نحوه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در زمینه نحوه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی مشاوره رایگان ارائه می دهد و محصول نهایی را به صورت تضمینی خریداری می نماید.

نحوه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی از جمله مناطقی است که بذر کینوا در آن کشت می شود. به علت سرد بودن هوا در اواخر پاییز و اوایل زمستان، کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، در اواخر تیر انجام می‌شود. و در اوایل آبان ماه، حتماً باید برداشت صورت پذیرد تا به سرمای اواخر پاییز برخورد نکند. زیرا کیفیت دانه تحت تاثیر قرار می گیرد.

خاکهای استان خراسان شمالی غنی از مواد آلی بوده و فاقد مشکل شوری می باشند. در این استان انواع روشهای آبیاری از جمله آبیاری بارانی، قطره ای و آبیاری غرقابی استفاده می‌شود. البته همانطور که اطلاع دارید، روش آبیاری قطره ای علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا نیز می گردد.

معمولاً بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز دارد. اما با توجه به ریزش باران های بهاره و پاییزه در استان خراسان شمالی، حداقل 4 دوره آبیاری برای رشد گیاه کینوا، در این استان مناسب است. بنابراین این استان کمترین دفعات آبیاری بذر و گیاه کینوا را دارد.

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی، عملکرد زراعی بذر کینوا را افزایش می دهد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن و حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. انتخاب تاریخ صحیح برای کشت بذر کینوا اهمیت زیادی دارد. زیرا بر درصد سبز گیاه کینوا و عملکرد نهایی تاثیر می گذارد.

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در خراسان شمالی و مناطق مختلف این استان، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید. کارشناسان مجموعه ما تجربه کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور، از جمله خراسان شمالی را دارند.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز

تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور نشان داده است، که وجود علف های هرز مهمترین مشکل در تولید محصول کینوا می باشد. علف های هرز بذر کینوا شامل تاج خروس، سلمه تره، خرفه، اویار سلام، تاج ریزی سیاه و … می باشد.

این علف های هرز از نظر اندازه، وزن و شکل بسیار مشابه دانه کینوا هستند. وجود بذر علف های هرز در محصول تولید شده کینوا، ارزش اقتصادی آن را به شدت کاهش می دهد. بنابراین توجه به کنترل علفهای هرز کینوا، اهمیت زیادی دارد.

انتخاب بذر کینوا اصل و شناسنامه دار که فاقد بذور علف هرز می باشند، اولین گام برای تولید محصول با عملکرد بالا و کنترل علفهای هرز است. در گام بعدی توصیه می‌شود که برای حذف علف های هرز پهن برگ عملیات وجین و برای حذف علف های هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر استفاده شود.

در صورتی که یک یا دو ماه تا کشت بذر کینوا در خراسان زمان دارید، می توانید زمین زراعی را آبیاری نموده و به علف‌های هرز اجازه رشد بدهید. پس از رشد علفهای هرز با انجام عملیات شخم ،علف های هرز به داخل خاک برگردانده می شود. در این روش علاوه بر کنترل علف های هرز مواد آلی خاک نیز افزایش می یابد.

اما در صورتی که چند ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است، پس از آبیاری و رشد علف های هرز علف کش ترفلان برای حذف آنها استفاده می گردد. در این صورت تا زمان کشت بذر کینوا، دوره کارنس این علف کش، سپری می شود.

کینوا

تهیه بذر کینوا شناسنامه دار

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در استان خراسان شمالی و دیگر استان ها، را انجام می دهد.

همچنین در جهت ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا در کشور، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه، پس از عقد قرارداد ، محصولی نهایی را به صورت کاملاً تضمینی از کشاورز، خرید و فروش می نماید.

بعلاوه این مجموعه، در زمینه نحوه کشت بذر کینوا در خراسان شمالی، مشاوره رایگان ارائه می نماید. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *