فروش بذر کینوا ارگانیک در مشهد

سفارش کینوا ایران

فروش بذر کینوا ارگانیک در مشهد در کدام مرکز انجام می گیرد؟ کشت کینوا در مشهد صرفه اقتصادی دارد؟ مشاوره کشت چگونه دریافت کنم؟

کینوا ارگانیک

امروزه پرداختن به غذاهای سالم و با کیفیت، با توجه به فوائد فراوان این محصولات بیش از پیش برای همه مصرف کنندگان نمایان شده است. کشاورزی ارگانیک نوعی سیستم کشاورزی است که در آن کاربرد مواد شیمیایی به حداقل می رسد. بذر کینوا شبه غله ای است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و به خاویار گیاهی معروف است . در حال حاضر در اکثر نقاط ایران از جمله مشهد نیز کشت می شود. تولید ارگانیک این گیاه باارزش یر اهمیت غذایی و اقتصادی آن خواهد افزود.

بذر کینوا مشهد

کشاورزی ارگانیک

کشاورزی ارگانیک موضوع جدیدی نیست، بلکه روشی است که از هزاران سال قبل تا پیش از پیدایش سموم و کودهای شیمیایی، غذای انسان را تولید می کرد. در این روش استفاده از نهاده های شیمیایی به حداقل می رسد. در عوض تولید محصول به نگهداری و استفاده از منابع موجود در مزرعه مانند دام، انسان و بقایای گیاهی وابسته می شود تا بتواند محصولات سالم و با کیفیت و عاری از هرگونه ماده شیمیایی را در اختیار انسان قرار دهد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی جنبش کشاورزی ارگانیک و موسسه تحقیقات کشاورزی، از 15 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ایران فقط حدود 11 هزار هکتار زیر کشت محصولات ارگانیک می باشد. تولید محصولاتی از جمله انجیر، خرما، پسته، بادام، گیاهان دارویی، گلاب، روغن گل، گل خشک، شیرین- بیان و زعفران اختصاص دارد.

قیمت بذر کینوا

بذر کینوا ارگانیک در مشهد

بذر کینوا گیاهی با ارزش غذایی بالا و متعلق به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج است که به علت اهمیت غذایی بالای خود به خاویار سبز معروف شده است و سال 2013 نیز از طرف فائو به نام کینوا نام گذاری گردید.

بذر کینوا در مشهد یکساله است و درحال حاضر دو رقم دانه سفید ، در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه در ایران کشت می شوند. کا البته رقم دانه سفید به علت عملکرد زراعی مطلوب تر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

کاربردهای مختلفی برای استفاده از گیاه و دانه کینوا وجود دارد. از جمله: از آرد آن برای تهیه نان، بیکویت، انواع کیک، غلات صبحانه، تولید نوشیدنی های مالتی، برای تهیه انواع سوپ، سالاد، پخت مانند برنج و… . زراعت بذر کینوا در مشهد و سایر استان های کشور با توجه به مقاومت بالای آن به شوری و خشکی، سودآوری قابل توجهی دارد.

به گونه ای که حتی در صورت فراهم بودن شرایط زراعی مطلوب، سود حاصل از کشت آن دوبرابر گندم است. بنابراین تولید گیاهی با ارزش غذایی و اقتصادی بالا مانند کینوا به روش ارگانیک علاوه بر بهبود کیفیت مواد غذایی آن، باعث افزایش ارزش تجاری آن می شود.

بذر کینوا مشهد

فروش بذر کینوا ارگانیک در مشهد

در حال حاضر یکی از روش های به کار رفته در تولید محصولات ارگانیک، استفاده از کودهای بیولوژیک با هدف افزایش عملکر زراعی است . جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی است . علاوه بر افزایش سلامت و کیفیت محصول زراعی، به امنیت خاک های زراعی و سلامت محیط زیست کمک می کند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در مشهد و سایر شهر ها با همکاری رسمی از وزارت جهاد کشاورزی انجام می گیرد.

علاوه بر توزیع بذرهای اصل و بذر کینوا، به افراد علاقه مند به تولید انواع محصولات ارگانیک از جمله گیاه ارزشمند کینوا در شهر مشهد و تمام نقاط کشور مشاوره رایگان می دهد. همچنین برای تهیه کودهای بیولوژیک با هدف افزایش بهره وری محصولات زراعی ارگانیک می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *