عرضه و توزیع بذر کینوا در ارومیه

بذر کینوا

جهت ارتباط با بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر کینوا در ارومیه و مناطق مختلف کشور، می توانید با ما تماس بگیرید و علاوه بر تهیه بذر شناسنامه دار کینوا، محصول خود را صورت کاملاً تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار ریز است که با هدف تولید دانه کشت می شود. البته برخی از ارقام آن با هدف تولید علوفه برای دام مورد کشت قرار می گیرند. بذر کینوا بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است و طی 5000 سال به طور مداوم غذای اصلی مردم این مناطق، دانه کینوا بوده است.

به علت ارزش غذایی بالای دانه کینوا، به آن خاویار سبز لقب داده اند. سازمان فائو با توجه به اهمیت دانه کینوا و با هدف معرفی بذر کینوا، سال 2013 را «سال کینوا» نام گذاری کرد. و سایر کشورها را به کشت بذر کینوا ترغیب نمود.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، بذر کینوا را کشت می نمایند. همچنین در سال های اخیر، بذر کینوا در کشور ایران نیز کشت می شود. کشت بذر کینوا در ارومیه و استان های مختلف کشور موفقیت آمیز بوده است، و عملکرد زراعی قابل قبولی را نیز داشته است.

بذر کینوا برای رشد، به حداقل شرایط محیطی نیاز دارد. بذر کینوا قادر است که در خاکهای فقیر از نظر زراعی نیز رشد کند. دوره رشد بذر کینوا، کوتاه مدت است و همچنین نیاز به مقدار آب کمی دارد. همه این عوامل باعث شده است که سودآوری کشت بذر کینوا، قابل توجه و حتی دو برابر نسبت به زراعت گندم بیان شود.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در ارومیه

دوره رشد بذر کینوا حدود 100 روز است و به عنوان گیاهی زودرس شناخته می شود. برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا لازم است ابتدا را زمین شخم زده و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک اجرا شود. همچنین کودپاشی قبل از کشت نیز باعث بهبود کیفیت خاک میشود.

کشت بذر کینوا به روش های سنتی و مکانیزه می شود. برای کشت مکانیزه بذر کینوا، می توان دستگاه خطی کار غلات را استفاده کرد. در این صورت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر است، که باید رعایت شود.

بذر کینوا

کود دهی و عملکرد بذر کینوا ارومیه

برای کشت بذر کینوا، به 8 تا 10 کیلوگرم بذر در هکتار نیاز است. همچنین بذر کینوا برای رشد به میزان آب کمی نیاز دارد. 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز، نیاز آبی بذر کینوا را برای رشد و تولید دانه، تأمین می نماید.

برای افزایش عملکرد بذر کینوا ، می توان از کودهای دامی و شیمیایی استفاده کرد. کودهای شیمیایی مناسب، مانند NPK یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس هستند. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود چرا که امکان ورس را در پی دارد.

میزان عملکرد بذر کینوا، حداقل 2 تن در هکتار و در صورت مدیریت زراعی خوب، حداکثر 5/5 تن در هکتار خواهد بود. برای برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین کلزا با تغییر هدِ کمباین می توان استفاده کرد.

انتخاب تاریخ کشت مناسب برای کشت بذر کینوا در ارومیه و مناطق دیگر کشور، بسیار مهم است. به طوری که انتخاب نامناسب، تاثیر قابل توجهی در عملکرد نهایی محصول دارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در ارومیه می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

بذر کینوا

عرضه و توزیع بذر کینوا در ارومیه

مجموعه ما، در زمینه عرضه و توزیع بذر کینوا در ارومیه و مناطق مختلف کشور، فعالیت می کند. این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران، همکاری می نماید. و طی سال های اخیر با همکاری کشاورزان عزیز مناطق مختلف، به تجربیات مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا دست یافته است.

کارشناسان ما، تجارب خود در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و سایر مناطق را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهند. برای استفاده از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه، در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و هر منطقه ای زراعی که هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

بعلاوه، پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا در ارومیه و سایر مناطق کشور، به صورت تضمینی انجام می پذیرد. برای دریافت کلیه خدمات این مجموعه در زمینه عرضه و توزیع بذر کینوا، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *