بازار بذر کینوا در اصفهان

بذر کینوا

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در اصفهان ، با چه مرکز می توان در ارتباط بود؟ آیا کشت بذر کینوا در اصفهان محصول مطلوبی تولید می کند؟ وضعیت بازار بذر کینوا در اصفهان و سایر استان ها ، چگونه است؟

معرفی دانه و  بذر کینوا

بذر کینوا ، با قدمتی چند هزار ساله ، بومی کشورهای پرو ، اکوادور ، بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی است . از رشد بذر کینوا ، گیاهی مشابه سلمه تره ایجاد می شود که در گل آذین آن دانه های خوراکی و مغذی کینوا وجود دارند .

هدف اصلی از کشت بذر کینوا نیز تولید دانه کینوا است که از هزاران سال قبل تا به امروز به عنوان غذای اصلی مردم این مناطق استفاده می شود . البته در سال های اخیر و با افزایش شناخت نسبت به مواد غذایی دانه کینوا ، مصرف آن در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

دانه کینوا که به خاویار سبز معروف است ، به عنوان تنها دانه گیاهی که همه اسیدآمینه های ضروری برای انسان را دارد ، شناخته شده است . از این رو دانه کینوا یک پروتئین کامل محسوب می شود . همچنین دارای انواع ویتامین های گروه B  و ویتامین E و همچنین املاح معدنی مفید می باشد.

 از دانه کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی و تولید آرد و فرآورده های آردی استفاده می شود . بذر کینوا بذری بسیار ریز با وزن هزار دانه بین 2 تا 3 گرم است که جزو گیاهان بذر ریز دسته بندی می گردد. بازار بذر کینوا در اصفهان و کشت آن رو به گسترش می باشد.

دوره رشد بذر کینوا حدود 100 روز می باشد و از این نظر ، گیاهی زوردرس تلقی می گردد . بذر کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد ، به گونه ای که از جو و گندم نیز مقاوم تر است . سود حاصل از کشت بذر کینوا یز دوبرابر برخی از غلات از جمله گندم می باشد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در اصفهان

همانطور که بیان گردید ، کشت بذر کینوا در سال های اخیر ، در استان های مختلف از جمله اصفهان مورد توجه گرفته است . در استان اصفهان ، دو نوبت کشت برای بذر کینوا امکان پذیر است . کشت بذر کینوا در شهرهای نجف آباد ، نطنز ، اردستان و .. . با تولید محصولی با کیفیت مناسب همراه است.

در برخی از مناطق مانند نجف آباد که سردترین منطقه استان اصفهان است ، معمولاً یک نوبت کشت بذر کینوا امکان پذیر است . البته جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در اصفهان و مناطق مختلف این استان ، می توانید با ما در ارتباط باشید . مجموعه ما که تجربه کشت بذر کینوا را در اصفهان و استان های مختلف کشور دارد ، در زمنیه کشت این محصول به صورت رایگان کشاورزان عزیز را پشتیبانی می نماید.

برای کشت بذر کینوا در هر هکتار به 8 تا 10 کیلوگرم بذر نیاز است که بسته به شوری آب و خاک این مقدار تغییر می کند . کشت این بذر مشابه گیاهان بذر ریزی همچون شبدر و کلزا و کنجد ، به صورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی متری انجام می شود .

آبیاری و عملکرد بذر کینوا در اصفهان

بذر کینوا را می توان به صورت دست پاش و یا با ماشین آلات مخصوص کشت علات ریز ، کشت نمود . به انواع روش های کشت بجز روش کرتی می توان بذر کینوا را کشت کرد . همچنین برای آبیاری این گیاه ، انواع روش های آبیاری غرقابی ، بارانی ، نوار تیپ ، قطره ای و .. . را می توان به کار برد.

به طور کلی 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز آبی بذر و گیاه کینوا را برطرف می نماید . در مناطقی که از نعمت باران های پاییزه و بهاره برخوردارند ، تعداد نوبت های آبیاری کاهش می یابد . جهت افزایش عملکرد بذر کینوا می توان از کودهای دامی و شیمیایی مانند کود سوپرفسفات تریپل و کود پتاس یا کود NPK  ، و دو مرحله کود سرک توسط کود اوره استفاده کرد.

استفاده از بذر کینوا شناسنامه دار ، کنترل علف های هرز و مبارزه با آفات و بیماری ها در کنار مدیریت زراعی مناسب محصولاتی با عملکرد بالا و باکیفیت مطلوب ، نتیجه می دهد . حداقل عملکرد بذر کینوا 2 و حداکثر 5.5 تن در هکتار است . برداشت محصول کینوا نیز به صورت دستی یا با کمباین برداشت کلزا انجام می شود.

بذر کینوا

بازار بذر کینوا در اصفهان

همانطور که بیان گردید ، هدف اصلی از کشت بذر کینوا ، تولید دانه آن می باشد . البته علوفه کینوا نیز برای تغذیه دام و دانه آن برای تغذیه طیور نیز استفاده می گردد . با توجه به ارزش غذایی دانه کینوا و افزایش شناخت نسبت به خواص این دانه ، تقاضا برای مصرف دانه کینوا در داخل و خارج ، روند افزایشی دارد .

به همین دلیل بازار خرید و فروش بذر کینوا و دانه آن در سال های اخیر رونق گرفته است . همچنین صادرات محصول این گیاه در بازار های جهانی نیز ، ارزآوری به دنبال دارد . جهت اطلاع از وضعیت بازار بذر کینوا در اصفهان و استان های مختلف کشور ، می توانید با ما در ارتباط باشید.

بذر کینوا

همکاری در بازار بذر کینوا اصفهان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد . این بذرها که دارای قوه نامیه بالا ، درصد خلوص مطلوب و عاری از بذور علف هرز و بیماری می باشند ، محصولی باکیفیت و با عملکرد بالا تولید می نمایند.

همچنین این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا ، با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا همکاری می نماید . و در زمنیه کشت بذر کینوا در اصفهان و استان های مختلف ، مشاوره رایگان ارائه می نماید. بعلاوه مجموعه ما در زمینه توسعه بازار بذر و دانه کینوا ، صادرات دانه و فروش محصول برداشت شده کینوا با کشاورزان عزیز همکاری می نماید . جهت اطلاع از وضعیت بازار بذر کینوا در اصفهان و سایر استان ها و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *