خرید و فروش بذر کینوا و نحوه کشت

خرید و فروش بذر کینوا را می‌توانید از طریق این سایت انجام داده و نحوه کشت را به طور کامل در این سایت جویا شوید.

معرفی کینوا

دانه کینوا گیاهی با قدمت بسیار است. که به تازگی کشت آن در خاورمیانه گسترده شده است. کینوا دارای ارزش فوق العاده‌ای در بخش کشاورزی می‌باشد. بذر گیاه کینوا قابلیت کشت در شوری 13 هزار را دارد و به شدت به مناطق خشک و شور سازگاری دارد. باتوجه به خشکسالی‌های اخیر ایران و شور شودن منابع آبی و خاکی لازم است کشاورزان به اصلاح الگوی کشت خود اقدام نمایند.

نحوه کشت بذر کینوا

گیاه کینوا در بیشتر مناطق و انواع خاک‌های سراسر ایران قابلیت کشت دارد و عملکردی حدود ۲ تا ۵ تن گزارش شده است. بذر کینوا گیاهی است که در برابر شرایط سخت از خود مقاومت نشان می‌دهد و قابلیت این را دارد که در خاک‌های فقیر رشد کند.

خاکی که برای کشت کینوا مناسب و ایده آل آن است خاک لومی شنی و لومی رسی می‌باشد.از لحاظ اسیدیته خاک، خاک خنثی یا ۶PHتا ۷ مناسب گیاه کینوا است. اما گیاه کینوا قادر است PH اسیدی یعنی ۵ تا قلیایی یعنی ۸/۵ را تحمل کند.

زمان کشت و نحوه استفاده بذر کینوا

از لحاظ زمان کشت کینوا، باید زمانی مورد کشت قرار گیرد که درجه حرارت خاک حدود ۵تا۷ درجه سانتی گراد باشد.دانه کینوا را می‌توان به صورت جوی پشته کشت کرد و از انواع روش‌های آبیاری مانند تحت فشار، بارانی، نوار تیپ و غیره استفاده کرد.

به طور کلی مقدار ۱۰ کیلو بذر در هر هکتار برای کشت کینوا لازم است که عملکرد حداقل ۲ تن را به کشاورز می‌دهد. عمق کشت بذر کینوا نباید زیاد باشد چون در بحث جوانه زنی دچار مشکل می‌شود و عمق حدود ۱تا۲ سانتی متر مناسب آن است.

کشت کینوا را هم می‌توان با استفاده از بذرکار غلات و هم به صورت دستپاش در زمین کشت کرد و مسلما هر چه کشت مکانیزه‌تر باشد، عملکرد نهایی محصول هم به همان میزان افزایش می‌یابد.

قبل کشت کینوا می‌توان کودهای لازم مانند سوپر فسفات تریپل و پتاس را به زمین اضافه نمود. جوانه زنی بذر معمولا بعد از ۳تا۱۰ روز پس از کاشت می‌باشد. رقم مناسب بذر کینوا که در بیشتر مناطق ایران قابلیت کشت دارد. و دوره رسیدگی کوتاهی دارد تیتیکاکا است. که هم اکنون شرکت این رقم را در اختیار کشاورزان پیشرو و مستعد قرار می‌دهد.

خرید و فروش بذر کینوا

این مجموعه به صورت گسترده با همیاری کشاورزان عزیز در سطح کشور اقدام به تولید محصولات کینوا در تناژهای سنگین کرده است با توجه به این که در همه استان‌های کشور خرید تضمینی کینوا را انجام می‌دهد. دغدغه کشاورزان را در مورد خرید محصول و سود آوری آن را به طور کامل حل می‌کند. لذا کشاورزان علاقه مند می‌توانند با این مجموعه ارتباط گرفته و از خدمات مشاوره‌ای و کارشناسی تخصصی این مجموعه بهره ببرند.

ارتباط با ما

1 دیدگاه

  1. یاری

    سلام جناب اقای مهندس مقدم ۱-آیا کاشت بذرکینوا دراستان چهارمحا بختیاری امکان دارد ۲-آیا در تناوب کشت بعد برداشت گندم امکان کاشت این محصول وجود دارد ۳- زمان کاشت وداشت وبرداشت دراستان چهارمحال چه زمانی است ۴ – مقدار بدرموردنیاز برای سه ونیم هکتار چقدراست وهزینه آن چه میزان است ۵- برای آماده کردن زمین شخم عمیق لازم است ۶- روش آبیاری بارانی پاسخ می دهد.۷- بهای فروش محصول برداشت شده برای هرکیلو چقدر است فواصل آبیاری به چه میزان است ۸- درمقایسه با درآمد دانه روغنی کلزا کاشت این محصول چطور است والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *