نحوه کشت بذر کینوا و خرید و فروش محصول

بذر کینوا

برای آموزش نحوه کشت بذر کینوا و خرید و فروش محصول آن می توانید از مشاوره های رایگان این مجموعه در سطح کشور بهره مند گردید.

نحوه کشت بذر کینوا و خرید آن

طول دوره کشت بذر کینوا حدود 3 الی 4 ماه می باشد و جوانه زنی در صورت وجود رطوبت مناسب معمولا ۲۴ ساعت بعد از کشت آغاز می شود.
بعد از خرید بذر و قبل از کشت بذر کینوا ٬ باید خاک زمین اصلاح و آماده سازی شود که اولین گام حذف علف های هرز زودرس می باشد .

بعد از اینکه علف های هرز حذف شدند باید خاک کاملا نرم شود و همینطور رطوبت کافی داشته باشد . پس از طی کردن همه این مراحل نوبت به کشت بذر می رسد .

بذر کینوا برای کشت به صورت ردیفی کاشته می شوند و عمق کاشت بذرکینوا بستگی به جنس خاک داشته و لی در حدود 1 تا 2 سانتی متر می باشد.بذر کینوا آفتاب کامل و آب کمی میخواهد زیرا با شرایط خشک سازگاری دارد. بهترین بذر کینوا با درصد خلوص بال را می توانید رد این مجموعه خرید نمایید.

گیاه کینوا شباهت زیادی به سلمه تره که یک علف هرز است دارد پس باید دقت شود که هنگام حذف علف های هرز بعد از رشد کینوا ٬ کینوا نیز همراه با علف های هرز حذف نشود.

کینوا

آفات گیاه کینوا

دانه های کینوا با ماده ای به نام ساپونین پوشیده شده است که این ماده مانع از حمله حشرات و پرندگان به دانه های کینوا می شود.
از سوی دیگر ممکن است کرم های تغذیه کننده از برگ یا حشراتی نظیر شته ها و مگس ها به برگ های کینوا آسیب برسانند در این صورت برای حذف حشرات از حشره کش های رایج موجود در بازار می توان استفاده کرد.

برای کشت و خرید بذر کینوا با کیفیت می توانید با این مجموعه در تماس باشید.ساپونین همانطور که آفات را ازبین میبرد برای انسان نیز ضرر دارد پس بعد از برداشت باید ساپونین روی دانه ها ازبین برود تا دانه قابل مصرف شود.

برداشت محصول کینوا

هنگامی که بذر کینوا به مرحله برداشت می رسد برگ های آن از گیاه جدا شده و می ریزد و تنها دانه ها روی ساقه باقی می مانند.

کینوا

طریقه پخت و مصرف کینوا

کینوا بیشتر در پخت و پز کاربرد دارد با این حال در شیرینی پزی و پخت انواع نان های خوشمزه نیز استفاده می شود.
از برگ های جوان کینوا نیز میتوان به عنوان سبزیجات پخته استفاده کرد یا به سالاد اضافه شود. برای خرید بهترین بذر کینوا برای کشت می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.


پخت کینوا شبیه برنج است ٬ به ازای هر پیمانه از آن از دو پیمانه آب مرغ یا گوشت استفاده می شود بعد از اضافه کردن آب مرغ آنها را به مدت ۱۰ دقیقه الی نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار داده تا آب کاملا جذب کینوا شود سپس به آن مواد افزودنی مورد سلیقه و پسند خود را اضافه کرده تا خوش طعم شود و در نهایت سرو می شود.

آینده کشت بذر کینوا و نحوه خرید آن

همچنین قابل ذکر است که ارزش غذایی بالای کینوا و استفاده بالای فرآوردهای آن در صنایع مختلف تبدیلی ، این نتیجه را به دنبال خواهد داشت که بنا به تحقیقات صورت پذیرفته ، بتوان حدس بر کشت یک میلیون هکتار ازین محصول در سطح کشور را طی 5 سال آینده ، عددی منطقی دانست و همین امر ادامه روند خرید و فروش و فعالیت های تحقیقاتی را در هر استان و منطقه ایی جذاب و امید بخش نموده است.

کشاورزان عزیزی که علاقمند به کشت کینوا هستند باید این مساله را بدانند که اگرچه درحال حاضر این مجموعه خرید و فروش تضمینی کینوا را در سطح کشور به عهده دارد.

اما قابل توجه می باشد که بنابر ارزش بالای غذایی کینوا ، این محصول تحت عنوان یک خوراک استراتژیک برای انسان در نظر گرفته شده و دیر یا زود با افزایش سطح تولید در کشور ، میزان خرید و فروش بذر کینوا بسیار بالا رفته و سرمایه گذاران متعددی در هر استان ، علاقمند به ایجاد کارخانه های فرآوری بصورت بومی می شوند که به طبع ، ماده اولیه آنها محصول کینوا تولیدی کشاورزان همان استان خواهد بود.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *