عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا

بزرگترین مجموعه عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور، بذور اصل کینوا، شناسنامه‌دار و گواهی‌شده را با کیفیت عالی دانه تولیدی به کشاورزان و علاقمندان عزیز بفروش می‌رساند.

کاشت بذر کینوا در خراسان رضوی و توزیع آن

استان خراسان رضوی هم مانند سایر استان‌های کشور در کشت بذر کینوا پیشرو می‌باشد. این استان با وجود شهرستان‌های مختلفی مانند تربت حیدریه، قوچان، فریمان و…اقلیم‌های متفاوتی هم دارد، یعنی دماهای متفاوتی دارد. اما به طور کلی اقلیم استان خراسان رضوی معتدل مایل به سرد است.

توزیع بذر کینوا با کیفیت و انتخاب تاریخ مناسب کاشت در این استان هم مانند سایر استان‌های دیگر عاملی مهم در عملکرد محصول نهایی است. برای تعیین دقیق زمان کشت در استان خراسان رضوی و منطقه‌ی موردنظرتان و نیز سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این سازمان در تماس باشید.

کینوا

زمان کاشت بذر کینوا در خراسان رضوی

به طور کلی کاشت کینوا در نوبت بهاره و پاییزه انجام می‌شود. برای کشت بهاره حتما باید از اسفند ماه آماده‌سازی زمین انجام شود و تا 10 فروردین کار کشت انجام شود، یعنی از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین کار کشت انجام شود.

برای کشت پاییزه در خراسان رضوی باید یک مقدار دقت شود به این خاطر که از نیمه‌های آبان ماه استان خراسان رضوی به شدت سرد می‌شود، یعنی باید کشت خود را در پاییز طوری تنطیم کنند که در نیمه مرداد ماه کار کشت را انجام دهند و تا 20 آبان برداشتشان را انجام داده باشند، به این دلیل که از نیمه‌ی آبان ماه دما در خراسان رضوی پایین می‌آید و ممکن است مشکل یخ‌زدگی پیش بیاید. عرضه و توزیع بذر کینوا درجه یک به همراه مشاوره تخصصی در طول کشت در این شرکت ارائه می شود.

میزان آبیاری کینوا در خراسان رضوی

استان خراسان رضوی مناطق دارای آب و خاک شور هم دارد و مناطق دارای آب و خاک شیرین هم دارد. از تمام روش‌های آبیاری غرقابی، قطره‌ای و بارانی با توجه به ادوات کشاورزی در دسترس آن ها می‌توانند استفاده بکنند. توزیع بذر کینوا برای کشت بهاره در خراسان رضوی مشکلی ندارند معمولا دو تا بارش را هم در بهار و هم در پاییز در خراسان رضوی دارند و همان 4 تا دور آبیاری را با دو بارش در نظر بگیرند کفایت می‌کند. مخصوصا این که در سال‌های اخیر بارندگی خوبی در خراسان رضوی وجود داشته است.

کینوا

برداشت کینوا در خراسان رضوی

برداشت هم دستی و هم مکانیزه امکان پذیر است. در روش مکانیزه که با کمباین برداشت می‌شود باید حداقل سه هکتار زمین باشد تا با کمباین به خوبی برداشت شود. زمان مناسب برداشت هم باید رعایت شود که در غیر اینصورت عملکرد نهایی مناسب نخواهد بود. همانطور که گفتیم زمان مناسب کاشت باید رعایت شود تا در 15 آبان ماه برداشت چه با کمباین و چه به صورت دستی انجام شود تا هم از سرمازدگی و هم از بارندگی در امان بمانند.

زیرا اگر بارندگی باشد در زمان برداشت محصول، دانه ها در کمباین حالت خمیری به خود گرفته و به طور کل از بین می‌روند. پس باید قبل بارندگی یعنی تا 15 آبان حتما برداشت صورت گیرد چون گیاهچه رطوبت دار می‌شود و این رطوبت مانع برداشت می‌شود.

عرضه و توزیع بذر کینوا در خراسان رضوی

بذور تولیدی کینوا در این مجموعه تمام استانداردهای کیفی لازم را دارند و کشاورزان در خراسان رضوی و سایر استان‌ها می‌توانند از این بذور با کیفیت برای کشت خود با خیال راحت استفاده کنند. البته علاوه بر بذر با کیفیت و سالم، داشتن اطلاعات راجع به زمان مناسب کاشت و مراحل داشت و برداشت کینوا کمک بسیار مهمی به کشاورز می‌کند.

این مرکز اطلاعات بسیار جامعی در زمینه‌ی کشت کینوا به کشاورزان و علاقمندان می‌دهد و تنها با یک تماس می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید در ضمن عرضه و توزیع بذر کینوا شناسنامه‌دار و گواهی‌شده در استان خراسان رضوی و سایر استان‌ها نیز انجام می‌گیرد.

این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر در کل کشور، بذور کینوا گواهی‌شده، اصل و شناسنامه‌دار با درصد خلوص بالا را در سطح کشور توزیع می‌کند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *