بازار بذر کینوا در قروه

تراکم کاشت بذر کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در قروه و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت کرده و هم چنین بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را نیز بصورت خرد و عمده خریداری نمایید.

کشت بذر کینوا در قروه

کشت بذر کینوا در قروه که از شهرستان‌های استان کردستان است چند سالی است که رونق گرفته است. آب و هوای استان کردستان بسیار متنوع می‌باشد. شهرستان‌های مختلف آن که شامل قروه، سقز، سراب، کامیاران، سنندج و دهگلان می باشند آب و هواهای متنوعی دارند، به طور مثال قروه آب و هوای معتدل تری از سقز دارد و سقز سردتر می‌باشد.

بنابراین انتخاب تاریخ کشت مناسب در استان کردستان با وجود تنوع اقلیم بسیار مهم می‌باشد. کارشناسان این مجموعه می‌توانند به کشاورزان کردستانی در قروه و بقیه شهرها اطلاعات درستی برای تعیین تاریخ کشت بذر کینوا بدهند. شناخت بازار بذر کینوا در قروه و سایر شهر ها بسیار مهم است و این مجموعه خدمات رایگان ارائه می دهد.

مزیت‌های کشت بذر کینوا

بذر کینوا بذری از خانواده‌ی اسفناج و بسیار مقاوم به خشکی و شوری است. این بذر دوره‌ی رشد کوتاهی دارد. امکان کشت آن دوبار در سال وجود دارد. سودآوری آن قابل توجه است. دانه حاصل از بذر آن ارزش غذایی خیلی خوبی دارد. کشت بذر کینوا بسیار راحت و قابل دسترس کشاورزان می‌باشد. امکان کشت آن هم بصورت مکانیزه و در صورت نبودن امکانات به صورت دستی هم امکان پذیر است. روش‌های کشت و آبیاری متنوعی وابسته به نوع امکانات منطقه دارد.

کینوا

آبیاری بذر کینوا در قروه

قروه از شهرهای غرب کشور محسوب می‌شود که بازار بسیار عالی برای کشت و خرید فروش بذر کینوا دارد. بارش‌های بهاره و پاییزه در قروه به میزان مناسب وجود دارد. بنابراین در این شهر مشکل آب وجود ندارد. به طور کلی آبیاری کینوا در طی رشد 5 تا 7 نوبت باید انجام شود، فاصله‌ی بین هر آبیاری هم 10 تا 15 روز باید باشد.

از روش‌های مختلف آبیاری کینوا شامل روش قطره‌ای، بارانی و غرقابی می‌توانند برای آبیاری کینوا استفاده بکنند. در این منطقه مشکل شوری هم وجود ندارد.

چون بارندگی خوبی دارند اگر کشاورز بعد از فصل کشت اول روی گیاه مسلط بشود امکان کشت دیم هم در کردستان و شهرهای آن وجود دارد.

میزان عملکرد بذر کینوا و بازار آن در قروه

عملکرد کشت بذر کینوا در قروه در کمترین حالت 5/2 تن در هکتار و در بیشترین حالت 5 یا 6 تن در هکتار می‌باشد، در صورتی که مدیریت زراعی خوبی داشته باشند. در صورت سوال در موارد مدیریت زراعی کشت بذر کینوا در قروه و سایر شهرهای کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه سوالات خود را مطرح کنید. قروه بافت خاک نرمالی دارد، ماده آلی مناسبی هم در خاک وجود دارد و استفاده از کودهای شیمیایی به تنهایی برای تقویت خاک کفایت می‌کند.

برای داشتن عملکرد بسیار عالی و ورود به بازار قوی باید کشت بذر کینوا زیر نظر یک مجموعه متخصص انجام شود تا ورود به بازار موفق باشد. کشاورزان عزیر در قروه می توانند برای امکان سنجی کشت و گرفتن رایگان مشاوره با این مجموعه در تماس باشند.

بذر کینوا

کنترل بیماری‌ها در کشت بذر کینوا قروه

در قروه به دلیل مقداری رطوبتی بودن در این منطقه باید در کنترل بیماری‌ها دقت داشته باشند. ایجاد قارچ در زمین‌های مرطوب مشکل ایجاد میکند که باید حتما کنترل شود. راههای کنترل بیماری عبارتند از: کشت زودهنگام، ضدعفونی بذور کینوا با سموم قارچ کش و تغذیه مناسب. البته کشت بذور شناسنامه‌دار و عاری از بیماری و بذور علف هرز هم در کشت سالم و عاری از بیماری‌ها کمک زیادی می‌کند.

بازار بذر کینوا در قروه

برای بررسی بازار بذر کینوا در قروه و سایر شهرها می‌توانید با کارشناسان این مرکز در تماس باشید. اخیرا علاوه بر کشت بذر کینوا در شهرهای مختلف کشور بازار خرید و فروش بذر آن نیز رونق زیادی پیدا کرده است.

برای دستیابی به اطلاعات مطمئن و دقیق در این مورد می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین مرکز تولید و عرضه بذر و دانه کینوا در کشور بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی شده را به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *