محل فروش بذر کینوا به صورت فله

بذر کینوا ایران

محل فروش بذر کینوا به صورت فله در کدام شهر ها است؟ کشت بذر کینوا چگونه انجان می گیرد؟ آیا می توان محصول کینوا را با قیمت مناسب در بازار ایران فروخت ؟

گیاه کینوا

بذر کینوا گیاهی یکساله از خانواده تاج خروس و جزو سبزیجات برگی محسوب می شود. بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت شده ولی از برگ های جوان آن به صورت سبزی تازه نیز استفاده می شود. به دلیل ترکیب کامل اسیدهای آمینه، کلسیم، فسفر، آهن و ویتامین های گروه B اهمیت غذایی زیادی دارد.

در سال های اخیر و با افزایش کشت آن در کشورهای مختلف به توصیه سازمان فائو، در ایران نیز کشت بذر کینوا مورد استقبال قرار گرفته است و انواع بذرهای وارداتی و داخلی کینوا، به صورت فله و بسته بندی خرید و فروش می شود.

فروشگاه بذر کینوا
فروشگاه بذر کینوا

معرفی بذر کینوا

گیاه کینوا ظاهری مشابه سلمه تره دارد و ارزش غذایی بالا، آن را به خاویار سبز معروف کرده است. تحمل زیاد بذر کینوا در مقابل شوری، خشکی و یخ زدگی و همچنین داشتن مواد غذایی باارزش باعث شده تا سازمان فائو کشت آن را به سایر کشورها از جمله ایران توصیه کند.

به گفته فائو این گیاه، حتی در اراضی فقیر نیز می تواند کشت شود و بعلاوه کشت بذر کینوا در تناوب زراعی غلات به منظور کنترل علف های هرز و بیماری ها توصیه شده است.

عملکرد بذر کینوا در شرایط زراعی مطلوب 4 تا 5 تن در هکتار گزارش شده است. میزان بذر کینوا مورد نیاز برای کشت آن در کشت دست پاش 12 کیلوگرم در هکتار و در صورت کشت مکانیزه 10کیلوگرم در هکتار بیان شده است. مراحل کشت آن مانند گیاهان دانه ریز (مثل کلزا و شبدر) است. این گیاه نسبت به برخی غلات به دوره آبیاری کمتری، حدوداً 5 نوبت، نیاز دارد و دوره رشد آن نیز کوتاه مدت (100 روز) می باشد که البته بسته به اقلیم منطقه کمی متفاوت است. این مجموعه مرکز فروش بذر کینوا در سراسر کشور است.

دانه و بذر کینوا نوعی شبه غله با ارزش غذایی بالا و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، منیزیم، فیبر و ویتامین B2 می باشد. آرد بذر کینوا فاقد گلوتن و غذای مناسبی برای بیماران سلیاکی و افراد حساس به گلوتن غلات است. همچنین از آن برای تهیه غلات صبحانه، انواع کیک و بیسکویت، نوشیدنی های مالتی، برای تهیه انواع سوپ، سالاد و انواع غذاها استفاده می شود.

بذر کینوا

محل فروش بذر کینوا

مقاومت بالای بذر کینوا به شوری و خشکی، آن را به گیاهی مناسب برای کشت در اقلیم گرم و خشک ایران تبدیل کرده است. همچنین عملکرد زراعی مطلوب و سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و سایر غلات و ارزش صادراتی آن در بازارهای اروپا و آمریکا باعث شده است که در سال های اخیر کشت آن در ایران مورد توجه قرار بگیرد.

خرید و فروش انواع بذر کینوا فله و بسته بندی انجام شود. در این میان افرادی سودجو در محل های مختلف و به شیوه های متفاوت اقدام به فروش بذرهای تقلبی با اختلاط ژنتیکی بالا و حتی در موارد فاقد قدرت جوانه زنی کرده اند.

این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت گیاه کینوا در ایران فعال است . بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، بذرهای اصل را در اختیار افراد قرار داده و خرید و فروش بذر کینوا را به صورت تضمینی در استان های مختلف کشور انجام می دهد.

همچنین با داشتن تجربه کافی در زمینه زراعت بذر کینوا فله و بسته بندی در اکثر مناطق ایران، مشاوره رایگان و تخصصی خود را در تمام مراحل کشت گیاه کینوا در اختیار علاقه مندان می گذارد. برای خرید بذر کینوا فله و بسته بندی مرغوب در بسته بندی های متفاوت در هر استانی می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *