مرکز فروش دانه کینوا و خواص آن

کینوا

بزرگترین مرکز فروش دانه کینوا و خواص آن در کشور، در کنار عرضه دانه کینوا سفید، رنگی و آرد کینوا، در رابطه با تولید، مصرف و خواص دانه کینوا مشاوره رایگان ارائه می دهد.

معرفی دانه کینوا

کینوا گیاهی زراعی متعلق به خانواده تاج خروس و دارای ظاهری مشابه به نوع وحشی خود یعنی سلمه تره می باشد. این گیاه که بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است، طی 5000 سال توسط مردم این مناطق کشت می شود.

پس از رسیدگی گیاه کینوا، دانه های بسیار مغذی کینوا از آن برداشت شده و برای مصارف مختلف به کار می روند. از هزاران سال قبل تا به امروز،  مردم این منطقه، دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی مصرف می کنند.

به علت داشتن مواد غذایی زیاد و خواص آن، دانه کینوا به خاویار گیاهی معروف است. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران به کشت گیاه کینوا پرداخته و دانه آن را در سبد غذایی خود قرار داده اند. در این مرکز فروش دانه کینوا با بهترین طعم و کیفیت عرضه می شود.

کینوا

خواص دانه کینوا

خواص دانه کینوا شامل اثرات آنتی اکسیدانی، تامین اسید آمینه های ضروری بدن، تامین پروتئین و املاح معدنی، و تامین ویتامین های گروه B و E می باشد. مصرف این دانه ها برای گروه های سنی مختلف، اثرات بسیار مفیدی در حفظ سلامت این افراد دارد.

دانه کینوا دارای ارزش پروتئینی بالا می باشد. سرعت هیدرولیز پروتئین های دانه کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارشی نسبت به هیدرولیز گندم سریعتر است. همچنین دانه کینوا دارای املاح معدنی شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم، مس، منگنز، کلسیم و روی می باشد.

از دیگر خواص دانه کینوا این است که، تنها دانه گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری برای انسان را دارد. ترکیب پروتئینی دانه کینوا، ترکیب پروتئین شیر است و در مناطقی از جهان که کمبود مواد غذایی زیاد است، برای نوزادانی که نمی توانند از شیر مادر استفاده کنند. به شدت توصیه می شود. سازمان فائو ارزش غذایی دانه کینوا را با شیرخشک مقایسه کرده است.

کینوا کودک

ارزش غذایی دانه کینوا

دو پروتئین ذخیره ای موجود در دانه کینوا آلبومین و گلوبولین هستند، که در رشد و نمو تاثیر زیادی دارند. پپتید های موجود در دانه کینوا، کاهنده رادیکال های آزاد و ضد فشار خون می باشند. از خواص فیبرهای دانه کینوا این است که، باعث جذب اسید های صفراوی، رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ، کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون می شود.

اسید لینولئیک که بخشی از روغن دانه کینوا است، نیز خواص موثری در بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد و باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود.  

همچین دانه کینوا منبع آنتی اکسیدانی قوی است و فاقد گلوتن نیز می باشد. از خواص مهم دانه کینوا، عاری از گلوتن بودن این دانه است که برای بیماران سلیاک، غذایی بسیار مناسب می باشد.

کینوا

مرکز فروش دانه کینوا

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان بذر کینوا را کشت کرده و مصرف دانه کینوا را در برنامه غذایی خود قرار داده اند. در سال های اخیر، کشت بذر و تولید دانه کینوا، در استان های مختلف کشور،  افزایش یافته است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فروش دانه کینوا و آرد آن در کشور، دانه کینوا آماده به طبخ و فرآوری شده را عرضه می نماید. دانه کینوا در پوسته خود ماده ای به نام ساپونین دارد که قبل از مصرف، باید حذف شود.

مجموعه ما برای اولین بار در ایران، با استفاده از دستگاه های مخصوص، ساپونین را حذف و دانه کینوا را فرآوری می کند. این مجموعه دانه کینوا سفید، رنگی ، آرد کینوا و انواع محصولات کینوا پس از فرآوری، در کلیه استان ها عرضه می نماید.

آرد کینوا

همکاری در مرکز فروش دانه کینوا

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک در زمینه عرضه دانه کینوا در تناژ بالا می باشد. همچنین کارخانجات صنایع تبدیلی که علاقه مند به تولید محصولات رژیمی هستند، می توانند با تهیه دانه و آرد مرغوب کینوا، در زمینه تولید محصولات حاوی دانه کینوا اقدام نمایند.

جهت تهیه انواع دانه کینوا و اطلاع از خواص آن، می توانید با بزرگترین مرکز فروش دانه کینوا در کشور، در ارتباط باشید. و علاوه بر تهیه دانه کینوا باکیفیت بالا، در زمینه تولید، مصرف و خواص آن مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *