طرز استفاده خاویار گیاهی کینوا در پلو

کینوا

آموزش طرز استفاده از خاویار گیاهی کینوا در پلو و سایر غذا های ایرانی و فرنگی در این مجموعه توسط کادر خلاق و متخصص ایلیا انجام می پذیرد. دانه کینوا دارای خواص اعجاب انگیز تغذیه است. به گفته فائو سازمان خوار و بار جهانی این گیاه یک سوپر فود کامل است که می تواند تمامی نیاز های بدن را به صورت تک غذا بر طرف کند.

خاویار گیاهی کینوا در سایر کشور ها

بالا بودن ارزش غذایی و تغذیه ای کینوا باعث شده است که کشور های مختلف به تولید و کشت این گیاه روی بیاورند. در 10 سال اخیر حدود 70 کشور به تولید کنندگان کینوا پیوسته اند. کشور های مختلف سعی کردند دانه کینوا را در سبد غذایی خانواده جای دهند تا بتوانند سطح سلامت مردم را ارتقا دهند.

خاویار گیاهی کینوا در انواع غذا ها

یکی از مزیت های بزرگ کینوا این است که طعم و مزه خاصی ندارد. در واقع مانند غلاتی مثل برنج و ذرت که طعم خاصی را برای مصرف کننده تداعی نمی کند، دانه کینوا نیز طعم غریبه و ویژه ای را برای مصرف کننده ایجاد نمی کند. همین ویژگی باعث می شود افراد مختلف با ذائقه های متنوع بتوانند از ایین گیاه در غذاهای دلخواه خود استفاده کنند.

خاویار گیاهی کینوا قابلیت استفاده در انواع پلو ها، سالاد ها، سوپ ها ، دسر ها، خورشت ها و همه غذاهای ایرانی و فرنگی را دارد. هر فردی با توجه به نوع ذائقه و سلیقه خود می تواند ار دانه کینوا در غذای خود استفاده کند.

دانه کینوا

طرز استفاده خاویار گیاهی کینوا در انواع پلو ها

خاویار گیاهی کینوا هم به صورت تک غذا و هم به صورت میکس و ترکیبی با سایر غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان کینوا را مانند برنج پخت کرد و یا با ترکیب با سایر غذا ها با طعم آن بازی کرد.

پخت کینوا در پلو

ابتدا 2 پیمانه آب را داخل دیگ می ریزیم تا به جوش بیاید. یک پیمانه کینوا را داخل دیگ می ریزیم و به مقدار لازم نمک و روغن اضافه می کنیم. کینوا بعد از 10 دقیقه آب را به خود جذب کرده و حجم آن 4 برابر می شود. این دستور پخت کینوا به صورت تک غذا است .

برای پخت کینوا مخلوط با پلو یا برنج، بسته به این که بخواهیم کینوا دانه دار باشد یا له شده، روش پخت متفاوت است. اگر بخواهیم کینوا دارنه دار باشد و شکل آن به هم نریزد، بعد از این که برنج را آبکش کردیم مقدار کینوا مورد نظر خود را که نپخته است در لابه لای برنج می ریزیم و می گذاریم دم بکشد.

اگر بخواهیم کینوا له شده باشد می توانیم در زمان کته کردن برنج، بعد از این که برنج ها کمی نرم شد مقدار کینوا مورد نظر را به آن اضافه کنیم و بگذاریم آب در دیگ که به حد مناسب رسید بعد دم را بگذاریم. در این حالت کینوا و برنج هر دو با هم پخته می شود و با توجه به این که کینوا زود تر از برنج پخته و نرم می شود شکل آن کمی به هم می ریزد و له می شود.

کینوا بدون گلوتن

خاویار گیاهی کینوا برای همه سنین

به دلیل فیبر بالایی که کینوا دارد، ترکیب خاویار گیاهی کینوا در پلو یا برنج باعث می شود فرد زود تر سیر شود و این احساس سیری طولانی مدت باشد. همه افراد در سنین مختلف می توانند از این غذا استفاده کنند. حتی افراد دیابتی نیز می توانند با کم کردن مقدار برنج کینوا را در غذای روزانه خود افزایش دهند و باعث کاهش شاخص گلایسمی شوند.

انواع بسته بندی دانه کینوا

این مجموعه با تولید و فراوری تخصصی دانه کینوا، بهترین محصول کینوا را با استاندارد های کیفی لازم در ایران تولید کرده است. همچنین بسته بندی های این شرکت به صورت فله و خرد می باشد. بسته بندی های 10 کیلویی و کمتر برای مصرف خانگی و فروشگاهی است. بسته بندی های بالای 10 کیلو برای مصارف بیشتر شرکت های بسته بندی و کارخانه جات عرضه می گردد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *