بازار فروش بذر کینوا شاهرود

بذر کینوا در اصفهان

بازار فروش بذر کینوا شاهرود چگونه است؟ برای بررسی بازار بذرکینوا در شاهرود باید به کدام مجموعه مراجعه کرد؟ کدام مجموعه اطلاعات کاملی در زمینه‌ی کشت بذر کینوا در شاهرود و سایر مناطق کشور ارائه می‌دهد؟

کشت بذر کینوا در شاهرود

فروش و کشت بذر کینوا در استان سمنان و شهر شاهرود نیز مانند سایر مناطق کشور انجام می‌گیرد. بذر کینوا را در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه می‌توان کشت کرد، در استان سمنان و شهر شاهرود باید کشت بذر کینوا دقت کرد زیرا کیفیت بذر کینوا تحت تاثیر دمای هوا قرار می‌گیرد. شهر شاهرود از مناطقی است که ممکن است دمای هوا در اردیبهشت ماه به بالاتر از 35 درجه برسد، کارشناسان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور اطلاعات بسیار جامع و کاملی دارند. برای تعیین زمان دقیق کشت بذر کینوا در شاهرود می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

بذر کینوا

روش‌های مختلف کاشت بذر کینوا

خاک استان سمنان و شاهرود در بعضی مناطق شور است و در بعضی مناطق آن شوری کمتری دارد. بعد از تهیه بذر از بازار فروش در شاهرود می توان اقدام به کیشت نمود که کاشت بذر کینوا به روش‌های مختلف جوی و پشته‌ای، نواری، ردیفی به غیر از روش کرتی انجام می‌گیرد، زیرا روش کرتی به علت منشعب بودن و داشتن شاخ و برگ کینوا مناسب آن نمی‌باشد. در روش کشت جوی و پشته‌ای در مناطقی که مشکل شوری دارند باید بذر را در داخل جوی کشت کرد.

بذور کینوا را به دلیل ریز بودن آن ها باید به صورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری خاک کشت کرد. فاصله‌ی بین ردیف‌ها را باید 50 سانتی‌متر در نظر گرفت و فاصله ی بین بذرها در داخل هر ردیف باید 7 تا 10 سانتی متر باشد. از نظر ادوات مکانیزه در این منطقه مشکلی وجود ندارد و میتوانند از اداوت ریزکار غلات برای این منظور استفاده کنند.

آبیاری بذر کینوا

برای آبیاری بذر کینوا از روش‌های مختلف غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ استفاده می‌شود. کشت دیم در مناطقی که بارندگی مناسبی در طول سال دارند انجام می‌شود، اما در شاهرود نمی‌توان کشت را به صورت دیم انجام داد. تعداد دور آبیاری 5 تا 7 نوبت باید باشد و به فاصله‌ی 10 تا 15روز انجام شود. در زمان برداشت دانه‌ها باید حتما رطوبت کم باشد، زیرا رطوبت بالا باعث کاهش کیفیت و بازار پسندی و نیز تیره شدن رنگ دانه می‌شود. اما در شاهرود با توجه به خشک بودن هوا دانه ها رنگ روشنی دارند و کیفیت آن‌ها نیز بالاست.

میزان عملکرد و برداشت

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و به حداکثر 5/5 تن در هکتار در صورت مدیریت زراعی اصولی و صحیح می‌رسد. کوددهی می‌تواند عملکرد را افزایش دهد. کوددهایی مانند NPK به مقدار 150 کیلوگرم در هکتار، سوپر فسفات تریپل به مقدار 150 کیلوگرم در هکتار و 100 کیلوگرم در هکتار هم کود پتاس.

همانطور که گفتیم استان سمنان و شاهرود علاوه بر فروش و کاشت بذر از نظر اداوات نیز کشاورزی مشکلی ندارند و برای برداشت دانه کینوا هم می‌توانند دستی برداشت کنند و هم از طریق ادوات مکانیزه این کار را انجام دهند. دستگاه کمباین کلزا برای برداشت مکانیزه کینوا مناسب می‌باشد، اما باید یک سری تغییرات جزئی در هد برداشت کمباین ایجاد گردد تا مناسب برای برداشت کینوا گردد.

دانه کینوا

مزیت‌های فروش و کاشت بذر کینوا در شاهرود

استان سمنان و شاهرود بسیار برای کاشت بذر کینوا مناسب هستند. به دلیل اینکه کینوا گیاهی مقاوم به شوری و کم آبی است که در این مناطق هم شوری خاک و مشکل کم آبی وجود دارد و کشاورزان می‌توانند کینوا را به جای محصولاتی که به آب زیادی نیاز دارند بکارند. علاوه بر این مورد امکان کاشت آن دو بار در سال وجود دارد و دو برابر گندم سودآوری دارد. همه‌ی این عوامل کشاورزان و علاقمندان را به کاشت بذر کینوا در تقریبا تمام مناطق کشور اللخصوص مناطق کم آب و شور ترغیب کرده است.

بازار فروش بذر کینوا شاهرود

جهت بررسی بازار فروش بذر کینوا در شاهرود و سایر مناطق کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. این مرکز اطلاعات جامع و کاملی در مورد نحوه‌ی کشت بذر کینوا در شاهرود در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد.

همکاری در بازار فروش بذر کینوا در شاهرود

با گسترش کشت بذر کینوا در شاهرود و سایر مناطق به طبع بازار فروش بذر کینوا هم رونق پیدا کرده است. این مجموعه در زمینه‌ی بازار خرید و فروش و نیز صادرات بذر و دانه کینوا با کشاورزان عزیز در شاهرود و سایر مناطق همکاری می‌نماید.  این مجموعه با کشاورزان قرارداد خرید تضمینی می بندد و بعد از خرید محصول و فرآوری آن در کارخانه، کینوای ایرانی را وارد بازار می کند. کشاورزان می توانند با این مجموعه عقد قرارداد خرید تضمینی داشته باشند و از بابت خرید محصول و ریسک کشتشان خیالشان راحت باشد. برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار هم می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته و میزان بذر مورد نظر خود را سفارش دهید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *