خرید تضمینی بذر کینوا در ایلام

بذر کینوا ایلام

آیا امکان خرید تضمینی بذر کینوا در ایلام وجود دارد؟ برای خرید بذر مرغوب کینوا به چه مراکزی می توان مراجعه کرد؟ آیا کشت بذر کینوا مقرون به صرفه است؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس است. طی هزاران سال غذای اصلی مردم مناطق آمریکای جنوبی بوده و در بین آنها به خاویار سبز معروف است. ارزش غذایی و دارویی بذر کینوا باعث شده است که کشت آن توسط سازمان فائو به سایر کشورها ترویج یابد.


کشورهای مختلفی در دنیا از جمله ایران به کشت بذر کینوا پرداخته اند. بذر کینوا به خشکی و شوری و یخ زدگی مقاوم است و عملکرد زراعی قابل توجه ای دارد، به گونه‌ای که سود آوری آن نسبت به گندم و برخی غلات دو برابر می باشد.

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی (حدود 100 روز) دارد. همچنین به تعداد دفعات کم آبیاری نیاز دارد. بین پنج تا هفت مرتبه آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز می‌تواند نیاز آبی بذر کینوا را برطرف نماید. برای کشت بذر کینوا در ایلام از روش های سنتی و مکانیزه و انواع روش های آبیاری می توان استفاده کرد.

وزن هزار دانه بذر کینوا بین 2 تا 3 گرم است زیرا بذرهای آن بسیار ریز می باشند. برای کشت بذر کینوا به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر در هر هکتار لازم است. حداقل عملکرد کینوا در هکتار 2 تن می باشد که در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی به 5/5 تن می رسد.

بذر کینوا فله

کشت بذر کینوا در ایلام

کشت بذر کینوا به روشهای سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. استان ایلام سابقه موفق و چشمگیری در زمینه کشت گیاهان بذر ریز دارد. همچنین ادوات کشاورزی مربوط به کشت این گیاهان را در دسترس دارد. بنابراین منطقه ای بسیار مناسب برای کشت بذر کینوا میباشد.

در مناطق مختلف این استان اقلیم های متفاوتی وجود دارد.کشاورزان ایلامی که گیاه کلزا را به خوبی تولید کرده‌اند به آسانی می‌توانند بذر کینوا را نیز با عملکردی بالا تولید نمایند. زیرا برای کشت بذر کینوا به روش کشت مشابه کلزا و ماشین آلات مشابه آن نیاز است. کشت مکانیزه به همراه استفاده از تجارب گذشته در زمینه کشت گیاهان بذر ریز می تواند سودآوری قابل توجهی را در زمینه کشت کینوا به همراه داشته باشد.

برخی از مناطق استان کشور با مشکل خشکی و شوری مواجه هستند.کینوا گیاهی مقاوم به خشکی است که می تواند به عنوان یک گیاه زراعی مطلوب و سودآور برای این مناطق به حساب آید. در استان ایلام دو نوبت کشت بهاره و پاییزه برای بذر کینوا امکان‌پذیر است. برای اطلاع از تاریخ مناسب جهت کشت بذر کینوا در ایلام و تولید محصولی با عملکرد بالا می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید.

خرید تضمینی بذر کینوا در ایلام

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در زمینه تولید بذرهای بومی کینوا در داخل کشور و ترویج کشت بذر کینوا فعالیت می کند. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.
مهم ترین ویژگی مربوط به این مجموعه این است که، در این مجموعه پس از عقد قرارداد خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در ایلام و سایر نقاط کشور انجام می شود.

همچنین این مجموعه امکان خرید محصول از کشاورزان ای که بذر خود را از محل های دیگر تهیه کرده‌اند، فراهم آورده است. برای این منظور کشاورز نمونه ای از محصول خود را برای ما ارسال می کند و در صورت تأیید کیفیت آن، محصول کشاورز توسط مجموعه ما با قیمت مناسب خریداری می شود. برای خرید تضمینی بذر کینوا می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *