مرکز بذر کینوا در خراسان رضوی

خرید و فروش گیاه کینوا

اولین و بزرگترین مرکز بذر کینوا در خراسان رضوی بذر کینوا شناسنامه‌دار و گواهی شده با بهترین کیفیت را عرضه می‌کند و کارشناسان آن در زمینه‌ کشت بذر کینوا به صورت تخصصی به کشاورزان و علاقمندان عزیز مشاوره رایگان می‌دهند.

مزایای کشت بذر کینوا

کینوا گیاهی است که می‌تواند شرایط خشکی و شوری را تحمل کند و در واقع گیاهی سازگار به مناطق فقیر است. مناطقی که امکان کشت یک سری از محصولات را ندارند می توانند بذر کینوا را کشت نمایند. با کشت آن می توان به سود مناسبی رسید و تقریبا دو برابر گندم سود آوری دارد. در بعضی مناطق با توجه به شرایط آب و هوایی امکان کشت آن دوبار در سال نیز وجود دارد.

کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

روش‌های مختلفی برای کشت بذر کینوا مانند روش کشت جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی وجود دارد و از تمام این روش‌ها می‌توان برای کشت بذر کینوا استفاده کرد. در روش کشت جوی و پشته‌ای در مناطقی که شوری خاک بالاست باید بذرها را در داخل جوی کشت کرد تا شوری خاک کمترین آسیب را به گیاه بزند.

با توجه به امکانات موجود در منطقه می‌توان از روش کشت دستی یا مکانیزه استفاده کرد. میزان بذر مورد نیاز برای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم  می‌باشد. بذر کینوا جزء بذور ریز طبقه بندی می‌شود، به همین دلیل کاشت آن باید سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی متری خاک صورت گیرد.

کشت بذر کینوا

تعیین تاریخ کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

در کشت بذر کینوا تعیین تاریخ دقیق کشت بذر آن بسیار مهم است و باید درست انجام شود، در غیر اینصورت عملکرد خوبی نخواهد داشت. آب و هوای استان خراسان رضوی در شهرستان‌های مختلف آن مانند تربت حیدریه، قوچان، فریمان و… کمی تفاوت دارد اما به طور کلی آب و هوای این استان معتدل مایل به سرد محسوب می‌شود.

کشت بهاره و پاییزه در خراسان رضوی

گیاه کینوا این قابلیت را دارد که در طی سال دوبار کشت و برداشت شود، البته باید به دمای هوا در هنگام کاشت و برداشت آن بسیار دقت کنیم زیرا کینوا به دمای بالای 35 درجه در زمان برداشت آن حساس است. در استان خراسان رضوی این گیاه در دو نوبت بهار و پاییز کشت می‌شود.

کشت بهاره آن باید از 15 اسفند تا 15 فروردین انجام شود و تا نیمه خرداد ماه هم کار برداشت صورت گیرد. کشت پاییزه هم باید در نیمه مرداد ماه انجام شود و تا 15 آبان هم برداشت کینوا صورت گیرد تا به سرما و بارندگی برخورد نکند.

عملکرد کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

میزان عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا در استان خراسان رضوی حداقل 2 تن و حداکثر به 5/5 تن در هکتار نیز می‌رسد. البته برای رسیدن به حداکثر عملکرد نیاز به مدیریت زراعی صحیح و اصولی می‌باشد. برای اطلاع از مراحل درست مدیریت زراعی کینوا می‌توانید با این مجموعه در تماس باشید و سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید.

عملکرد بذر کینوا

مرکز بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار با قوه نامیه بالا نقش بسیار مهمی در یک تولید با عملکرد مناسب خواهد داشت. این مجموعه با داشتن تمام مجوزات لازم در زمینه تولید بذر و دانه کینوا، این بذور را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار کشاورزان و علاقمندان عزیز در استان خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور قرار می‌دهد.

همکاری مرکز بذر کینوا در خراسان رضوی

این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در این استان و سایر استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در زمینه‌ی ترویج کشت بذر کینوا در سطح کشور همکاری می‌کند. جهت توسعه بازار بذر و دانه کینوا تولیدی نیز می‌توانید با این مجموعه از سراسر کشور همکاری نمایید.  همچنین این مجموعه با بستن قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان اقدارم به خرید بذر از آنها می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *