آموزش کشت بذر کینوا در قروه

کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران که تجربه کشت بذر کینوا را در استان‌های مختلف کشور دارد، آموزش کشت بذر کینوا در قروه را در قالب مشاوره رای رایگان، در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

آموزش کشت بذر کینوا در قروه

استان کردستان از جمله مناطقی از ایران است، کشاورزان باتجربه آن، بذر کینوا کشت می کنند. برخی کشاورزان در شهرهای قروه، کامیاران، سراب، سنندج و دهگلان با همکاری مجموعه ما، زمین های زراعی خود را به زیر کشت بذر کینوا برده اند.

محصول تولید شده کینوا در کردستان، محصولی با عملکرد مناسب و با کیفیت مطلوب می‌باشد. همان طور که بیان شد، شهر قروه از جمله مناطقی از بذر کینوا در آن کشت می شود.

علوفه تولید شده در این منطقه بسیار مناسب و گیاه دارای ارتفاع زیادی می باشد. دانه کینوا تولید شده در قروه بالا، به صورت دانه‌های درشت با وزن هزار دانه بالا و به رنگ سفید می‌باشد. به طوری که برای صادرات بسیار مناسب است.

بذر کینوا

تاریخ کشت بذر کینوا در قروه

شهرستان قروه اگرچه نسبت به سایر مناطق کشور دارای آب و هوای سردتری می‌باشد، اما دمای آن از شهرستان سقز معتدل تر است. کشت بذر کینوا در قروه در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می پذیرد. همچنین در صورت تسلط کشاورزان به کشت آبی، امکان کشت دیم برای کشت بذر کینوا، در این منطقه نیز وجود دارد.

تعیین تاریخ کشت بذر کینوا در قروه تاثیر زیادی در میزان عملکرد نهای دارد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در قروه، می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. و از مشاوره رایگان ارائه شده توسط این افراد با تجربه، استفاده نمایید.

بذر کینوا

کشت مکانیزه بذر کینوا در قروه

بذر کینوا به روش مکانیزه با استفاده از دستگاه ردیف کار غلات کشت می شود. البته کشت آن به روش دست پاش، نیز امکان پذیر است. همچنین برای برداشت مکانیزه بذر کینوا از کمباین برداشت کلزا استفاده می شود. در این صورت، لازم است که تغییرات جزئی در هدِ برداشت اعمال شود.

البته برداشت محصول بذر کینوا به روش دستی نیز امکان پذیر است. با توجه به اینکه محصول کینوا، ریزش دانه ندارد، هیچ محدودیتی برای برداشت آن به صورت دستی وجود ندارد.

میزان بذر و آبیاری

برای کشت بذر کینوا در قروه به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر نیاز است. بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. 10 تا 15 روز بین هر دورهای آبیاری فاصله می افتد.با توجه به باران های پاییزه و بهاره در این استان، می توان تعداد دفعات آبیاری را نیز کاهش داد. انواع روش های آبیاری قطره ای، بارانی و غرقابی برای آبیاری این گیاه کینوا به کار می رود.

بذر کینوا

کوددهی در کشت بذر کینوا در قروه

خاک های منطقه قروه و کردستا لومی- رسی و لومی- شنی و ماده آلی خاک بسیار بالا است. در نتیجه محصولی با عملکرد بالا تولید می شود. اما می توان از کود های آلی یا شیمیایی برای افزایش عملکرد بذر کینوا استفاده نمود.

کود سوپر فسفات تریپل به همراه کود پتاس، یا کود NPK گزینه های مناسبی برای افزایش عملکرد بذر کینوا هستند. حداقل عملکرد بذر کینوا در قروه 5/2 تن و حداکثر عملکرد آن 5/5 تا 6 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز

از عوامل بسیار مهم در تولید محصول بذر کینوا با عملکرد زراعی بالا، کنترل علف های هرز می باشد. جهت کنترل علف های هرز در منطقه قروه و سایر استان ها لازم است که بذر کینوای شناسنامه دار و گواهی شده تهیه شود. این بذرها فاقد بذور علف هرز می باشند و تا حد زیادی هزینه داشت را کاهش می دهند.

برای کنترل علفهای هرز پهن برگ، می توان عملیات وجین کردن را انجام داد. اما برای حذف علف های هرز باریک برگ بهتر است علف کش گالانت سوپر، استفاده شود.در صورتی که یک یا دو ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است. می توان زمین مورد نظر را آبیاری کرد و پس از رشد علفهای هرز با شخم زدن این علف ها را در داخل خاک مدفون نمود. کنترل علف هرز در قروه برای کشت کینوا بسیار اهمیت دارد.

اما اگر چند ماه به کشت بذر کینوا زمان دارید، می‌توانید مزرعه مورد نظر را آبیاری نمایید. و پس از رشد علف های هرز و قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، با استفاده از علف کش ترفلان باید آن ها را حذف نمود. در این صورت دوره کارنس این علف کش نیز طی شده و زمین برای کشت بذر کینوا آماده می شود.

بذر کینوا

تهیه بذر کینوا شناسنامه دار و دریافت مشاوره رایگان

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید آن در ایران فعالیت می نماید. و به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در استان های مختلف کشور، شناخته شده است.

این مجموعه بذر های اصل و شناسنامه دار کینوا را، در استان های مختلف کشور برای کشت از جمله کردستان و قروه ، عرضه می نماید. همچنین پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا تولید شده توسط کشاورزان عزیز را، به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

کینوا

همکاری در کشت بذر کینوا در قروه کردستان

این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز در استان های مختلف، توانسته است بذر کینوا را در شرایط آب و هوایی مختلف کشور کشت نماید. و تجارب مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا در اقلیم های مختلف ایران کسب نماید.

تمام این تجارب کسب شده، درقروه و سایر مناطق، به صورت مشاوره رایگان، در اختیار کشاورزان عزیز، قرار می گیرد. جهت دریافت آموزش کشت بذر کینوا در قروه و هر استانی که هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید. کلیه مشاوره رهای ارائه شده توسط این مجموعه، رایگان می باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *