مرکز خرید بذر کینوا فله در ایران

فروشگاه کینوا ایرانی وارداتی

کینـوا گیـاهی ست بـا ارزش غــذایی مطلــوب و پتانســیل بــالاي رشــد در شــرایط نامســاعد محیطــی. در اینجا با مرکز خرید بذر کینوا فله در ایران آشنا می شوید.

خرید بذر و کشت کینوا

کینوا گیاهی مقاوم است و می توان آن را در خاک های فقیر کشت کرد. این گیاه به دلیل مقاوم بودن در برابر شوری و گرما قابلیت کشت در بسیاری از زمین ها را دارد. کینوا می تواند شوری، خشکی طولانی مدت، یخبندان و تگرگ را نیز تحمل نماید. خاک مناسب برای رشد کینوا خاک شنی است. خاک سنگین رسی مناسب نمی باشد.

برای کاشت بذر کینوا، خاک باید به خوبی زهکشی شده باشد. خاک خنثی با pH شش تا هفت بهترین و مطلوب ترین خاک برای رشد کینوا است اما کینوا می تواند در محدوده pH اسیدی یعنی ۵ تا قلیایی بالا یعنی ۹ رشد کند. درجه حرارت ایده آل برای کینوا ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است. با این وجود دمای -۸ تا ۳۹ درجه را نیز می تواند تحمل کند.

آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا

بذر کینوا باید در فصلی کاشته شود که درجه حرارت خاک به ۵ تا ۷ درجه سانتی گراد می‌رسد. فاصله ردیف ها به عوامل زیادی بستگی دارد و معمولا ردیف ها ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر از یکدیگر فاصله دارند. توصیه می شود بذرها حداکثر در عمق ۱ تا ۳ سانتی متر کاشته شوند. به طور کلی ۰ ۱ کیلوگرم در هکتار بذر مورد نیاز است.

کاشت می تواند با دست یا با بذرکار انجام شود. معمولاً جوانه زنی ۲۴ ساعت بعد از کاشت و در شرایط رطوبت مناسب رخ می دهد و نهال در ۳ تا ۵ روز پدیدار می شود.

برداشت محصول

محصول کینوا معمولاً ۰ ۰ ۱ روز پس از کاشت، آماده برداشت می‌شود. میزان عملکرد کینوا حدود ۲.۵ تا ۵.۵ تن در هر هکتار می باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *