عرضه و توزیع بذر کینوا اصل

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، با هدف تولید محصولی با عملکرد بالا، اقدام به عرضه و توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار کرده است و در زمینه کشت آن، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا اصل

بذر کینوا، بذری نسبتاً ناشناخته است که در سال های اخیر در کشور مورد کشت قرار گرفته است. در سال های اخیر کشت بذر کینوا به علت سودآوری دوبرابری نسبت به گندم، مورد توجه قرار گرفته است. بذر کینوا در اصل بومی کشورهای پرو، بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی است که سال 2013 را به نام خود ثبت کرده است.عرضه و توزیع بذر کینوا در ایران در این مجموعه صورت می گیرد.

سازمان فائو به علت اهمیت دانه و بذر کینوا، سال 2013 را سال کینوا نام نهاد و سایر کشورها را به کشت آن ترغیب نمود. اما دلیل اهمیت بذر کینوا در چیست؟ بذر کینوا، پس از رشد، تولید گیاهی به همین نام می کند.

گیاه کینوا متعلق به خانواده تاج خروس است و ظاهری مشابه سلمه تره دارد. گیاه کینوا نیز پس از خوشه دهی و رسیدگی، دانه هایی تولید می کند که به خاویار سبز معروفند. دانه های کینوا به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان، شناخته شده اند.

همچنین این دانه ها حاوی پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان و املاح معدنی مفید هستند. و به علت نداشتن گلوتن خاصیت دارویی مهمی دارند. دانه کینوا غذایی مناسب و جایگزین غلات گلوتن دار برای بیماران سلیاکی و دیابتی است.

دانه کینوا

عرضه بذر کینوا

علاوه بر اینکه بذر کینوا، دانه هایی مغذی تولید می کند، در شرایط زراعی سخت نیز قادر به رشد است. بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم است و شوری بالا را می تواند تحمل نماید. همچنین در اقلیم های مختلف نیز قادر به رشد و تولید دانه است. تولید محصولی با عملکرد بالا در استان های مختلف کشور، این مطلب را تایید می نماید.

البته انتخاب بذر کینوا اصل، برای تولید محصول مرغوب بسیار مهم است. متاسفانه در مواردی، توزیع بذرهای تقلبی کینوا مشاهده شده است. برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

کشت بذر کینوا

برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا، مشابه گیاهان بذر ریز (مثل شبدر، کنجد و کلزا) عمل می شود. برای این منظور لازم است مراحل شخم، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی انجام شود. علاقه مندان می توانند بهترین بذرهای کینوا را از این مجموعه که محل عرضه و توزیع کینوا است تهیه نمایند.

کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و حتی در برخی مناطق در نوبت تابستانه امکان پذیر است. همچنین کشت بذر کینوا به انواع روش های سنتی و مکانیزه انجام می شود. بسته به امکانات در دسترس می توان از این روش ها استفاده کرد.

کشت مکانیزه بذر کینوا، مقرون به صرفه تر است و بازدهی بهتری به دنبال دارد. دستگاه خطی کار غلات گزینه مناسبی برای کشت مکانیزه بذر کینوا است. در این حالت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر است.

آبیاری بذر کینوا

برای آبیاری بذر کینوا نیاز به 5 تا 7 نوبت به فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد. البته از باران های زمستانه نیز می توان در مناطق مستعد بهره گرفت. بذر کینوا نسبت به بسیاری از گیاهان زراعی، نیاز آبی کمتری دارد و به خشکی مقاوم است.

استفاده از کودهای شیمیایی مانند سوپر فسفات تریپل به همراه کود پتاس، تاثیر مهمی بر افزایش عملکرد دارد. یا می توان از کود NPK برای این منظور استفاده نمود. همچنین استفاده از کودهای آلی نیز باعث افزایش عملکرد و تولید محصولی سالم از بذر کینوا، خواهد گردید.

در زمان رسیدگی کامل گیاه کینوا ، سنبله های آن زرد می شود. در این زمان، برداشت به صورت دستی یا مکانیزه با استفاده از کمباین کلزا با تنظیم هد برداشت و کوبنده امکان پذیر است. بذر کینوا، حداقل 2 تن و در شرایط زراعی مطلوب حداکثر 5/5 تا 6 تن در هکتار، عملکرد زراعی دارد.

بذر کینوا

عرضه و توزیع بذر کینوا اصل

همانطور که بیان گردید، انتخاب بذر مرغوب، اولین گام برای تولید محصولی مرغوب و با کیفیت است. بذر نامرغوب تاثیر مهمی بر عملکرد محصول نهایی دارد. متاسفانه مشاهده شده که در مواردی بذرهای تقلبی کینوا در بازار توزیع می شود.این بذرهای تقلبی، یا فاقد قدرت جوانه زنی هستند یا دارای اختلاط ژنتیکی هستند. در نتیجه برای کشاورز خسارات زیادی به دنبال خواهد داشت.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در زمینه ترویج کشت بذر کینوا اصل فعالیت می کند. این مجموعه در جهت تولید محصولی باکیفیت، اقدام به عرضه و توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار کینوا کرده است.

بذر کینوا

همکاری در عرضه و توزیع بذر کینوا اصل

همچنین پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. همچنین این مجموعه امکان خرید محصول از کشاورزانی که بذر خود را از محل های دیگر تهیه کرده‌اند، فراهم آورده است.

برای این منظور کشاورز نمونه ای از محصول خود را برای ما ارسال می کند و در صورت تأیید کیفیت آن، محصول کشاورز توسط مجموعه ما با قیمت مناسب خریداری می شود.برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و استفاده از مشاوره رایگان و خدمات دیگر این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *