قیمت خرید بذر و دانه کینوا در گلستان

کینوا

قیمت خرید بذر و دانه کینوا در گلستان را از معتبرترین و بزرگ‌ترین مرکز تولید و عرضه محصولات کینوا در سراسر کشور استعلام کنید. قیمت بذر کینوا در ایران باتوجه‌به اینکه به‌صورت زراعی اصلاح‌شده باشد یا خیر، متفاوت است. شرایط کشت کینوا در استان گلستان از معدود اطلاعاتی است که در سایت شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا قابل دستیابی است.

بذر کینوا

دانه کینوا به‌عنوان یک ماده مغذی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود که بسیار مفید و برای رشد سالم است. بذر این گیاه در آب‌وهوای گوناگون و شرایط خاک متفاوت به‌صورت نسبتاً آسان رشد می‌کند. دانه کینوا یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی کامل است. در این نوشتار به این موضوع می‌پردازیم که کینوا چیست، چرا باید آن را پرورش دهیم و روش کشت آن به چه صورت است.

کینوا گیاهی از خانواده بزرگ چنوپودیوم است که ارزش آن به دانه‌های خوراکی آن برمی‌گردد. دانه‌های کینوا به خانواده غلات تعلق ندارد و بیشتر شبیه سبزیجات است. قدمت این گیاه به ۳ تا ۴ هزار سال پیش در محدوده دریاچه تی‌تی­کاکا پرو و بولیوی برمی‌گردد.

شاید از خود بپرسید که چرا کشت بذر کینوا این­قدر در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است؟ پاسخ به این سؤال این است که گیاه کینوا به‌آسانی رشد می‌کند، برداشت دانه آن بسیار راحت است، بذر این گیاه در خاک‌های ضعیف و شور مقاومت می‌کند و نیاز آبی آن محدود است. دانه برداشت شده از گیاه کینوا یک ابر غذا است؛ به این معنی که افزودن آن به رژیم غذایی معمولی افراد یک جامعه، به‌راحتی ارزش بشقاب غذایی آن‌ها را چندین برابر می‌کند. پس چرا سال آینده بخشی از سطح زیر کشت مزارع خود را به پرورش گیاه کینوا اختصاص ندهید؟

قیمت بذر کینوا در ایران

گیاه کینوا از معدود محصولات زراعی است که می‌تواند یک گزینه مناسب برای کشت در مزارع کوچک باشد. درحالی‌که سایر محصولات مانند گندم و جو نیاز به فضای زیادی دارد. ازآنجاکه عملکرد گیاه کینوا در هکتار بالاست، معمولاً در فضاهای کم هم می‌توان انتظار مقدار مناسبی از محصول کینوا را داشت. البته باید توجه کنید که برای کشت گیاه کینوا شما نیاز به یک بذر مرغوب و اصلاح‌شده دارید. اگر بذر­های بی­‌کیفیت موجود در بازار که معمولاً با قیمت‌های کم به فروش می‌رسند را در مزارع خود بکارید، هیچ‌گاه به مرحله برداشت محصول نخواهید رسید.

شاید در مورد دانه‌های جو و گندم کشاورزان بتوانند همان محصول برداشت شده را مجدداً برای سال آینده در خاک بکارند، اما گیاه کینوا این‌گونه نیست. دانه‌ای که به‌عنوان محصول نهایی از گیاه کینوا برداشت می‌شود مناسب برای کشت و تولید محصول مرغوب نمی‌باشد. این دانه عملکردی پایین دارد و یا این‌که اصلاً توانایی تولید جوانه و تشکیل گیاه کینوا سالم و قوی را نخواهد داشت.

خوشبختانه در سال‌های اخیر مطالعات ارزشمندی بر روی واریته‌های مختلف بذر کینوا انجام شده است. یکی از معتبرترین مراکزی که به تحقیق بر روی بذر کینوا و اصلاح زراعی آن پرداخته است، شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا است. بذری که پژوهشگران این شرکت اصلاح و تولید می‌کنند قوه نامیه بالا دارد و گیاه آن در حدود ۳ ماه محصول می‌دهد.

چنانچه مایل هستید از قیمت و نحوه سفارش بذر کینوا در سایت شرکت ایلیا آگاه شوید، از طریق شماره تماس‌های موجود در این سایت با کارشناسان بخش فروش بذر کینوا ارتباط مستقیم برقرار نمایید.

کینوا

خرید دانه کینوا

بازار عرضه محصولات کینوا در ایران گسترده است. امروزه نمونه‌های وارداتی و ایرانی دانه کینوا در بازارهای فروش مواد غذایی سراسر ایران یافت می‌شود. کشاورزان پرورش‌دهنده گیاه کینوا معمولاً نگران فروش محصول خود به قیمت مناسب و در زمان مناسب هستند. ازآنجاکه دانه کینوا برداشت شده از مزارع به‌صورت مستقیم قابل مصرف نیست و نیاز به چندین مرحله فراوری دارد، شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا این امکان را برای کشاورزان فراهم آورده است که طی قراردادی دانه کینوا را با قیمت تضمینی و مشخص از آن‌ها خریداری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه خرید و دانه کینوا با کارشناسان بخش فروش این مجموعه ارتباط تلفنی برقرار نمایید.

کشت کینوا در گلستان

کینوا گیاهی است که با بیشتر خاک‌ها سازگار است، اما در خاک‌های لومی حاصلخیز با زه‌کشی خوب بهتر رشد می‌کند. نهال کینوا سرمای هوا را کمتر تحمل می‌کند و کشت آن در مناطق بسیار سردسیر توصیه نمی‌شود. ازآنجاکه استان گلستان خاکی حاصلخیز و شرایط آب‌وهوایی معتدل دارد، می‌تواند بستر مناسب برای پرورش گیاه کینوا باشد. بارندگی‌های زیاد و پی‌درپی در این استان می‌تواند شرایط کشت دیم کینوا را به‌راحتی فراهم کند. تنها مسئله‌ای که ممکن است لازم باشد کشاورزان استان گلستان در کشت کینوا به آن توجه کنند، حساسیت این گیاه به رطوبت بالای هواست. با انتخاب فصل مناسب کشت در این استان احتمال ابتلا به بیماری‌های قارچی و بیماری‌های ناشی از رطوبت بالا در این گیاه به‌شدت کاهش می‌یابد.

 جهت تعیین زمان مناسب کشت برای گیاه کینوا، احتیاج به بررسی دقیق شرایط آب‌وهوایی و خاک منطقه می‌باشد. کارشناسان متخصص بخش کشت و پرورش گیاه کینوا در شرکت ایلیا، آماده خدمت‌رسانی به کشاورزان محترم استان گلستان می‌باشند. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان زراعی این شرکت از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت ایلیا با پشتیبانان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

کینوا

خرید تضمینی و کشت بذر کینوا در گلستان

نحوه همکاری با شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بدین‌گونه است که این شرکت بذر کینوا مرغوب، زودبازده و با عملکرد بسیار بالا را در اختیاران اختیار کشاورزان محترم استان گلستان و سایر مزارع کشور قرار می‌دهد. طی قراردادی که بین شرکت و کشاورزان عقد می‌گردد، این شرکت متعهد می‌شود در تمام طول فصل کشت، پرورش و برداشت دانه کینوا در کنار کشاورزان محترم باشد و با ارائه مشاوره تخصصی کشاورزان را در برداشت محصولی کم‌ریسک و باکیفیت یاری نماید. در نهایت این شرکت دانه کینوا برداشت شده از مزارع کشاورزان را با قیمتی مصوب و تضمینی خریداری می‌کند.

درست است که کشت گیاه کینوا آسان و کم‌دردسر است، اما چنانچه کشاورزان در کنار خود از مشاوره‌های تخصصی و زراعی بهره‌مند شوند درنهایت محصولی که برداشت می‌کنند در این بازار رقابتی راحت‌تر به فروش می‌رسد. از طرفی با عقد قرارداد با شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا، کشاورزان دیگر نگرانی فروش محصول خود با قیمت مناسب را نخواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط قرارداد و خرید تضمینی کینوا در استان گلستان با تماس تلفنی با پشتیبانان بخش فروش این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *