سایت اینترنتی بذر کینوا در ایران

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا در ایران ، اطلاعات جامعی در رابطه نحوه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف ایران در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد .

تاریخ کشت بذر کینوا در ایران

به‌طورکلی بذر کینوا در ایران ، در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود . برخی از مناطق کشور امکان دو نوبت کشت در سال وجود دارد . زیرا دوره رشد بذر کینوا حدود ۱۰۰ روز و بسیار کوتاه‌مدت است .

البته انتخاب تاریخ کشت بسته به اقلیم مناطق مختلف متفاوت است . به طوری که کشت بذر کینوا به باید به گونه‌ای انتخاب شود که دوره پر شدن دانه کینوا با دمای بالای ۳۵ درجه و یا سرما و یخبندان مصادف نگردد .

زیرا این دماها به‌شدت عملکرد و کیفیت دنیا را کاهش می‌دهد . جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در هر منطقه زراعی که در ایران هستید ، می‌توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید . سایت بذر کینوا در ایران با ارائه بهترین مشاوره های تخصصی می تواند در تولید بهترین محصول در کشور در کنار شما کشاورزان عزیز باشد.

بذر کینوا

سایت آموزش نوع روش و ادوات کاشت بذر کینوا در ایران

بذر کینوا به‌صورت آبی و در مناطق مستعد نیز به‌صورت دیم کشت می شود . کشت بذر کینوا به‌صورت دست‌پاش و یا مکانیزه با استفاده از ردیف کار های مربوط به کشت غلات انجام می‌پذیرد .

بذر کینوا را به ‌صورت ردیفی ، نواری و یا جوی و پشته می‌‌توان کشت نمود . اما بعلت این‌که گیاه کینوا منشعب است و شاخ و برگ زیادی دارد ، کشت آن به‌صورت کرتی مناسب نیست .

آبیاری

برای آبیاری بذر کینوا ، از انواع روش‌های آبیاری غرقابی و آبیاری تحت فشار مانند روش آبیاری قطره‌ای آبیاری بارانی و نوار تیپ و سایر روش‌های آبیاری می‌‌توان استفاده نمود .

بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری در طول دوره رشد خود نیاز دارد . البته در مناطقی از ایران که از نعمت بارندگی پاییزه و بهاره برخوردارند ، تعداد دفعات آبیاری کاهش می‌یابد . کشت بذر کینوا در ایران چند برابر سود اوری بیشتری به نسبت سایر غلات دارد و کشاورزان عزیز می توانند محصول تولیدی خود را به این مجموعه فروخته و در ارائه بهترین محصول کینوا در این سایت شرکت کنند.

کوددهی

برای افزایش عملکرد بذر کینوا می‌‌توان از کودهای آلی و یا شیمیایی مانند NPK استفاده نمود . درصورتی‌که این کود در دسترس نباشد ، می‌‌توان از کود سوپر فسفات تریپل به همراه کود پتاس استفاده کرد . دو مرحله کود سرک با کود اوره ، در مرحله 2 تا 4 برگی و شروع گلدهی ، نیز بر افزایش عملکرد بذر کینوا ، موثر است .

بذر کینوا

کنترل علف‌های هرز

مسئله کنترل علف‌های هرز در کشت بذر کینوا در ایران اهمیت زیادی دارد . زیرا در صورت مخلوط شدن بذور علف هرز با دانه کینوا هنگام برداشت ، قیمت محصول به‌شدت کاهش می‌یابد . و حتی در مواردی به صفر می‌رسد .

جهت کنترل علف‌های هرز ، پیشنهاد می‌گردد؛ که قبل از کشت بذر کینوا آبیاری شود تا علف‌های هرز رشد کنند . در این‌ صورت می‌‌توان با شخم زدن زمین ، باعث دفن علف‌های هرز گردید و یا از علف کش ترفلان برای حذف آن‌ها استفاده کرد .

پس از پایان دوره کارنس این علف کش ، بذر کینوا کشت می‌شود . اما در صورت مشاهده علف‌های هرز پهن‌برگ در زمین در مزرعه کینوا ، وجین به‌صورت دستی و یا مکانیزه پیشنهاد می‌گردد .

همچنین در صورت مشاهده علف‌های هرز باریک برگ پس از رشد گیاه کینوا ، می‌‌توان از علف‌کش گالانت سوپر استفاده کرد .

-بذر کینوا

کنترل بیماری‌ها

بیماری‌های مربوط به گیاه کینوا بیشتر در مناطقی که رطوبت بالا رطوبت نسبی منطقه بالا است ، مشاهده می شود . ازجمله بیماری‌های گیاه کینوا می‌‌توان به سفیدک داخلی ، پوسیدگی قهوه‌ای ساقه ، بوته میری و لکه برگی اشاره کرد .

اما بیماری سفیدک داخلی ، مهم‌ترین بیماری گیاه کینوا است که بیشتر مشاهده می‌شود . این بیماری از طریق بذر منتقل می‌گردد . بنابراین ضدعفونی کردن بذر با سموم قارچ کش ، کشت زودهنگام با تراکم پائین ، تغذیه مناسب از روش مبارزه با این بیماری می باشد . کشت بذر کینوا در ایران با توجه به عملکرد های بالای آن بازار صادراتی بسیار عالی نیز دارد و در این سایت می توانید باا کارشناسان خرید و فروش محصول کینوا در ارتباط باشید.

مبارزه با آفات

برخی از آفات مانند کرم طوقه بر ، انواع کرم‌های برگ خوار ، سن و آفات مکنده مانند شته در مزرعه کینوا ممکن است ، مشاهده گردد . برای کنترل آفاتی مانند برگ خوارها ، از تله نوری ، تله فرمونی و عوامل بیولوژیک می‌‌توان استفاده کرد .

همچنین از آفت‌کش‌های سازگار با محیط زیست نیز برای کنترل آفات می‌‌توان استفاده نمود . با توجه به تلخ بودن دانه کینوا ، حمله پرندگان در مزرعه کینوا بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد .

بذر کینوا

عملکرد و برداشت

بذر کینوا در ایران عملکردی بین ۲ تا 5/5 تن در هکتار دارد . در برخی از مناطق کشور تا ۶ تن در هکتار نیز محصول کینوا ، برداشت می‌شود . استفاده از بذر کینوا شناسنامه‌دار تاریخ کشت صحیح ، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز ، کوددهی و مدیریت زراعی صحیح ، باعث تولید محصول کینوا با عملکرد بالا می‌گردد .

سایت اینترنتی بذر کینوا در ایران

باتوجه به جدید بودن بذر کینوا و عدم شناخت کافی در رابطه با بذر و گیاه کینوا ، مجموعه ما سایت اینترنتی بذر کینوا را در ایران راه‌اندازی نموده است . این سایت علاوه بر معرفی بذر کینوا ، اطلاعات جامعی در رابطه با کشت بذر کینوا در مناطق مختلف ایران ارائه می‌نماید .

در سایت اینترنتی بذر کینوا ، براساس منطقه زراعی و استان‌های مختلف اطلاعات خوبی در رابطه با کاشت ، داشت و برداشت بذر کینوا ، کنترل علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها ارائه شده است .

بذر کینوا

سایت بذر کینوا ایران

مجموعه ما به‌‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار را در کلیه استان‌های ایران توزیع می‌نماید . کارشناسان باتجربه این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف ایران ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می‌دهند .

همچنین در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا در ایران و صادرات دانه کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نمایند . جهت دریافت اطلاعات جامع در رابطه با کشت بذر کینوا ، می‌توانید به سایت اینترنتی بذر کینوا مراجعه نمایید و یا با مجموعه ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *