قیمت فروش بذر کینوا در ایران

بذر کینوا

قیمت فروش بذر کینوا در ایران را از جامع ترین مرکز خرید و فروش و مشاوره کشت کینوا استعلام نمایید.


اهمیت کشت بذر کینوا در ایران :


در سال های اخیر باتوجه به اینکه سطح آب زیرزمینی پایین امده است و آب های کشاورزی شور شده اند؛ استفاده بهینه از آب و محصول سازگار با مناطق شور جزء اولویت های کشاورزان است. کینوا با نام علمی Chenopodium quinoa Wild یک گیاه دولپه باوحدود ۹۳ درصد خودگشنی از کوه های آند آمریکای لاتین منشا گرفته است. قیمت فروش بذر کینوا در ایران را می توانید از طریق این مجموعه استعلام نمایید.

ارزش غذایی دانه کینوا سفید و رنگی ایرانی دانه کینوا گیاهی یکساله بوده و به مادر دانه ها معروف است و جزء خانواده تاج خروسیان Amaranthaceae و زیرخانواده اسفناجیان Chenopodiaceae می باشد.

برگ های آن شبیه اسفناج است و گل های آن از سفید تا قرمز متغیر است. همانطور که گفته شد گاهی اوقات ۱۰تا۱۵ درصد دگرگرده افشانی در گیاه کینوا مشاهده می شود. گیاه کینوا دارای سیستم ریشه ای قوی است و نسبت به تنش خشکی از خود مقاومت نشان می دهد؛ بذر کینوا نسبت به استرس خشکی مقاوم می باشد.

انواع مختلف کینوا


طول دوره رشدی گیاه کینوا بین ۹۰تا۱۲۵ روز است؛که در بین ارقام موجود رقم تیتیکاکا کینوا دوره رشد ۱۰۰روزه دارد. دانه کینوا گیاهی است یکساله و دارای شباهت ظاهری و نزدیکی با علف هرز سلمک یا سلمه تره است.

علاوه بر دانه کینوا که از خاصیت فراوانی برخوردار است و درصد پروتئین بالایی دارد. از برگ های جوان کینوا به عنوان سبزی تازه و یا به صورت پخته استفاده می شود و می توان حتی از سطح سبز کینوا به عنوان علوفه برای دام استفاده کرد. قیمت فروش بذر کینوا در ایران در این مجموعه ارائه می شود.

ارزش غذایی دانه کینوا :


دانه کینوا به دلیل ارزش غذایی بالا و بالانس اسید آمینه ای بسیار مطلوبی که دارد توسط سازمان خواروبار جهانی (FAO) با شیرخشک مقایسه شده است. برای معرفی نقش و ارزش این گیاه در امنیت غذایی و محصول استراتژیک بودن آن،مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۳ را به نام سال بین المللی کینوا نام گذاری کرد.

بذر کینوا دارای طیف عملکردی بین ۲تا۵ تن در سراسر کشور است که بستگی به رسیدگی کشاورز و نوع آب و خاک آن این مقدار متفاوت است.

قیمت فروش بذر کینوا در ایران :

بذر کینوا در ایران در استان های مختلف مورد کشت و کار قرار گرفته است و عملکرد های بسیار مطلوبی را نیز به ثبت رسانده است. این مجموعه توانسته است به میزان 1000 هکتار ترویج کشت را در ایران داشته باشد.

همچنین برای حمایت از کشاورزان علاقه مند امتیاز خرید تضمینی را در نظر گرفته است . قیمت خرید و فروش بذر کینوا در ایران بسیار متفاوت می باشد. افراد دلال موجود در بازار با اعلام قیمت فروش غیر کارشناسانه کشاورزان را گمراه کرده و در پایان کشت هزینه های بوجاری و نگه داری زیادی به کشاورزان تحمیل می کنند.

همکاری در قیمت فروش بذر کینوا در ایران

لذا از کشاورزان علاقه مند درخواست می شود با مجموعه های دارای اعتبار ارتباط گرفته و مشاوره کشت جامع دریافت نمایند. این مجموعه زیر نظز وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کرده و تنها مرکز خرید تضمینی رسمی در کشور می باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *