر داخل در بازارهای بین المللی نیز، جایگاه خاص خود را دارد. همچنین، سودآوری بذر کینوا نسبت به گندم و برخی از غلات، دوبرابر می باشد.

برنج کینوا

کشت بذر کینوا

کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. البته در برخی از مناطق در نوبت تابستانه نیز، امکان کشت بذر کینوا، وجود دارد و در این مناطق، در دو نوبت از سال، بذر یکنوا کشت می شود. ماننداغلب محصولات زراعی، بذر کینوا به صورت دیم کشت دیم نیز کشت می شود. علاقه مندان جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش کینوا می توانند با این مجموعه تماس بگیرند.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت است که معمولاً حدود 100 روز زمان می برد. عملیات زراعی شامل، شخم و دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی جهت آماده سازی زمین، لازم است که اجرا شود.

همچنین، برای مبارزه با علف های هرز، می توان یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی مد نظر را آبیاری کرد. زمانی که علف های هرز رشد کرد، با استفاده از سمومی مانند، رانداپ و ترفلان با آنها مبارزه کرد.

آبیاری کینوا

مشابه سایر گیاهان زراعی، بذر کینوا به روش های سنتی و مکانیزه انجام پذیر است. میزان بذر کینوا برای کاشت و تولید محصول مرغوب، 8 تا 10 کیلوگرم است. و به علت ریز بودن این بذر، باید عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر باشد. و مشابه گیاه شبدر و کلزا، به صورت سطحی کشت می شود.جهت انجام مکانیزه عملیات بذر کینوا برای کاشت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد.

جهت کشت بذر کینوا می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده می شود.بذر کینوا برای رشد و تولید گیاه و دانه کینوا، به آبیاری کمی نیاز دارد. 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز بسیار مناسب است. البته میزان آبیاری زیاد باعث ورس گیاه کینوا و کاهش عملکرد می شود. در اغلب مناطق تعداد 5 نوبت آبیاری برای تولید محصول بذر کینوا، کافی است.بذر کینوا در این مجموعه با قیمت مناسب خرید و فروش می شود.

بذر کینوا

کود دهی و برداشت بذر کینوا

استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK و دو مرحله کود سرک (مرحله 4 تا 6 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی) گزینه مناسبی برای افزایش عملکرد بذر کینوا است. همچنین کاربرد 150 کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، و دو مرحله کود سرک، نیز می تواند گزینه جایگزینی برای افزایش محصول کینوا باشد. کود دهی مناسب می تواند در قیمت خرید بذر کینوا در سطح کشور موثر باشد.

عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن است. و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. برای برداشت محصول بذر کینوا، می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت آن، استفاده کرد.

بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا برای کاشت

مجموعه ما در جهت همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه بذر کینوا را برای کاشت توزیع می نماید که البته این بذرها شناسنامه دار و اصل می باشد.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، از قیمت خرید بذر کینوا را، به صورت به روز، به علاقه مندان اطلاع می دهد. همچنین این مجموعه، در زمینه انتخاب بذر کینوا برای کاشت و روش های صحیح کشت بذر کینوا، مشاوره کاملاً رایگان ارائه می دهد.

بذر کینوا

همکاری در قیمت خرید بذر کینوا برای کاشت

متاسفانه بسیاری از کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید محصول، برای فروش محصول خود با مشکل روبه رو شده و مجبور به انبار کردن محصول خود هستند.مجموعه ما، پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا، دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، فروش تضمینی محصول خود و… می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *