نکات مهم بذر کینوا و تراکم کاشت

تراکم کاشت بذر کینوا

نکات مهم بذر کینوا و تراکم کاشت چیست؟ تهیه بذور کینوا اصل، با قوه نامیه بالا، شناسنامه‌دار و گواهی شده از کدام مجموعه امکان پذیر است؟ کدام مرکز اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار کشاورزان عزیز در زمینه کشت بذر کینوا قرار می‌دهد؟

تهیه بذر کینوا با قوه نامیه بالا

بذر کینوا از جمله بذوری است که قوه نامیه خود را زودتر از دست می‌دهد مخصوصا زمانی که در شرایط انبار داری مطلوبی قرار نگیرد. لذا حتما باید قبل از کاشت آن از لحاظ میزان قوه نامیه بررسی شود تا پس از کاشت دچار بدسبزی، تنک بودن مزرعه و کانوپی ضعیف نگردد. برای تهیه بذر کینوا اصل، با قوه نامیه بالا و هم‌چنین شناسنامه دار و گواهی شده می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

تراکم بذر کینوا

عوامل موثر در تراکم کاشت بذر کینوا

میزان تراکم کاشت بذر کینوا به عوامل مختلفی بستگی دارد و در شرایط و منابع مختلف این میزان 25 تا 200 بوته در متر مربع گزارش شده است. این عوامل عبارتند از آماده سازی بستر کشت، روش کشت و نوع ماشین کاشت. در میان روش‌های مختلف کشت استفاده از روش کرتی بذر بیشتری را مصرف می‌کند.

خاک‌هایی با شرایط نرمال (غیر شور) بذر کمتری را نیاز دارند. ماشین‌های مختلف کاشت از جمله ریزدانه کار و کمبینات هرکدام به میزان مختلفی از بذور را لازم دارند. پایین بودن قوه نامیه بذر هم باعث افزایش میزان بذر در هکتار می‌گردد. اگر عملیات خاک ورزی خاک نامناسب باشد و کلوخ و سله در زمین ایجاد کند، بذر مصرفی افزایش می‌یابد.

کاشت بذر کینوا و تراکم آن

بذور کینوا جزء بذور ریز طبقه بندی می‌شود، وزن هزار دانه آن 2 تا 3 گرم است. کشت آن باید به صورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی متری خاک باشد. رعایت عمق کاشت بذر برای کینوا بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید از 2 سانتی متر بیشتر گردد، زیرا باعث بد سبز شدن کینوا می‌گردد. هم بصورت دستی و هم مکانیزه می‌توان آن را کشت کرد.

در روش کشت مکانیزه فاصله ردیف 50 سانتی‌متر و فاصله بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی‌متر است. برای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم بذر کافی می‌باشد.

کشت بذر کینوا

ماشین‌های کاشت مکانیزه بذر کینوا

با توجه به مناطق مختلف کشور در روش کشت مکانیزه بذر کینوا از ماشین‌های زیر می‌توان استفاده می‌گردد:

بذرکار غلات مجهز به ریزدانه‌کار (مانند کارنده همدانی)، کارنده پیاز ، کارنده سبزیجات، بذر کار چغندرقند، کومبینات و کف کار (برای خاک‌های شور).

به طور کلی استفاده از تمام ادواتی که برای کشت محصولات دانه ریز مانند کلزا می‌باشند، برای کاشت بذور کینوا هم مناسبند. که بذر کینوا را با تراکم مناسب کشت می کند.

 کاشت مکانیزه کینوا

شرایط مناسب برای کاشت بذر کینوا با تراکم مناسب

بذر کینوا در زمان جوانه زدن آن باید در دمای 7 تا 10 درجه سانتی گراد قرار گیرد و در شرایط مناسب و تامین رطوبت کافی در طی زمان 24 ساعت شروع به جوانه زنی می‌کند. جوانه‌ها برای رشد با قرار گرفتن در شرایط بهینه از نظر دمایی و در مناطق مختلف به طور میانگین 3 روز تا یک هفته یا بیشتر زمان نیاز دارند.

همکاری در جهت خرید تضمینی کینوا

این مجموعه با کشاورزان عزیز در سراسر کشور در جهت خرید تضمینی کینوا همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. کارشناسان این مجموعه هم اطلاعات جامع و کاملی در زمینه نحوه کشت بذر کینوا در سایر نقاط کشور دارند که به صورت رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهند. برای تهیه بذور کینوا اصل، با قوه نامیه بالا و شناسنامه‌دار می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *