بازار خرید بذر کینوا در لرستان

کینوا

وضعیت بازار خرید بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور ، چگونه است؟ آیا کشت بذر کینوا ، مقرون به صرفه می باشد؟ کدام مرکز در زمینه کشت بذر کینوا در لرستان ، مشاوره رایگان می دهد؟

مزایای کشت بذر کینوا

بذر کینوا بذری متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که بومی آمریکای جنوبی است . این بذر با قدمت چند هزارساله ، برای تولید دانه کینوا که به خاویار سبز ، معروف است ، کشت می شود . مزایای کشت بذر کینوا باعث شده تا کشت آن در لرستان و استان های مختلف کشور ، مورد توجه قرار بگیرد.

نیاز آبی کم

بذر کینوا بذری مقاوم به شوری و خشکی است و نسبت به اغلب محصولات زراعی نیاز آبی کمی دارد . در طول دوره رشد خود بین 5 تا  نوبت آبیاری ، نیاز دارد .

البته در مناطقی که از نعمت باران های بهاره و پاییزه برخوردار هستند ، مانند لرستان ، این تعداد نیز کاهش می یابد . همچنین انواع روش های کشت و انواع روش های آبیاری برای کشت بذر کینوا قابل استفاده است . به همین دلیل کشت آن در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان ، با امکانات مختلف ، انجام می شود.

بذر کینوا

دوره رشد کوتاه مدت

بذر کینوا بسیار زودرس است . طول دوره رشد بذر کینوا حدود 100 روز می باشد . یعنی از زمان رشد تا زمان برداشت نهایی محصول نهایی ، حدود چهار ماه طول می کشد . به همین دلیل در مناطق مستعد ، دو نوبت در سال امکان کشت بذر کینوا ، وجود دارد .

سودآوری مناسب

سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر کشت گندم برخی دیگر از غلات می‌باشد . همچنین با توجه به تقاضای زیاد در بازارهای جهانی برای دانه کینوا در صورت تولید دانه با کیفیت ، فروش این محصول در خارج از کشور نیز ارزآوری دارد .

بذر کینوا

بازار خرید بذر کینوا در لرستان

همانطور که بیان گردید ، در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است . سودآوری دو برابری نسبت به کشت گندم ، طول دوره رشد کوتاه مدت ، نیاز آبی کم و هزینه های پایین برای کاشت این محصول ، باعث شده تا به کشت آن توجه شود .

به دنبال آن بازار خرید بذر کینوا رد لرستان و سایر استان ها رونق یافته است . تهیه دانه باکیفیت باال و عملکرد زراعی مناسب ، باعث افزایش سودآوری این محصول می گردد . جهت تولید محصول با کیفیت و با دانه های با ارزش غذایی بالا ، لازم است که به مواردی مانند تاریخ کشت ، کوددهی و کنترل علف های هرز و آفات و بیماری ها توجه شود .

بذر کینوا

همکاری با بازار خرید بذر کینوا در لرستان

همچنین در مرحله اول ،   تهیه بذر کینوا شناسنامه دار که دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالایی است ، بسیار مهم می باشد . مجموعه ما در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در لرستان و دیگر استان ها ، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید . این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار ، را با هدف تولید دانه باکیفیت کینوا عرضه می‌کند .

کارشناسان مجموعه ما در زمینه کشت بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور به کشاورزان عزیز مشاوره‌ رایگان می دهند . همچنین این مجموعه در زمینه توسعه بازار دانه و بذر کینوا ، صادرات دانه کینوا و فروش محصول کینوا ، با کشاورزان عزیز مشارکت می کند . جهت بررسی وضعیت بازار خرید بذر کینوا در لرستان و استفاده از سایر خدمات این مجموعه ،   می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *