قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی

بذر کینوا

جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، شبه غله ای دولپه ای  با ویژگی های منحصر به فرد می باشد که کمتر شناخته شده است. بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و تیرهاسفناج تعلق دارد، بومی جنوب آمریکا است. این بذر از هزاران سال قبل در منطقه آند آمریکای جنوبی کشت می شود.

کشورهای اکوادور، شیلی، پرو و بولیوی جزو منطقه آن هستند و بزرگترین تولید کننده دانه کینوا می باشند. بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. دانه های مغذی کینوا، از 5000 سال قبل تاکنون، غذای اصلی مردم این کشورها را تأمین می کند.

در سال 2013، کشت بذر کینوا، توسط سازمان فائو با هدف تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی در کشورها دیگر، ترویج یافت. این سازمان با تصویب سازمان ملل، سال 2013 را سال بین المللی کینوا نامگذاری کرد. و از سایر کشورها خواست که بذر کینوا را کشت و دانه آن را در سبد غذایی خود قرار دهند.

بذر کینوا

بذر کینوا به تنش های خشکی، شوری و سرما بسیار مقاوم است. بذر کینوا به عنوان گیاهی شورزیست اختیاری دسته بندی می شود. این بذر در شرایط که گندم و جو قادر به رشد نیستند، به خوبی رشد کرده و دانه تولید می نماید.

همچنین بذر کینوا به تغییرات اقلیمی نیز سازگاری دارد. یعنی در مناطق مختلف، با شرایط آب و هوایی متفاوت رشد می نماید. تولید محصول بذر کینوا در استان های مختلف کشور، تاییدی بر این مطلب می باشد. قیمت خرید بذر کینوا در خراسان برای رفاه حال کشاورزان تخفیف های بسیار عالی دارد.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه، می تواند رشد نماید. همچنین در مناطق مستعد امکان کشت تابستانه و حتی دیم برای بذر کینوا، نیز وجود دارد. بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدت دارد و گیاهی زودرس تلقی می شود.

تجربه نشان داده است که انتخاب تاریخ کشت مناسب، برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا، اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کنید. مجموعه ما با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور  را دارد.

میزان بذر مورد نیاز کینوا برا ی تولید محصولی با عملکرد مطلوب، در هر هکتار 10-8 کیلوگرم می باشد. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار است. در صورت اعمال مدیریت صحیح زراعی، عملکرد بذر کینوا حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد.

تهیه بستر کاشت بذر کینوا، همانند سایر بذور ریز مثل شبدر و کلزا است. عمق کاشت بذر کینوا 1 تا 2 سانتی متر و به صورت سطحی است زیرا بذر کینوا بسیار ریز می باشد.

بذر کینوا

مصرف 150 کیلوگرم کود NPK در هر هکتار یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود. دو نوبت کود سرک در مرحله 6-4 برگی و شروع گلدهی، نیز توصیه می شود.

بذر کینوا برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 15- 10 روز نیاز دارد. در برخی از مناطق کشور مشکل شوری و خشکی وجود داشته دارد، با انتخاب زمان و نوع روش آبیاری می توان محصولی با عملکرد مطلوب تولید کرد. برای این منظور می توانید از مشاوره مجموعه ما، استفاده نمایید.

بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی

در سال های اخیر و همزمان با افزایش کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، بازار خرید و فروش بذر کینوا رونق یافته است. در بازارهای داخلی بذر کینوا با قیمت های مختلفی عرضه می شود.

برای اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی، می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در خراسان شمالی و استان های دیگر عرضه می کند.

همکاری در قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی

بذرهای عرضه شده در این مجموعه با قیمت بسیار مناسب می باشد و از کیفیت بالای برخوردار است. همچنین این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی و دیگر مناطق کشور، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

پس از خرید بذر کینوا و عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا، به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. برای اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در خراسان شمالی و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *