قیمت خرید بذر کینوا در استان لرستان

بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا در استان لرستان را از کدام مرکز استعلام کنم ؟ نحوه خرید بذر کینوا چگونه است؟ چه مراکزی فروش بذر کینوا در ایران فعالیت دارند؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی ناشناخته است که در اصل بومی کشورهای شیلی، پرو و بولیوی از آمریکای جنوبی است. اما در حال حاضر در بیش از صد کشور دنیا کشت می شود. بذر کینوا شبه غله ای متعلق به خانواده تاج خروس است که دارای خواص فراوان می باشد.

بذر کینوا کم توقع است و در زمین های شور و حتی مزارع زراعی فقیر نیز قادر به رشد می باشد. گیاه کینوا دارای دو نوبت کشت بهاره و پاییزه بوده و حتی در برخی مناطق در نوبت تابستانه نیز کشت می شود. کشت بذر کینوا در لرستان سود آوری دوبرابری نسبت به گندم را به همراه دارد. از علوفه این گیاه نیز می توان برای تغذیه دام استفاده کرد.

در سال های اخیر با ترویج کشت کینوا در ایران، بذر کینوا در لرستان و بسیاری از استان های کشور کشت می شود. به دنبال آن خرید و فروش بذر کینوا در این مناطق به صورت های مختلف انجام می شود که موضوع باعث سودآوری برای افراد مختلف شده است.

بذر کینوا ایران

کشت بذر کینوا در لرستان

استان لرستان از جمله استان های بسیار مستعد در زمینه کشت بذر کینوا می باشد. بذرهای کینوا مقاوم به شوری و خشکی بوده و نیاز به دوره آبی کمی دارد. 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز می تواند نیاز آبی بذر کینوا را برطرف نماید.

دوره رشدی بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز است. برای کشت این گیاه در هر هکتار 10-8 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز است که در نهایت عملکرد 2 تا 5/5 تن در هکتار را به دنبال خواهد داشت.

به کار بردن کودهای آلی و یا شیمیایی می تواند باعث افزایش عملکرد محصول کینوا شود. کودهای NPK یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس از جمله مواردی هستند که برای رشد بهتر بذر کینوا توصیه می شوند.

مجموعه ما در مناطق مختلفی از استان لرستان در زمینه کشت بذر کینوا با کشاورزان عزیز همکاری داشته است. شهرهای خرم آباد، ازنا، الیگودرز و… از جمله مناطقی که زیر کشت بذر کینوا رفته و به علت میزان بارندگی مطلوب و خاک زراعی مرغوب، محصول بسیار باکیفیتی در این استان تولید می شود.

بذر کینوا در ایران

قیمت بذر کینوا در لرستان

در حال حاضر بذر کینوا در لرستان و مناطق دیگر این استان به صورت فله و بسته بندی خریداری می شود. برای آگاهی از قیمت بذر کینوا در لرستان و سایر استان های کشور می توانید با ما تماس بگیرید.

مجموعه ما در جهت کنار با جهادکشاورزی و در جهت ترویج کشت بذر کینوا در استان های کشور، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید. این مجموعه خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی از کشاورزان عزیز انجام می دهد.

همچنین در این مجموعه، مشاوره در زمینه کشت بذر کینوا در کشور به صورت تخصصی و کاملاً رایگا در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد.

علاوه بر این، برای کشاورزانی که بذر مورد نیاز خود را از محل های دیگر خریداری کرده اند، فروش محصول به این مجموعه امکان پذیر است. برای این منظور، کشاورزان عزیز با ارسال محصول خود به شرکت، در صورت تایید شدن کیفیت آن می توانند محصول خود را با قیمت مناسب به مجموعه ما تحویل داده و از سود خوبی بهره مند شوند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *