فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی

خرید بذر کینوا برای کاشت

فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی در کدام مجموعه صورت می‌گیرد؟ برای تهیه بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی شده باید به کدام مرکز مراجعه کرد؟ اطلاعات کامل و جامع در زمینه‌ی کشت بذر کینوا را چطور می‌توان کسب کرد؟

بذر کینوا چیست؟

بذر کینوا از خانواده‌ی اسفناج و چغندر می‌باشد. دانه کینوا که حاصل از کشت بذر کینوا است یک شبه غله محسوب می‌شود و خواص بسیار ارزشمندی دارد. بذر کینوا بسیار ریز است و به همین دلیل جزء بذور ریز طبقه بندی می‌شود. این گیاه ارزشمند بومی مناطق آند در آمریکای جنوبی است و در کشورهای این منطقه شامل پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی کشت می‌شده است و چند سالی است که در کشور ما نیز کشت می‌شود.

روش‌های کشت بذر کینوا

بذر کینوا همانطور که گفتیم از بذور ریز می‌باشد، عمق کاشت برای این بذر 1 تا 2 سانتی‌متر مناسب است. بذر کینوا را هم میتوان دستی و هم مکانیزه کشت کرد. روش‌های مختلف کشت بذر کینوا شامل روش کشت جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی به غیر از روش کرتی است، دلیل اینکه روش کرتی مناسب نیست این است که کینوا دارای شاخ و برگ و انشعاب می‌باشد.

در مناطق شور و در روش کشت جوی و پشته‌ای باید حتما بذر را در داخل جوی کشت شود تا شوری کمترین آسیب را به گیاه بزند. کشاورزان می توانند مشاوره های لازم در این زمینه را از مرکز فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی بدست آورند.

کشت بذر کینوا

کیفیت خاک منطقه خراسان جنوبی و اطلاع از آن در مرکز فروش بذر کینوا

خاک‌های این منطقه ضعیف هستند و بهتر است برای تقویت خاک و افزایش عملکرد محصول نهایی از کودهای آلی و یا شیمیایی استفاده کرد. شوری و رس خاک‌های آن بالا است، البته می‌توان از کودهای اصلاح کننده خاک استفاده کرد، این کودها پی اچ خاک را تنظیم می‌کنند و باعث می‌شوند که شوری خاک نیز تعدیل شود و به گیاه آسیبی نرساند.

آبیاری و عملکردکینوا در خراسان جنوبی

روش‌های مختلف آبیاری کینوا شامل قطره‌ای، بارانی، نوارتیپ و غرقابی است. روش آبیاری غرقابی برای این منطقه مناسب‌تر از روش‌های قطره‌ای و بارانی است و بیشتر استفاده می‌شود. در مناطقی که شوری آنها بالاست باید در زمانی که از روش کشت جوی و پشته‌ای استفاده می‌شود و همزمان برای آبیاری از روش غرقابی نیز استفاده می‌شود، آبیاری آرام و پیوسته باشد.

عملکرد کینوا در مناطقی که شوری خاک بالاست 5/1 تن در هکتار می‌باشد و در مناطقی که شوری آن‌ها کمتر است و یا شوری ندارد در صورت مدیریت زراعی صحیح عملکرد آن تا 4 تن در هکتار نیز می‌رسد. علاقه مندان می توانند از نحوه آبیاری این گیاه از طریق مرکز فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی مطلع شوند.

آبیاری کینوا

کیفیت دانه کینوا و برداشت آن

کیفیت دانه کینوا در استان خراسان جنوبی مناسب است، رنگ دانه‌ها خوب است چون رطوبت کمی در این منطقه وجود دارد و اندازه‌ی دانه ها هم قابل قبول است.

برداشت دانه حاصل از کشت بذر کینوا هم به روش دستی و هم به روش مکانیزه انجام پذیر است. برای برداشت مکانیزه از دستگاه کمباین کلزا با یک سری تغییرات جزئی در هد آن استفاده می‌شود.

فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی

بزرگترین مرکز فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی اطلاعات بسیار مناسبی در زمینه کشت بذر کینوا در این استان و سایر استان‌های کشور قرار می‌دهد. بذر‌های کینوا تولیدی با کیفیت و بهترین قیمت را می‌توانید از این مجموعه تهیه نمایید. این مجموعه با بستن قرارداد تضمینی با کشاورزان اقدام به خرید بذرهای تولید آنها می نماید.

این مجموعه هم چنین در جهت توسعه بازار بذر و دانه کینوا با علاقمندان و کشاورزان عزیز در خراسان جنوبی و سایر استان‌های دیگر در سطح کشور همکاری می‌نماید. کارشناسان این مجموعه آماده مشاوره رایگان به کشاورزان و علاقمندان عزیز می‌باشند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *