قیمت خرید بذر کینوا در کشور

قیمت خرید بذر کینوا در کشور در این سایت قابل استعلام بوده و کشاورزان عزیز می توانند برای خرید تضمینی این محصول با این مجموعه همکاری نمایند.

اهمیت کشت کینوا در ایران

عمده کشت گیاه کینوا بیشتر در بولیوی، پرو و اکوادور است که بالاترین تولید دانه کینوا در جهان را دارد. محصول اصلی و اقتصادی کینوا دانه آن است که از نظر ارزش غذایی بسیار ارزشمند و مغذی است. گیاه کینوا از این جهت که در برابر شوری و کم آبی مقاوم می باشد.یک گیاه کارآمد و استراتژیک محسوب می شود.

در ایران برنج کینوا با توجه به کم آبی و شوری مزارع می تواند محصول جایگزین مناسبی برای غلات پر آب و انواع محصولات کشاورزی باشد. بذر کینوا در شرایط شوری و کم آبی می تواند حداقل عملکرد حدود ۲ تن را داشته باشد و باتوجه به قیمت خرید آن در بازار سودی حدود ۲ تا ۳ برابر کشت گندم و سایر غلات دانه ریز را عاید کشاورزان می کند.
دانه کینوا فاقد گلوتن است و منبع مناسبی برای تغذیه بیماران سلیاکی می باشد و همچنین برای بیماران دیابتی مناسب است.

برنج کینوا تا حدودی می تواند دیابت نوع 2 را کنترل نماید. باتوجه به اینکه کینوا گیاه کم توقعی است و به کم آبی از خود مقاومت نشان می دهد، می توان آن را در سراسر کشور کشت کرد و محصول خوبی را بدست آورد.

خرید بذر کینوا برای کاشت

انواع بذر کینوا در کشور و قیمت آن

بذر کینوا در دنیا شامل 180 واریته است که در سال 88 تعدادی از این واریته به ایران وارد شد. در بین ارقام مختلف کینوا رقم تیتیکاکا جزو ارقام بسیار پر بازده می باشد که توانسته است در همه ی استان های کشور قابلیت داشته باشد. همچنین بذر کینوا تیتیکاکا تنها در استان های گیلان و مازندران به دلیل رطوبت بالای این مناطق محدودیت کشت دارد. بذر کینوا تیتیکاکا دارای رنگ نارنجی تا کرم می باشد که بعد از فراوری سفید رنگ می شود.

رقم تیتیکاکا در هکتار به میزان 10 کیلو بذر نیاز دارد و میزان حداقل 2 تا 5 تن عملکرد در کشور ثبت کرده است. بذر کینوا تیتیکاکا را می توان در استان گلستان به صورت دیم کشت کرد. این نوع بذر با قیمت مناسب به فروش می رسد.

فرآوری دانه کینوا

یکی از چالش های پیش روی تولید کنندگان محصول کینوا نبود بازار خرید این گیاه می باشد و با توجه به این که پروسه ی فراوری پیچیده ای دارد عملا حلقه ی تولید و عرضه وجود ندارد. این مجموعه با سرمایه گذاری های کلان در بحث تولید، خرید تضمینی کینوا، فراوری دانه کینوا، ساخت بازار عرضه و فروش کینوا، در کشور توانسته است این چالش کشاورزان را حل کند.

در واقع این مجموعه زیر نظر وزارتخانه جهاد کشاورزی اقدام به تولید و خرید تضمینی کینوا در سطح کشور کرده است. کشاورزان علاقه مند که با مشکلات شوری و خشکی زمین درگیر هستند می توانند با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و برای تولید این محصول با ارزش اقدام نمایند.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *