فروشگاه بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری

بذر کینوا

برای خرید از فروشگاه بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری می توانباید چه اقدامی کرد؟ آیا امکان خرید بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری به صورت فله ای وجود دارد؟ برای کشت بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری از چه مرکزی، می توان مشاوره دریافت نمود؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است و هزاران سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده است. به علت ارزش غذایی بالای به خاویار سبز معروف است. در حال حاضر، بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، و استان چهارمحال و بختیاری بذر کینوا را کشت می کنند.

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. دانه کینوا حاوی تمام اسیدآمینه های ضروری بدن انسان است. همچنین دارای انواع پروتئین، ویتامین B2 ، آنتی اکسیدان، فیبر، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است. از دانه کینوا برای تهیه انواع غذاها مانند، سوپ، سالاد و طبخ مشابه برنج استفاده می شود. بعلاوه آرد آن برای تهیه انواع نان، کیک، بیکویت و غلات صبحانه به کار می رود.

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و در مدت زمان حدود 100 روز، دوره رشد آن کامل می شود. بذر کینوا در حداقل شرایط محیطی و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز قادر به رشد است. میزان نیاز آبی بذر کینوا کم می باشد.

بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم است. و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب و مدیریت زراعی خوب، تا دوبرابر گندم، سودآوری دارد. به همین دلیل، گیاهی مرغوب برای کشت در اغلب نقاط کشور می باشد.

بذر کینوا اذربایجان

کشت بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری

برای کشت بذر کینوا، لازم است مراحل شخم، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی انجام شود. برای کشت بذر کینوا می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد. برای این منظور، لازم است عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر باشد.

برای کشت بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری نیاز به 8 تا 10 کیلوگرم بذر در هر هکتار است. برای آبیاری گیاه کینوا می توان از انواع روش های آبیاری استفاده نمود. بذر کینوا برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارد که به فاصله هر 10 تا 15 روز انجام می شود.

استفاده از انواع کودهای شیمیایی و دامی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد. برای این منظور استفاده از 150 کیلوگرم NPK و دو نوبت کود سرک (مرحله 6-4 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی) و یا استفاده از 150 کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس و دو نوبت کود سرک، توصیه می شود.

برای مبارزه با علف های هرز پیشنهاد می شود، 1 تا 2 ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی مدنظر آبیاری شود. و پس از سبز شدن علف های هرز، از سموم رانداپ و ترفلان برای ازبین بردن آن ها استفاده کرد.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا در چهارمحال بختیاری حداقل 2 تن در هکتار است و در صورتی که شرایط زراعی مطلوب برای آن فراهم شود، می تواند تا 5/5 تن در هکتار افزایش عملکرد داشته باشد. برای برداشت محصول نهایی کینوا، از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده نمود.

اطلاع از تاریخ دقیق کشت از نکات مهم برای کشت گیاهان زراعی از جمله بذر کینوا می باشد. متاسفانه مشاهده شده در برخی از مناطق به دلیل عدم آگاهی از تاریخ کشت مناسب، کشاورزان عزیز متضرر شده اند. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در چهار محال و بختیاری و سایر استان ها می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان آنها در زمینه کشت بذر کینوا بهره مند شوید.

خرید بذر کینوا فله

فروشگاه بذر کینوا در چهارمحال و بختیاری

تهیه بذر مرغوب، اولین گام برای تولید محصول باکیفیت کینوا می باشد. با توجه به رونق بازار خرید و فروش بذر کینوا در ایران، طی سال های اخیر، متاسفانه توزیع بذرهای تقلبی کینوا نیز مشاهده می شود. بذرهای تقلبی یا فاقد قدرت جوانه زنی بوده و یا دارای اختلاط ژنتیکی بالای هستد و در نهایت، محصول تولیدی، کیفیت پایینی خواهد داشت.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین فروشگاه بذر کینوا در ایران، در جهت ترویج کشت بذر کینوا ، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند و در زمینه کشت بذر کینوا، مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان ارائه می نماید.

همچنین، پس از عقد قرارداد توسط این مجموعه با کشاورزان عزیز، خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. برای تهیه بذر های مرغوب و اصل کینوا در چار محال و بختیاری، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا و استفاده از مشاوره رایگان مجموعه ما، می توانید با ما تماس بگیرید

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *