بازار خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی

برداشت بذر کینوا اراک

بازار خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی چگونه است؟ از کدام مرکز میتوان اطلاعات درستی در مورد خرید کینوا در خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها به دست آورد؟ کدام مجموعه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را عرضه می‌کند؟

معرفی بذر و دانه کینوا

بذر کینوا بذری با قابلیت کشت در مناطق شور و کم آب می‌باشد. در واقع تحمل به شوری و خشکی در کینوا نسبت به گیاهان دیگر مانند گندم و جو بیشتر است.

بذر کینوا در حدود 5000 سال پیش در کشورهای آمریکای جنوبی شیلی، اکوادور، پرو و بولیوی کشت شد. اما در کشور ما به عنوان بذری است که چند سالی است کشت آن انجام می‌شود.

دانه کینوا حاصل کشت بذر کینوا است. این دانه شگفت انگیز با داشتن انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و املاح معدنی در تهیه غذاهای روزانه مصرف می‌شود و میتواند نتایج بسیار مفیدی در سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشد.

کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی هم مانند دیگر استان‌های کشور کشت بذر کینوا رونق پیدا کرده است. در این استان با توجه به کم آبی و شور بودن خاک در یک سری از مناطق آن، بعضی محصولات که نیاز آبی بالایی دارند را نمی‌توان کشت کرد، اما خوشبختانه کینوا گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است و برای کشت در مناطقی مانند استان خراسان جنوبی بسیار مناسب می‌باشد.

البته قبل از کاشت کینوا باید اطلاعات درستی در زمینه‌ی نحوه‌ی کشت و تاریخ دقیق آن به دست آورد. این مجموعه با کادری مجرب، نحوه‌ی کشت و نیز تاریخ دقیق آن را در اختیار کشاورزان خراسان جنوبی و سایر استان‌ها قرار می‌دهد.

بذر کینوا

روش‌های کشت کینوا در خراسان جنوبی

روش‌های مختلف کشت بذر کینوا شامل جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری و…. می‌باشد. از انواع این روش‌ها برای کشت کینوا در خراسان جنوبی استفاده می‌شود. در روش جوی و پشته‌ای در منطقه‌هایی از خراسان جنوبی که شوری آن‌ها بالای ده هزار است باید حتما بذر را در داخل جوی کشت کرد، تا شوری آسیب زیادی به آن وارد نکند. برای کاشت آنها ردیف کارها و ریزدانه کارهای خوبی دارند.

 روش‌های بهبود خاک در کشت بذر کینوا

خراسان جنوبی خاک‌های ضعیفی دارد، ماده آلی خیلی کمی دارد، رس زیادی دارد و شوری خاک دارد. برای بهبود خاک در مناطقی از خراسان جنوبی که شوری بالای سیزده هزار دارند، میتوان از کودهای اصلاح کننده خاک استفاده کرد.

کودهای اصلاح کننده خاک چه نقشی در بهبود خاک دارند؟ این کودها پی اچ خاک را تنظیم می‌کنند، از طریق املاحی که دارند شوری خاک را در سطح خاک تعدیل می کنند، این عوامل باعث می شود که قسمتی از ریشه کینوا که در خاک قرار دارد از کودهای ماکرو و میکرو استفاده کند. برای این که در خراسان جنوبی شوری خاک خیلی تاثیری روی عملکرد محصولا نگذارد، باید از محصولات شور زیست استفاده کرد. بذر کینوا گیاهی مقاوم به خشکی وو شوری است که می تواند در این استان محصول دهی خوبی داشته باشد.

بذر کینوا

آبیاری کینوا در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی معمولا مشکل آبیاری دارد. از تمام روش‌های آبیاری قطره‌ای، بارانی و غرقابی استفاده می‌شود اما از روش‌های قطره‌ای و بارانی کمتر و بیشتر از روش آبیاری غرقابی استفاده می‌شود. تعداد دور آبیاری 5 تا 7 نوبت و به فواصل 10 تا 15 روز انجام می‌شود.

عملکرد و کیفیت دانه کینوا

بذر کینوا در مناطقی از استان خراسان جنوبی که شوری بالا است (حدود 13 هزار)، یک و نیم تن در هکتار عملکرد داشته اند. ارتفاع گیاه کینوا در این منطقه کوتاه‌تر از گیاهان تولیدی در مناطق غربی کشور است. کیفیت علوفه شان معمولی است، دانه‌های تولیدی ریز هستند و رنگی روشن دارند، به علت اینکه رطوبت در مرحله‌ی برداشت کم است. کیفیت نشاسته دانه خوب است.

بذر کینوا

برداشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

برداشت کینوا در خراسان جنوبی هم به طریق دستی و هم مکانیزه امکان پذیر است. در روش برداشت با دست باید از خرمن کوب استفاده شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. روش برداشت مکانیزه با دستگاه کمباین انجام می‌شود، اگر سطح هکتارشون بالای سه هکتار باشد و تجمع کشاورزان در یک منطقه باشد از کمباین استفاده می‌شود.

بازار خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی

در راستای کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور و نیز خراسان جنوبی، خرید و فروش کینوا نیز رونق زیادی پیدا کرده است. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه خرید و فروش و بازار کینوا می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید. این مجموعه همچنین بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی‌شده را در سراسر کشور عرضه می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *