مرکز بذر کینوا در فارس

خرید و فروش گیاه کینوا

مرکز بذر کینوا در فارس چه اطلاعاتی در اختیار علاقمندان و کشاورزان عزیز قرار می‌دهد؟ برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار  به کدام مجموعه می‌توان مراجعه کرد؟

کینوا بومی کجاست؟

گیاه کینوا بومی مناطق آند در آمریکای جنوبی است که قدمتی حدود 5000 ساله دارد. کشورهایی مانند پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی از اولین کشورهایی هستند که بذر کینوا را کشت کردند. در کشور ما ایران نیز چند سالی است که کشت و پرورش کینوا رونق مناسبی پیدا کرده است. در استان فارس نیز مرکز بذر کینوا تامین کننده بذر کشاورزان خواهد بود.سازمان فائو سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کرد و کشورهای زیادی را تشویق به کشت بذر کینوا نمود.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در فارس

کینوا گیاهی کم توقع و سازگار است که می‌تواند در مزارع فقیر و کم آب نیز رشد مناسبی داشته باشد. کشاورزان استان فارس نیز مانند سایر استان‌های دیگر اقدام به کشت بذر کینوا کرده‌اند و رشد مناسبی در این زمینه داشته اند. کشت بذر کینوا به هر دو روش سنتی و مکانیزه امکان پذیر است.

روش‌های مختلف کشت بذر کینوا شامل روش جوی و پشته‌ای، نواری، ردیفی به جز روش کرتی است، زیرا گیاه کینوا بعد از رشد دارای انشعابات و شاخ و برگ می‌شود که روش کرتی برای آن مناسب نمی‌باشد. علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم را از مرکز کشت کینوا در فارس بدست آورند.

کشت کینوا

اطلاع از میزان بذر مورد نیاز و آبیاری کینوا از طریق مرکز بذر کینوا در فارس

میزان بذر مورد نیاز برای کاشت کینوا به ازای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم می‌باشد، به دلیل ریز بودن بذر کینوا عمق کاشت آن باید 1 تا 2 سانتی متر در نظر گرفته شود. تعداد دور آبیاری مورد نیاز گیاه کینوا 5 تا 7 مرتبه و به فاصله‌ی 10 تا 15 روز است. تمام روش‌های مختلف آبیاری مانند غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ را می‌توان برای آبیاری گیاه کینوا به کار برد.

عملکرد و راههای افزایش آن

میزان عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا حداقل 2 تن و حداکثر 5/5 تا 6 تن در هکتار می‌باشد. با استفاده از یک سری راهکارها می‌توان عملکرد کشت بذر کینوا را افزایش داد که اطلاعات دقیقی در مرکز بذر کینوا در فارس در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

استفاده از بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار با قوه‌ نامیه بالا، تعیین تاریخ دقیق کاشت و کودپاشی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی مانند NPK به میزان 150 کیلوگرم در هکتار، سوپر فسفات تریپل 150 کیلوگرم در هکتار و 100 کیلوگرم کود پتاس، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماریها و به طور کلی با مدیریت زراعی صحیح می‌توان باعث افزایش عملکرد گیاه کینوا شد.

عملکرد بذر کینوا

مزیت‌های کشت بذر کینوا چیست؟

سودآوری دو برابر گندم، امکان کشت آن دو بار و یا حتی در مناطق مستعد سه بار در سال یعنی در بهار، تابستان و پاییز، امکان کشت آن هم به روش دستی و هم مکانیزه، کشت آسان و در دسترسی دارد، تقریبا در انواع شرایط محیطی قابلیت کشت دارد و سازگار به خشکی و شوری است.

دانه حاصل از کشت بذر آن خواص فوق العاده و کاربردهای زیادی دارد. داشتن حداقل امکانات برای کشت آن کافی است. دوره‌ی رشدی آن کوتاه است و حدود 100 روز طول می‌کشد.تهیه بذور با کیفیت در مرکز بذر کینوا در فارس برای کشاورزان این استان به راحتی امکان پذیر است.

مرکز بذر کینوا در فارس

اولین و بزرگترین مرکز بذر کینوا در فارس اطلاعات جامع و کاملی در زمینه کشت بذر کینوا در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد. برای تهیه‌ی بذر اصل و شناسنامه‌دار نیز می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. هم چنین این مجموعه با کشاورزان و علاقمندان عزیز در زمینه‌ی توسعه بذر و دانه کینوا، و خرید و فروش بذر و دانه کینوا همکاری می‌نماید. این مجموعه با بستن قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان محصول تولیدی آنها را خریداری می کند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *