سفارش بذر کینوا با قوه نامیه بالا و مشاوره کشت

کشت بذر کینوا

از کدام مجموعه می توانم سفارش بذر کینوا با قوه نامیه بالا و مشاوره کشت مناسب دریافت کنم ؟ آیا کشت کینوا صرفه اقتصادی دارد؟

گیاه کینوا

بذر کینوا که بومی مناطقی در آمریکای جنوبی است در سالهای اخیر به گیاهی زراعی در کشورهای زیادی در جهان تبدیل شده است. اهمیت بذر کینوا زراعی آنقدر مورد توجه قرار گرفت که سازمان خواروبار جهانی علاوه بر تشویق سایر کشورها به زراعت آن، سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کرد. اما اهمیت گیاه کینوا در چیست؟

دانه کینوا

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج است که ظاهر آن مشابه گیاه سلمه تره می باشد. این گیاه دارای بذرهای بسیار ریزی است اما ارزش غذایی بالایی در دانه های آن نهفته است. دانه هایی سرشار از اسیدآمینه های ضروری برای انسان، دارای املاح معدنی مفید مانند فیبر، کلسیم، آهن، روی و ویتامین های گروه B، مخصوصاً ویتامین B2، فاقد گلوتن، حاوی آنتی اکسیدان و مواد غذایی که برای انسان بسیار مفید می باشند.

اهمیت دیگر بذر کینوا در سازگاری آن به تغییرات اقلیمی است. بذر کینوا مقاومت بالایی به خشکی، شوری و یخ زدگی دارد و می تواند حتی در زمین های لم یزرع نیز رشد نماید. در صورت فراهم کردن شرایط مطلوب برای آن، سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و برخی غلات به همراه آورد. همه این ویژگی ها باعث شده است تا بذر کینوا به گیاهی مطلوب برای کشت در کشورهای با اقلیم گرم و خشک مانند ایران مناسب باشد.

بذر کینوا ایران

کشت بذر کینوا

طول دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز می باشد که بسته به نوع اقلیم کمی متفاوت است. بذر کینوا را می توان در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه بسته به اقلیم زراعی، کشت نمود. چون بذرهای آن ریز است، به صورت سطحی کشت شده و عمق کاشت آن 1 تا 2 سانتی متر می باشد. فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین دو بذر در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متراست.

بذر در هکتار و ابیاری کینوا

قوه نامیه برای کشت بذر کینوا مانند سایر محصولات زراعی بسیار حائز اهمیت است و تهیه بذرهای با قوه نامیه بالا، عملکرد زراعی بالایی را به دنبال دارد. میزان بذر مورد نیاز برای هر هکتار در صورت کشت دست پاش 5-4 کیلوگرم و در صورت کشت مکانیزه 2-1 کیلوگرم می باشد و آبیاری به تعداد 5 تا 7 مرتبه که به فاصله هر 10 تا 15 روز تکرار می شود.

کود کینوا

آماده سازی زمین و کود دهی بذر کینوا جهت کشت آن

نحوه آماده کردن زمین برای کشت بذر کینوا، مشابه گیاهان بذر ریز است که ابتدا شخم، ماخار و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک و در صورت امکان استفاده از سیکلو تیلر را شامل می شود. کود مورد نیاز برای رشد گیاه کینوا، 150 کیلوگرم NPKقبل از کاشت و دو مرحله کود سرک که در مرحله 6-4 برگی 100 کیلوگرم و در مرحله ظهور سنبله و گلدهی هرکدام 50 کیلوگرم در هکتار می باشد.

علف هرز بذر کینوا و کنترل آن

از مهم ترین علف های هرز برای این محصول، به علف های هرز سلمک، تاج خروس، علف جارو، تاج ریزی سیاه، خرفه، قیاق، سوروف، اویارسلام و… می توان اشاره کرد. برای کنترل علف های هرز باریک برگ از علف کش های ستوکسیدیم، تارگا، سوپرگالانت، فوزیلید و فوکوس و برای کنترل علف های هرز پهن برگ، مبارزه به روش دستی و یا استفاده از کولتیواتورهای ردیفی یا دوار مخصوصاً زمانی که گیاه کوچک و در حال استقرار است توصیه می شود.

در صورت فراهم بودن شرایط مناسب برای رشد، 6-5 تن در هکتار، عملکرد گیاه کینوا مورد انتظار است.

بذر کینوا در ایران

سفارش بذر کینوا با قوه نامیه بالا جهت کشت

کشت بذر کینوا در ایران از سال 1387 به صورت موفقیت آمیز شروع شده است. به علت عملکرد زراعی مطلوب و سودآوری قابل توجه مورد استقبال کشاورزان عزیز قرار گرفته است . در حال حاضر در اکثر استان های کشور کشت می شود. در این بین عده ای افراد سود جو اقدام به توزیع بذرهای نامرغوب با قوه نامیه پایین و حتی در مواردی فاقد قدرت جوانه زنی کرده اند که باعث وارد شدن خسارت به کشاورزان شده است.

به علاوه به علت ناشناخته بودن بذر کینوا در ایران افراد تجربه و اطلاعات کافی در زمینه زراعت گیاه کینوا را ندارند. مجموعه ما با همکاری وزارت جهادکشاورزی به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش و سفارش بذر کینوا در ایران، اقدام به ترویج کشت گیاه کینوا در تمام استان های کشور کرده است . همچنین تولید و عرضه بذرهای با کیفیت در داخل کشور را داشته و به تجارب بالایی در زمینه کشت بذر کینوا در همه نقاط کشور دست یافته است.

بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا و با قوه نامیه بالا توسط این مجموعه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد. در صورت تمایل افراد پس از برداشت محصول، به صورت تضمینی خرید و فروش بذر و دانه کینوا نیز انجام می شود. همچنین در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت و در هر استانی که باشند، مشاوره رایگان و تخصصی با هدف تولید محصول مرغوب و با کیفیت در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *