برنج کینوا چه نوع گیاهی است

قیمت کینوا در شیراز

برنج کینوا چه گیاهی است ؟شهرت کینوا به دلیل دانه ها خوراکی آن است. این دانه خوراکی جزو غلات نیست. اما بسیاری از خواص غلات را دارا است. علاوه بر دانه این گیاه می توان برگ های تازه آن را به صورت سبزی یا حتی پخته شده، مصرف کرد.

کینوا چیست؟ برنج کینوا چه گیاهی است ؟

این گیاه سنتی دارای قدمتی بیش از 5 هزار سال است. کینوا در مقایسه با برنج بسیار سبک تر بوده و هضم آن آسان تر است. این دانه غنی از مواد معدنی و املاح، ویتامین ها، آنتی اکسیدان و آهن است. این گیاه از خانواده تاج خروسیان و بومی آمریکای جنوبی است. برای افراد مبتلا به کلسترول بالا، دیابت، اضافه وزن و افراد مبتلا به مشکلات دستگاه گوارش، استفاده از کینوا راه درمان خواهد بود. پختن دانه بسیار ساده و مشابه با پخت برنج است. 

افراد گیاهخوار به دلیل پرهیز از مصرف گوشت قرمز و سفید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در نتیجه، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که این دسته از افراد ، استفاده از کینوا را در برنامه روزانه خود قرار دهند. کینوا در مقایسه با سایر غلات دارای فیبر و پروتئین بیشتر و کالری کمتر است. کینوا با نام های دیگری از جمله برنج اینکا یا خاویار گیاهی نیز شناخته می شود. 

برنج کینوا چه گیاهی است

خواص کینوا برای لاغری

همانطور که اشاره کردیم، کینوا غنی از فیبر و پروتئین است. به همین دلیل می توان در رژیم های لاغری و کاهش کلسترول از این دانه استفاده کرد. از سوی دیگر، این خاویار گیاهی غنی از کربوهیدرات و کلسیم است. میزان فیبر موجود در ¼ پیمانه کینوا، 3 گرم است. که این مقدار در مقایسه با سایر غلات بیشتر است.

به همین دلیل، کینوا می تواند مدت زمان بیشتری قند خون را ثابت نگه می دارد. این امر سبب می شود فرد در مدت زمان طولانی تری احساس گرسنگی کند. برای لاغری می توانید دانه های کینوا را مانند برنج سفید بپزید. یا اینکه می توانید سوپ کینوا را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. زیرا این ماده مغذی سبب تنظیم سوخت و ساز بدن خواهد شد. 

مزایای مصرف کینوا و اطلاع از این که برنج کینوا چه گیاهی است ؟

خاویار گیاهی یا کینوا به دلیل اینکه منبعی غنی از فیبر، آهن، کلسیم، پروتئین و فاقد گلوتن است. می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها عملکردی موفق داشته باشد. عمده ترین مواردی که می تواند از کینوا برای درمان استفاده کرد عبارت است از:

برنج کینوا چه گیاهی است

رشد و افزایش وزن کودکان

کربوهیدرات موجود در کینوا سبب می شود، کودکان انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه داشته باشند. از این رو مانع از خستگی و بی حالی کودک خواهد شد. از طرف دیگر، این دانه مغذی می تواند سبب افزایش حجم ماهیچه ها و استخوان سازی کودکان شود. 

حفظ سلامت جنین در دوران بارداری

کینوا منبعی غنی از فولات است. در نتیجه، مصرف کینوا در دوران بارداری مانع از زایمان زودرس یا ابتلای نوزاد به نقص لوله عصبی خواهد شد. علاوه بر این، به دلیل فیبر موجود در این دانه، مصرف آن یبوست دوران بارداری را از بین برده یا کاهش خواهد داد. در نهایت، منیزیم موجود در کینوا سبب کاهش فشار زنان باردار خواهد شد. علاقه مندان جهت اطلاع از اینکه برنج کینوا چه نوع گیاهی است و چگونه مصرف می شود می توانند با این مجموعه تماس بگیرند.

کینوا برای بارداری

تامین سلامت بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای

همانطور که می دانید، کینوا منبعی غنی از کربوهیدرات است. در نتیجه می تواند انرژی مورد نیاز برای بدنسازان و ورزشکاران را تامین کند. از سوی دیگر، پروتئین و آمینو اسیدهای موجود در این دانه سبب می شود که فرایند عضله سازی در حین تمرینات به خوبی انجام شود. 

درمان دیابت و کنترل قند خون

بررسی ها نشان داده اند پیروی از رژیم های غنی از فیبر می تواند سبب کاهش میزان قند خون شود. در نتیجه، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 نیز کاهش خواهد یافت. مصرف کینوا به عنوان منبع فیبر در افرادی که در مرحله هشدار قرار دارند می تواند سبب کاهش قند خون شود. از طرف دیگر، کینوا دارای خاصیت ضد التهابی است. در نتیجه می توان از بروز مقاومت بدن افراد به انسولین نیز پیشگیری کند. 

سایت کینوا برای دیابت

درمان برخی بیماری ها

در درمان برخی بیماری ها مانند تیروئید، کم خونی، یبوست، پوکی استخوان، بیماری ها التهابی، کم خونی، هموروئید، فشار خون، کلسترول، بیماری های قلبی و ماهیچه ای نیز مصرف کینوا بسیار موثر است.

برای بیماری‌های پوستی مانند انواع لک ها، ریزش مو، انواع جوش و آکنه های پوستی، جوانسازی، درمان موخوره و شوره سر نیز می توانید کینوا را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. برخی تحقیقات نیز اثرات شگفت انگیز کینوا در درمان و پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان ها را به اثبات رسانده اند. 

عوارض مصرف برنج کینوا و آشنایی با اینکه این محصول چه گیاهی است

تاکنون عارضه جدی و خاصی در مورد مصرف این دانه گزارش نشده است. با این حال، مصرف این ماده در برخی افراد می تواند سبب بروز واکنش های آلرژیک شود. در نتیجه ممکن است علائمی مانند خارش های پوستی، قرمز شدن پوست، جوش ها کوچک و درد در ناحیه شکم در این دسته از افراد ایجاد شود. 

نحوه پخت دانه کینوا 

برای پخت کینوا می توانید آن را مانند برنج به صورت کته یا آبکش استفاده کنید. ابتدا باید کینوا را به خوبی با آب گرم بشویید. سپس دری که قابله به مقدار کافی آب بریزد و اجازه بدهید آب آن به جوش بیاید. سپس کینوا را به آن اضافه کرده و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا آب موجود در قابلمه کاملا خشک شود. اجازه دهید کینوا کمی سرد شود. سپس می توانید از آن استفاده کنید. 

علاوه بر این می توانید برای پخت کینوا از مایکروفر استفاده کنید. پس از اینکه دانه های کینوا را با استفاده از آب گرم به خوبی شستید. آنها در ظرف مخصوص قرار دهید، دو پیمانه آب به آن اضافه کنید. سپس درب ظرف را کاملا ببندید.

ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید. اجازه دهید 6 دقیقه به صورت کامل در مایکروفر بماند تا آب آن کمی تبخیر شود. در این مرحله برای چند لحظه درب ظرف را باز کنید. اما مجدد درب را روی ظرف بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر کینوا در مایکروفر بماند تا کاملا نرم شود. حالا کینوا کاملا آماده و قابل سرو است. 

برنج کینوا چه گیاهی است

خرید برنج کینوا و اطلاع از اینکه چه نوع گیاهی است

با توجه به مزایای فراوان این دانه مغذی تقاضا برای خرید کینوا روبه افزایش است. در نتیجه بسیاری از کشاورزان و تولیدکنندگان کشور ما نیز اقدام به تولید و عرضه این محصول نموده اند. ممکن است در فروشگاه های شهر شما کینوا به آسانی در دسترس نباشد.

اما می توانید بسته های این محصول را به صورت اینترنتی از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر تهیه کنید و یا با ارتباط گرفتن با شرکت ایلیا کینوا و سایر محصولات سوپر فود را به صورت کیلویی و یا در حجم های عمده و تناژ خریداری نمایید.

قیمت هر کیلو کینوا

کینوا در بازار در بسته های 20 گرمی تا چند کیلویی موجود است. قیمت این بسته ای (250 گرمی) از 20 هزار تومان آغاز می شود. اما بسته به کیفیت و نوع یا برند محصول قیم نهایی آن متفاوت خواهد بود. 

شرکت ایلیا با داشتن 2000 هکتار زمین کشاورزی در سطح کشور اقدام به تولید کینوا درجه یک کرده است. محصول برداشت شده در کارخانه فراوری به طور کامل فراوری شده و در اختیار شرکت های پخش، بسته بندی، کارخانه جات صنایع تبدیلی، بیمارستان ها، انجمن های سلیاک و دیابت قرار می گیرد.

 افرادی که برای مصارف خانگی سفارش دانه کینوا دارند می توانند با کارشناسان این مجموعه ارتباط گرفته و سفارش خود را ثبت نمایند. شرکت ایلیا با دارا بودن مجوزات و استاندارد های بهداشتی گامی بزرگ در توسعه فرهنگ مصرف کینوا، آرد کینوا و جو دوسر و سایر سوپر فود ها برداشته است.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *