بازار خرید بذر کینوا در تبریز

بذر کینوا در اصفهان

بازار خرید بذر کینوا در تبریز چگونه است؟ جهت بررسی بازار خرید بذر کینوا  از کدام مجموعه می‌توان اطلاعات لازم را کسب کرد؟ بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار کینوا را از کدام مجموعه خرید کنم؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است و اولین بار در کشورهای پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی کشت شد. در دهه‌ی اخیر بذر کینوا در کشور ما ایران نیز کشت می‌شود و نتایج بسیار خوبی هم داشته است. این گیاه شگفت انگیز در اقلیم‌های مختلف قابل کشت است. تبریز هم از مناطقی از کشور است که محصولات با کیفیتی از کینوا تولید می‌کند.

زمان کشت بذر کینوا در تبریز

زمان کشت بذر کینوا از فاکتورهای مهم در موفقیت در کشت می‌باشد و با توجه به تنوع اقلیم در مناطق مختلف متفاوت است. خرید و کشت بذر کینوا در تبریز با توجه سردسیر بودن این منطقه باید در زمان درستی انجام شود تا در زمان برداشت به هوای سرد برخورد نکند. اواخر بهار زمان کشت بذر کینوا در تبریز است و قبل مهرماه یعنی قبل از سردشدن هوا هم برداشت صورت می‌گیرد. برای اطلاع از زمان دقیق کشت بذر کینوا می‌توانید با کارشناسان متخصص این مجموعه در ارتباط باشید.

بذر کینوا

انواع روش‌های کاشت بذر کینوا

برای کشت بذر کینوا می‌توان هم بصورت دستی و هم مکانیزه آن را کشت کرد. برای کشت مکانیزه از دستگاه ریزکار غلات استفاده می‌شود. استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز از نظر آب و خاک مناسب غنی می‌باشند و مشکل کم آب و خاک شور ندارند هرچند که کینوا گیاهی مقاوم به کم آبی و شوری خاک می‌باشد، اما در تبریز به دلیل آب و خاک مناسب دانه‌های تولیدی کینوا بسیار با کیفیت و در اندازه‌ی مناسبی هستند.

میزان آب مورد نیاز کینوا

آب مورد نیاز کینوا برای طی کردن دوره‌ی رشدی آن 5 تا 7 نوبت می‌باشد و در بسیاری از مناطق همان 5 نوبت آبیاری کفایت می‌کند. با توجه به بارندگی مناسب در استان آذربایجان شرقی و تبریز می‌توان از تعداد دور آبیاری کم کرد. فاصله‌ی بین آبیاری بذور کینوا هم 10 تا 15 روز می‌باشد. با آبیاری اصولی می توان عملکرد کشت بذر کینوا را ارتقا داد و طبیعتا تاثیر مستقیمی بر روی قیمت خرید از کشاورز دارد.

کنترل علف ‌هرز در طی رشد

کنترل علف ‌ای هرز از مراحل مهم در رسیدن به یک کشت موفق می باشد، زیرا بذور علف هرز کینوا اندازه و شکلی شبیه به بذور کینوا دارند و اگر بذور علف هرز کینوا و بذور کینوا با هم مخلوط شوند عملکرد محصول نهایی به شدت کاهش یافته و حتی ممکن است به صفر برسد.

برای کنترل علف‌های هرز یک سری نکات را حتما باید رعایت کرد و ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین نکته برای اینکه در طی دوره رشد کینوا با علف‌های هرز مواجه نشویم استفاده از بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی شده می‌باشد، بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی شده، عاری از بذور علف هرز هستند. برای تهیه این بذور می‌توانید به سایت این مجموعه سر زده و یا از طریق یک تماس سفارش خود را ثبت نمایید.

بذر کینوا

عملکرد و برداشت

عملکرد معمول کشت بذر کینوا حداقل 2 تن تا 4 تن در هکتار می‌باشد که با مدیریت زراعی اصولی و صحیح می‌تواند عملکرد آن افزایش یابد.

برای برداشت دانه حاصل از بذر کینوا هم می‌توان از روش‌های دستی استفاده کرد و هم بصورت مکانیزه برداشت را انجام داد. تبریز در زمینه‌ی داشتن ادوات مکانیزه مشکلی ندارند. کمباین کلزا برای برداشت مناسب می‌باشد.

مزیت‌های خرید کشت بذر کینوا در تبریز

کشت بذر کینوا هم مانند سایر گیاهان زراعی نیاز به تخصص و مهارت دارد، علاوه بر اینکه کینوا یک گیاهی است که به تازگی در ایران کشت می‌شود و برای کشت آن بیشتر نیاز به مهارت و دقت دارد. کارشناسان این مجموعه با داشتن تجربیات ارزشمندی در زمینه‌ی کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور کار را برای کشاورزان و علاقمندان به کشت بذر کینوا آسان کرده اند، کشاورزان و علاقمندان برای کشت بذر کینوا می‌توانند برای اطلاع از نحوه‌ی صحیح کشت بذر کینوا در منطقه‌ی مورد نظرشان با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

دانه کینوا

بازار خرید بذر کینوا در تبریز

کاشت بذر کینوا در کشور رونق زیادی پیدا کرده است، با افزایش روند کاشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور بازار خرید بذر کینوا هم رشد و گسترش نسبتا خوبی داشته است. جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در تبریز و دیگر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

همکاری در بازار خرید بذر کینوا تبریز

این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین مرکز تولید و عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در کشور فعالیت دارد. علاقمندان و کشاورزان عزیز تبریزی و دیگر استان‌ها می‌توانند بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را با خیالی راحت از این مرکز مطمئن و دارای مجوز خریداری نمایند. هم چنین در جهت خرید و فروش و صادارت دانه کینوا با کشاورزان عزیز در تبریز و دیگر استان‌ها همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *