معرفی و کشت بذر کینوا در ایران و جهان

بذر کینوا

جامع ترین معرفی و بهترین روش های کشت کینوا در ایران و جهان را از طریق مجموعه ی پیش رو دریافت خواهید کرد.

کینوا در جهان

تحقیقات جهانی که بر روی کینوا انجام شده است از دهه ۳۰ میلادی شروع شده و تا سال ۱۹۸۰ روند ثابتی داشته است. از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۱ شاهد رشد تصاعدی بسیار زیادی در جهان بوده ایم و سال ۲۰۱۳ که فائو کینوا را نامگذاری کرد.

برای این سال شاهد رشد توسعه و تولید و افزایش سطح زیر کشت بسیار زیادی در جهان بوده ایم. تولید جهانی کینوا حدود ۲۰۰ هزار تن و میزان عملکرد در هکتار در کشور حدود ۲ تن می باشد. تولید کنندگان اصلی کینوا در جهان کشورهای آمریکای جنوبی بولیوی پرو شیلی می باشد.

کینوا

کینوا در ایران

تحقیقات تخصصی برای کینوا از سال ۲۰۰۰ از سال ۸۸ آغاز شده و واریته های بسیار خوبی به ایران وارد و مورد کشت و کار قرار گرفته است واریته هایی که در ایران مورد کشت و کار قرار گرفته تیتیکاکا، ساجاما،سانتا ماریا و رد کارینا و دیزاوان می باشد که جز معروفترین واریته ها هستند و عملکردهای مناسبی را در کشور به ثبت رسانده اند.

معرفی کینوا تیتیکاکا و کشت آن

هم اکنون رقم تیتیکاکا جزو بهترین ارقام وارداتی به کشور بوده که از سال ۸۸ تاکنون بر روی بومی سازی آن تحقیقات بسیار زیادی انجام گرفته است و هم اکنون تولید بسیار خوبی را در حدود ۲ تن در هکتار در استان‌های مختلف به ثبت رسانده است.
رقم تیتیکاکا از نوع سفید رنگ بوده و دانه های درشت و با میزان ساپونین کمتری را شامل می شود.

امسال جهاد کشاورزی به چهارده استان خشک کشور ممنوعیت کشت برنج را اعلام کرده است. برای بهره وری بیشتر از منابع آبی جهاد کشاورزی کشت های جایگزین را به کشاورزان معرفی کرده اند که یکی از این کشت های جایگزین ، کشت کینوا می باشد.

کینوا در سراسر استان های کشور قابلیت کشت و کار داشته و تنها در دو استان شمالی گیلان و مازندران محدودیت کشت دارد زیرا کینوا گیاه شورزیست بوده و به شدت و مناطق خشک و شور سازگاری دارد. در صورتی که رطوبت محیط بالا باشد کاهش عملکرد و افت عملکرد زیادی وجود خواهد داشت.

لذا از کشاورزانی که علاقه‌مند هستند بر روی کینوا کار کنند پیشنهاد می‌کنیم تا با این مجموعه ارتباط گرفته و در صورت تمایل قرارداد خرید تضمینی کینوا اخذ نموده و از مزایای همکاری با مجموعه استفاده نمایند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 -  09157121998
ایمیل:
quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *