نحوه کشت بذر کینوا اراک

غله کینوا در تهران

جهت اطلاع از نحوه کشت بذر کینوا اراک از کدام مرکز باید اطلاعات لازم را کسب کرد؟ برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار به کدام مجموعه می‌توان مراجعه کرد؟

کشت بذر کینوا در اراک

کشت بذر کینوا در استان اراک و شهرستان‌های مختلف آن مانند فراهان، شازند، تفرش، خنداب، ساوه، دلیجان، زرندیه، محلات و…. بطور موفقیت آمیزی صورت می‌گیرد و نسبت به سایر غلات سود مناسبی داشته است. عامل مهم در موفقیت کشت بذر کینوا در اراک تعیین تاریخ مناسب برای کاشت آن می‌باشد، زیرا در این منطقه گرمای بالای 35 درجه در اواخر بهار وجود دارد که این دما باعث پایین آوردن کیفیت دانه کینوا می‌شود.

بذر کینوا اراک

روش‌های کشت بذر کینوا در اراک

کشت بذر کینوا در طی سال دوبار وجود دارد یعنی هم در بهار و هم در پاییز می‌توان آن را کشت کرد، و نکته مهم این است که در انتخاب تاریخ کشت آن باید دقت کرد. این مجموعه با داشتن کارشناسان متخصص در این زمینه آماده مشاوره به کشاورزان عزیز در اراک و دیگر استان‌های کشور می‌باشد.

کشت بذر کینوا هم به طریق دستی و هم مکانیزه امکان پذیر است. روش‌های مختلف کشت بذر کینوا عبارتند از: جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی می‌باشد. میزان بذر لازم برای هرهکتار 8 تا 10 کیلوگرم است.

آبیاری و عملکرد کینوا در اراک

برای آبیاری کینوا هم روش‌های مختلفی وجود دارد که از همه‌ی این روش‌ها می‌توان استفاده کرد مانند: قطره‌ای، بارانی، نوارتیپ و غرقابی. تعداد دور آبیاری 5 تا 7 نوبت به فاصله‌ی 10 تا 15 روز می‌باشد. در صورت بارندگی در بهار و پاییز از تعداد دور آبیاری کم می‌شود.

عملکرد کشت بذر کینوا حداقل 5/2 تن و با مدیریت زراعی صحیح به 5/5 تن در هکتار هم می‌رسد. کوددهی از راه‌های افزایش عملکرد کینوا می‌باشد که می‌توان با استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی مانند: NPK ، سوپرفسفات تریپل و پتاس باعث افزایش عملکرد آن شد. کشاورزان در اراک می توانند کودهای مورد نیاز را از این مجموعه تهیه کنند.

آبیاری بذر کینوا اراک

راههای افزایش عملکرد کشت بذر کینوا

برای افزایش عملکرد کشت بذر کینوا عوامل مختلفی دخیل هستند که عبارتند از: تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار با قوه نامیه بالا از مراکز معتبر، انتخاب تاریخ کشت مناسب با منطقه، کوددهی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان این مرکز در تماس باشید و خرید تضمینی دانه کینوا نیز در این مجموعه صورت می‌گیرد.

برداشت دانه کینوا در اراک

زمان برداشت دانه کینوا زمانی است که رطوبت دانه آن به 12 تا 14 درصد برسد که بتوان با دندان آن را نصف کرد.

برای برداشت دانه کینوا هم مانند کشت آن روش دستی و هم مکانیزه وجود دارد. با توجه به امکانات در منطقه مورد نظر از دستگاه کمباین کلزا با تغییر هد برداشت آن می‌توان استفاده نمود. کشاورزان در اراک میتوانند با تماس با این مجموعه اطلاعات لازم در زمینه کشت و برداشت کینوا را به دست آورند.

برداشت بذر کینوا اراک

نحوه کشت بذر کینوا اراک

جهت کسب اطلاعات درست برای کشت بذر کینوا در اراک و هر استانی در کشور که هستید می‌توانید با این مجموعه در تماس بوده و از کارشناسان آن در این زمینه مشاوره بخواهید. مشاوره جهت نحوه کشت بذر کینوا در این مجموعه بصورت رایگان صورت می‌گیرد. افراد متقاضی می توانند برای کاهش ریسک و فروش سریع تر محصول، قرارداد خرید تضمینی عقد نمایند.

هم چنین بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار با قوه نامیه بالا در این مرکز به استان اراک و سایر استان‌های کشور عرضه می‌گردد.

این مجموعه آماده همکاری با علاقمندان و کشاورزان عزیز در زمینه خرید تضمینی دانه کینوا، توسعه بازار بذر و دانه کینوا در اراک و دیگر استان‌های کشور نیز می‌باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *