سایت جامع بذر کینوا در قم

بذر کینوا اراک

سایت جامع بذر کینوا در قم ، در زمینه کشت بذر کینوا، مشاوره رایگان ارائه می نماید و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به عنوان بهترین گزینه، برای دستیابی به عملکرد بالا، عرضه می کند.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، پس از رشد تولیدگياهي يك‌ساله می نماید که ظاهر آن مشابه علف هرز سلمک یا سلمه تره است. بذر کینوا، معمولا به منظور تولید دانه كشت مي‌شود اما از برگ‌هاي جوان گیاه کینوا، به عنوان سبزي تازه و يا پخته نیز استفاده مي‌شود.

البته برخی از  برخی ارقام بذر کینوا، کاربرد علوفه­ای دارند و فقط برای تولید علوفه کشت می شوند. دانه های کینوا که حاصل رشد بذر کینوا و رسیدگی کامل گیاه کینوا هستند، ارزش غذایی و دارویی دارند. مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی از 5000 سال قبل تاکنون، دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کنند.

دانه كينوا يك شبه غله با ارزش غذايي بالا است و غذایی كم حجم و بسيار خوش‌هضم می باشد. همچنین يك منبع غني از پروتئين، آهن، منيزيم، فيبر، فسفر، روی و ويتامين B2 مي‌باشد. دانه کینوا، در كشورهاي آمريكاي جنوبي به خاويار سبز معروف است و از سوی سازمان فائو، ارزش غذایی آن با شیرخشک مقایسه شده است. در این مجموعه می توانید ویژگی های بذر مناسب کینوا را مطالعه کرده و بهترین بذر را برای کشت در قم در این سایت سفارش دهید.

افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا و سازگاری بالای بذر کینوا به شرایط خشکی و شوری و تغییرات اقلیمی، باعث افزایش کشت آن شده است. با توجه به وجود تقاضا در بازارهای داخلی و جهانی، کشت بذر کینوا توجیه اقتصادی دارد. ضمن اینکه سودآوری آن نسبت به کشت برخی محصولات زراعی مانند گندم، دو برابر است.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در قم

متاسفانه به علت ناشناخته بودن بذر کینوا برای بسیاری از افراد و جدید بودن این بذر، اطلاعات کافی در زمینه کشت بذر کینوا، در دسترس نیست. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز، بذر کینوا را در مناطق مختلف کشور کشت نموده است.

این مجموعه با راه اندازی سایت جامع بذر کینوا ، اطلاعات کافی در رابطه با کشت بذر کینوا را ارائه می نماید. همچنین در زمینه کشت صحیح بذر کینوا، مشاوره رایگان می دهد.

بذر کینوا بسیار ریز است و وزن هزار دانه آن بین 2 تا 3 گرم می باشد. بنابراین کشت آن باید به صورت سطحی انجام شود و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر لحاظ شود. بذر کینوا در نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. و در مناطق مستعد به صورت دیم نیز کشت می شود.

کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز مثل شبدر، کلزا، کنجد و … می باشد. میزان بذر مورد نیاز، جهت کشت بذر کینوا برای هر هکتار، 8 تا 10 کیلوگرم است.

سایت مشاوره آماده سازی زمین و کشت بذر کینوا در قم

عملیات زراعی لازم جهت آماده سازی زمین، ماخار، شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی می باشد. بذر کینوا را به می توان روش دستی و یا مکانیزه کشت نمود. البته کشت مکانیزه، عملکرد محصول نهایی را افزایش خواهد داد.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا، از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. همانطور که بیان شد، کشت بذر کینوا به صورت سطحی انجام می شود و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر باید رعایت گردد. برای کشت مکانیزه،  فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد.

بذر کینوا، بذری مقاوم به تنش خشکی است و میزان آب کمتری نسبت به اغلب محصولات زراعی، در طول دوره رشد خود نیاز دارد. بنابراین 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز،  نیاز آبی بذر و گیاه کینوا را تأمین می کند.

کود دهی و عملکرد بذر کینوا در قم

مشابه سایر گیاهان زراعی، استفاده از کودهای دامی و شیمیایی در طی مراحل رشد بذر کینوا، افزایش عملکرد را به دنبال خواهد داشت. برای این منظور می توان از 150 کیلوگرم کود NPK یا از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس استفاده کرد.

عملکرد زراعی بذر کینوا حداقل 2 تن  در هکتار است. اما در صورت مدیریت زراعی مناسب، تا حداکثر 5/5  تن در هر هکتار، محصول خواهد داد. در برخی از مناطق کشور، با دریافت مشاوره از این مجموعه، عملکرد حداکثری برای محصول نهایی بذر کینوا، گزارش شده است. برای برداشت محصول نهایی بذر کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده نمود.

کینوا

سایت جامع بذر کینوا در قم

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور روند افزایشی داشته است. اما هنوز اطلاعات کافی در رابطه با بذر کینوا و نحوه کشت آن در دسترس نیست. این مجموعه که تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را دارد. با راه اندازی سایت جامع بذر کینوا در قم و شهرهای مختلف کشور، بذر کینوا را معرفی می نماید.

در سایت جامع بذر کینوا در قم و هر منطقه ای که هستید، می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید. این اطلاعات درباره بذر کینوا، دانه کینوا، روش کشت بذر کینوا و نحوه مصرف دانه آن و… می باشد. همچنین می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در ایران همکاری می کند. و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در قم و مناطق دیگر کشور، عرضه می نماید.

مجموعه ما، بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، می باشد که در زمینه کشت بذر کینوا در قم، مشاوره رایگان می دهد. همچنین، در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا به صورت تضمینی انجام می پذیرد.

این مجموعه، با ارائه مشاوره رایگان در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا در قم، در تولید محصولی باکیفیت، کشاورزان عزیز را یاری می رساند. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *