فروشنده بذر کینوا در آذربایجان شرقی

کشاورزان محترمی که قصد کشت بذر کینوا را در استان های کشور از جمله آذربایجان شرقی دارند، می توانند در این مطلب با فروشنده بذر کینوا در آذربایجان شرقی آشنا شوند.

زمان کشت

یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود بر روی محصول دهی گیاه شما تاثیر بگذارد این است که زمان کشت مناسب را انتخاب کنید، رقم تیتیکاکا به دلیل زودرس بودن ( ۱۰۰ روزه محصول میدهد) میتوان دو فصل کشت داشته باشد، بنابراین با در نظر گرفتن دمای کلی استان و یا منطقه میتوان تاریخ کشت رو به صورت تقریبی و مناسب انتخاب کرد.

مثلا برای استان آذربایجان شرقی که معمولا سرد سیر است میتوان گفت که یک تاریخ کشت را از اواسط تیر تا اوسط مرداد در نظر گرفت و برداشت در ماه آبان صورت میگیرد و تاریخ کشت کینوا بعدی اواسط اسفند باشد که تا آخر تیر برداشت محصول انجام شود.

بذر کینوا

ادوات کاشت و داشت و برداشت بذر کینوا

کینوا ریز دانه است و اندازه دانه اش با ارزن برابری می‌کند، بنابراین برای بحث کاشت وسیله خاصی نیاز ندارد و تنها با داشتن ردیف کار غلات یا هر وسیله ای که بتوان به کمک آن گیاهان ریز دانه را کشت کرد میتوان کمک گرفت.
برای بحث برداشت کینوا هم میتوانید از کمباین کلزا استفاده کنید و یا اگر کمباین کلزا موجود نبود میتوانید از هد کلزا برای کمباین خود استفاده کنید.

آفات و علفهای هرز

از لحاظ آفت و علف هرز هم باید گفت که کینوا در کل آفت جدیدی ندارد و اینکه در صورت مشاهده هر گونه آفت میتوان از آفت کش های رایج آن استفاده کرد و در مورد علف هرز چون گیاه کینوا پهن برگ است در کل نسبت به علف های هرز مقاوم است اما در ابتدا کاشت که هنوز ضعیف است می‌بایست از گیاه مراقبت کرد چون توانایی مقابله با علف های هرز را در ۱۰ – ۱۵ روز اول ندارد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *