فروش اینترنتی بذر کینوا درایران

کشت بذر کینوا، مورد توجه کشاورزان فعال سراسر کشور قرار گرفته است. فروش اینترنتی بذر کینوا در ایران از جمله خدمات این مجموعه به کشاورزان عزیز می باشد.

کینوا چیست؟

کینوا به نام های برنج اینکا و خاویار گیاهی نیز معروف می باشد و با کشت بذر آن می توان کویر را آباد کرد!! گیاهی است مقاوم به شوری آب و خاک و شبیه به بذر غلات، که مانند دیگر غلات پخته و مصرف می شود. اما جزو خانواده غلات نیست و از خانواده چغندر و اسفناج می باشد. کینوا سرشار از آمینو اسید و پروتئین است و به دلیل ایجاد سیری طولانی مدت، یک جایگزین عالی برای برنج محسوب می شود.

این گیاه به رشد در شرایط سخت و دشوار مشهور است. به همین دلیل یکی از بهترین گیاهان برای بیابان زدایی محسوب می شود. دوره رشد آن کوتاه و از 100 روز تا 240 روز متغیر است. در شرایط اقلیمی ایران طول دوره رشد آن حدود سه ماه است و می توان 2 بار در سال بذر آن را کشت کرد.

غذای کینوا

نحوه کشت کینوا

در این سایت می توانید موارد فروش اینترنتی بذر کینوا در ایران بررسی کرده و مشاوره دریافت نمایید.گیاه کینوا به دلیل تحمل به شوری آب و خاک، خشکی و یخ‌زدگی، گیاهـی مناسـب بـرای رسـیدن بـه کشـاورزی پایـدار، تغذیه مناسـب و تولیـد صنعتـی گسترده است. کاشت کینوا در محدوده وسیعی از خاک‌های کشور به‌وی‍ژه خاک‌های شور و مناطق با نوسانات دمایی قابل انجام است و نیاز آبی بسیار کمی دارد.

بهترین زمان کشت کینوا در مزرعه، هنگامی است که دمای خاک به 5 تا 7 درجه سانتی‌گراد رسیده باشد. فاصله ردیف‌ها 45 تا 60 سانتیمتر می باشد و بذر‌ها در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری کاشته می شوند. برای کاشت این گیاه در مزارع بزرگ، استفاده از ماشین آلات کشاورزی لازم است، هر چند می توان کاشت بذر‌ها را با دست یا با یک بذرافشان انجام داد.

بذر کینوا

جوانه زنی و برداشت بذر کینوا

جوانه‌زنی بذر کینوا معمولا ۲۴ ساعت بعد از کاشت و در رطوبت مناسب رخ می‌دهد و نهال جوان در سه تا پنج روز پدیدار می‌شود. هنگامی که ارتفاع گیاه به ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر رسید، وجین اول انجام می‌شود. بعد از گذشت حدودا 3 ماه، گیاه کینوا آماده برداشت است.

وقتی گیاه رو به خشک شدن و تغییر رنگ می‌رود، برداشت با دست و یا کمباین صورت می‌گیرد. پس از برداشت، دانه کینوا باید بوجاری شود تا از ناخالصی ها جدا شده و در محیطی خشک و خنک نگهداری شود.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *