خرید و مصرف کینوا و بارداری

کینوا

خرید و مصرف کینوا و بارداری موضوع جدید تحقیقات متخصصان تغذیه در سراسر جهان می‌باشد. در این تحقیقات متخصصان در پی پاسخ به این سؤال هستند که مصرف کینوا در بارداری چه مزیت و مضراتی دارد؟ علاوه بر این محققان بررسی می‌کنند که آیا مصرف کینوا بر لاغری مادران باردار اثر مثبتی دارد؟

کینوا در سه ماه آخر بارداری

مادران باردار در تمام مدت بارداری با تغییرات فیزیکی و هورمونی زیادی روبه‌رو می‌شوند و از طرفی منبع تغذیه کودک در رحم مادر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در بدن مادر است؛ بنابراین، غذای مادر به‌عنوان منبع تغذیه کودک نیز به‌حساب می‌آید. تمامی کارشناسان تغذیه و متخصصین زنان و زایمان به مادران باردار توصیه می‌کنند که غذاهایی سالم و سرشار از مواد مغذی و مناسب رشد کودک خود مصرف نمایند.

تغذیه سالم مادر باردار باعث می‌شود، نوزاد در هنگام تولد، وزنی مناسب داشته باشد، مغز جنین به‌صورت کامل رشد کند و خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های مربوط به دوران جنینی در کودک از بین برود. همچنین خود مادر در صورت داشتن تغذیه مناسب می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مربوط به دوران بارداری مانند کم‌خونی، دیابت بارداری و افسردگی و اضطراب در امان بماند. چنانچه مادر باردار تغذیه سالم و مناسبی داشته باشد، می‌تواند احتمال بروز تهوع صبحگاهی، خستگی و یبوست را کاهش دهد و این دوران را راحت‌تر و با سلامت بیشتر طی کند.

کینوا و رژیم غذایی بارداری

رژیم غذایی مناسب برای پیمودن دوران بارداری، رژیمی حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی، اسیدآمینه‌های ضروری و فیبر است. خوشبختانه دانه کینوا، این شبه غله معجزه‌گر، اکثر شرایط لازم را برای یک تغذیه مناسب در دوران بارداری دارد. پروتئین موجود در دانه کینوا از پروتئین سایر غلات باکیفیت‌تر است و از نظر کمی درصد بیشتری پروتئین برای بدن مادر باردار تأمین می‌کند. چنانچه برنج کینوا به‌عنوان وعده صبحانه مصرف شود، مادر باردار به‌راحتی می‌تواند انرژی موردنیاز روز خود را تأمین نماید.

همان‌طور که می‌دانید سه‌ماهه سوم بارداری دوران حساسی است که در رشد جنین تأثیر فراوانی دارد. محققان توصیه می‌کنند از ماه هفتم بارداری به بعد میزان انرژی مصرفی مادر باردار در حدود ۴۵۰ کیلوکالری افزایش یابد. همچنین مصرف حداقل ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز در این دوران حیاتی می‌باشد. علاوه بر محصولات لبنی و گوشت ماهی سالمون، مصرف دانه کینوا نیز می‌تواند نیاز کلسیم بدن مادر باردار را رفع نماید.

مصرف منیزیم به‌اندازه کافی در این دوران سبب می‌شود مادر باردار کمتر به گرفتگی‌های عضلانی در پاها دچار شود. در میان تمام غلات برنج کینوا یکی از منابع غنی منیزیم معرفی می‌شود. فولات موجود در کینوا به رشد عصبی و مغزی جنین کمک می‌کند و احتمال ابتلا به نارسایی‌های لوله عصبی در جنین یا خطر زایمان زودرس را کاهش می‌دهد.

کینوا برای بارداری

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

دانه کینوا بیشتر شبیه یک سبزی است و از دسته غلات به شمار نمی‌­آید. گیاه کینوا از آمریکای جنوبی سرچشمه گرفته و قرن‌ها به‌عنوان یک غذای اصلی مورداستفاده مردم آن کشورها بوده است. برنج کینوا از بستگان نزدیک اسفناج، کلم‌پیچ و برگ چغندر سوئیسی است. دانه کینوا می‌تواند به روش‌های مختلف به کاهش وزن کمک کند. این دانه سرشار از پروتئین کامل، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و احساس رضایت را به شما منتقل می‌کند. به همین دلیل است که کینوا به‌عنوان جایگزین غلات و غذای مناسب برای رژیم‌های کاهش وزن محسوب می‌شود.

کینوا شبه غله مغذی است که به دلیل داشتن پروتئین با­کیفیت، فیبر زیاد و کالری کم می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج در تغذیه ورزشکاران و علاقه‌مندان به کاهش وزن باشد. درست است که کینوا یک غذای سالم است اما این بدان معنا نیست که هرگونه از این دانه مغذی استفاده کنید وزن شما نیز کم شود. اگر کینوا را با مواد کم‌ارزش، مواد پرکالری و چربی اضافی ترکیب نمایید، درواقع شما هیچ کمکی به کاهش وزن خود نخواهید کرد. بهتر است در تهیه غذای حاوی کینوا بیشتر از گوشت مرغ یا میگو استفاده نمایید و سعی کنید مواد را به‌صورت آب‌پز یا بخارپز مصرف کنید و از سرخ کردن آن­ها پرهیز نمایید.

کینوا

انواع دانه کینوا در ایران

اگرچه تعداد زیادی از انواع گیاه کینوا در رشته‌کوه‌های آند رشد می‌کنند، اما ۳ نوع از آن به طور گسترده در سراسر جهان کشت می‌شود و در دسترس است؛ کینوا سفید، قرمز و سیاه. دانه کینوا سفید رایج‌ترین نوع که کینوا است که در بسیاری از فروشگاه‌ها موجود می‌­باشد؛ ازاین رو در معمولاً تنها دانه کینوا سفید به‌عنوان دانه کینوا می­‌شناسند. رنگ کینوا سفید براق و صدفی است.

در بین سرآشپزها و آشپزهای مختلف کینوا قرمز دانه‌ای محبوب‌تر است، زیرا بعد از پختن شکل خود را حفظ می‌کند و برای استفاده در سالادها بسیار مناسب‌تر است. دانه کینوا سیاه کمی از ۲ نوع دیگر آن شیرین‌تر است و در هنگام پخت رنگ زیبای خود را حفظ می‌کند. این دانه نیز در تهیه‌ی انواع سالادها و غذاهای گیاهی استفاده می‌شود.

از چندین سال گذشته واردات دانه کینوا به ایران آغاز شده است و مانند سایر نقاط جهان امروزه در کشور شاهد فروش کینوا سفید، قرمز و سیاه در بازارهای عرضه مواد غذایی می‌باشیم. با افزایش قیمت دلار برخی از کشاورزان داخلی اقدام به کشت بذر کینوا سفید در مزارع خود نمودند و امروزه می‌توانید در بازارهای داخلی دانه کینوا سفید ایرانی را نیز خریداری نمایید. کشت کینوا قرمز و سیاه بسیار محدود است و تنها شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا مفتخر به تولید کینوا قرمز و سیاه ایرانی می‌باشد. دانه کینوا ایرانی از نظر کیفیت با کینوا وارداتی رقابت می‌کند و از نظر قیمت ارزان‌تر است.

خرید و مصرف کینوا ویژه بارداری

تغذیه سالم در زمان بارداری از چنان اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که معمولاً مادران باردار به دنبال تهیه غذاهای سالم، ارگانیک و غیرتراریخته می‌باشند. درست است که مصرف کینوا در دوران حاملگی توصیه می‌شود و بسیار گزینه مناسبی برای تأمین انرژی، پروتئین و ویتامین‌های موردنیاز بدن مادر باردار است؛ اما اگر دانه کینوا مصرفی در دوران بارداری به‌خوبی فرآوری نشده باشد و حاوی مواد زائد و غیر مغذی باشد، می‌تواند سلامت مادر و جنین را به خطر اندازد. دانه کینوا تولیدی در شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تمام مجوزات بهداشتی و سلامت لازم را دارد و تنها دانه کینوا ایرانی است که مجوز غیر ترا ریختگی را به خود اختصاص داده است.

شما با خرید دانه و محصولات کینوا از سایت شرکت ایلیا می‌توانید اطمینان لازم در خصوص تهیه یک محصول ارگانیک، سالم و باارزش غذایی بالا را حاصل نمایید. برای خرید محصول موردنظر خود از طریق تماس تلفنی با کارشناسان بخش فروش این شرکت ارتباط مستقیم برقرار نمایید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *