فروش بذر کینوا تیتیکاکا و نحوه کشت

برای فروش بذر کینوا رقم تیتیکاکا و آشنایی نحوه کشت در سطح کشور و آموزش مباحث کشت و مشاوره های رایگان می توانید با کارشناسان خبره این مجموعه ارتباط بگیرید.

معرفی بذر کینوا :

کینوا به عنوان خاویار گیاهی شناخته شده است و این نام‌گذاری به خاطر ارزش غذایی بالایی است که دارا می‌باشد. گیاه کینوا حدود ۵۰۰۰ سال است که کشت می‌شود و بومی کشور های پرو، شیلی و بولیوی می‌باشد. رقم تیتیکاکا یکی از 180 رقم این گیاه می‌باشد که دارایی طیف رنگی بالایی است.

دانه های بذر کینوا تیتیکاکا پس از محصول دادن به رنگ کرم تا نارنجی مشاهده می‌شود و بعد از فرآوری در کارخانه تماماً به رنگ سفید در می‌آید. دانه کینوا شبیه به ارزن از خانواده سلمه و همچنین از ریز دانه ها محسوب می‌شود. اما سلمه نوع وحشی این گیاه است و کینوا نوع کنترل شده یا زراعی آن است.


نحوه کشت بذر کینوا تیتیکاکا

بذر گیاه کینوا به طور کلی غالب بر علف های هرز می‌باشد اما باید به این نکته توجه کرد که در دو یا سه هفته اول پس از کاشت گیاه کمی ضعیف می‌باشد و ممکن است نتواند با علف های هرز مقابله کند که کشاورزان باید از این موضوع با خبر باشند. اما پس از برگ دهی و رشد کردن چون از دسته گیاهان پهن برگ می‌باشد با ایجاد سایه بر روی زمین جلوی رشد علف های هرز را می‌گیرد.

در مورد نحوه کود دهی در ابتدا یک مرحله حدودا 150 کیلوگرم NPK لازم و است و 150 کیلوگرم کود اوره در دو نوبت نصف آن در زمان 4 تا 6 برگی و دومی در زمان گلدهی. کاشت داشت و برداشت این گیره آسان است هم به‌صورت دستی و هم با ماشین آلات کشاورزی مانند ردیف کار غلات و کمباین کلزا میتوان کاشت و برداشت کرد.

نوع شخم زدن هم از اهمیت بالایی برخوردار است و زمین باید عاری از هر گونه کلوخه باشد تا گیاه بتواند به راحتی رشد کند و ما به کشاورزان توصیه میکنیم تا از گاوآهن برگردان دار استفاده کنند و به کمک دیسک زدن و ماله کشی خاک خود را نرم کنند تا بهترین شرایط رشد را برای کینوا تهیه کنند.

همکاری در حوزه کشت بذر کینوا

این مجموعه زیر نظر وزارت خانه اقدام به ترویج کینوا در سطح کشور کرده است و برای کاهش ریسک تولید محصول کینوا ، خرید تضمینی را از کشاورزان انجام می دهد. کشاورزان عزیز در سراسر کشور برای خرید و فروش بذر کینوا رقم تیتیکاکا ، که علاقه مند به تغییر الگوی کشت هستند و می خواهند محصول جدیدی کشت نمایند می توانند با این مجموعه ارتباط گرفته و از خدمات مشاوره ای در سطح کشور بهره مند شوند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *