تولید بهترین کینوا ساپونین زدایی شده

قیمت خرید فروش کینوا زنجان

برای تولید بهترین کینوا ساپونین زدایی شده باید نکات خاصی را در بحث کشاورزی ، فراوری و بوجاری بدانید . ما در این مجموعه در تولید با کیفیت و این محصول با شما همراه هستیم.

مصرف دانه کینوا

مصرف دانه کینوا در ایران بشدت درحال گسترش است.  نکات بسیار مهمی در مورد کینوا ساپونین زدایی شده  لازم است مصرف‌کنندگان عزیز بدانند . چرا اصلاً کینوا را باید فراوری و ساپونین زدایی کنیم.

 دانه کینوا از خانواده اسفناج جیان می‌باشد که دارای پوست ی ساپونینی و صابونی مانند است.  برای مصرف خوراکی کینوا نیاز است این ساپونین برداشته شود.  روش‌های مختلف فراوری وجود دارد اعم از روش های مرطوب و روش های مکانیکی،  این مجموعه در کشور حدود ده سال است که به ترویج و کشت و تولید کینوا ساپونین زدایی شده مشغول است .

 دانه های کینوا که در ایران کشت می‌شود از واریته‌های مختلفی تشکیل شده است . یکی از بهترین واریته های که در ایران کشت آن جواب داده و واریته تی‌تی کاکا هست.  این واریته به خاک‌های ایران سازگاری بسیار مناسبی نشان داده و عملکرد بالایی در استان‌های مختلف دارد.

کینوا

بوجاری دانه کینوا

 برای مصرف خوراکی کینوا باید فرآوری شود. در واقع بسیاری از افراد فکر می‌کنند محصول برداشت‌ شده سرزمین را می‌توانند مورد مصرف خوراکی قرار دهند این اشتباه بزرگ است.  این دانه باید از کل استان‌های کشور که درحال تولید هستند جمع‌آوری و در کارخانه فرآوری جمع شود.

دانه کینوا دانه بسیار ریز است و وزن هزار ان دو تا سه گرم است و  دارای ناخالصی های زیادی مانند سنگ‌ریزه خار و خاشاک و کاه و کلش است. این کاه و کلش و سنگ‌ریزه‌ها که هم‌وزن و هم اندازه کینوا هستند باید از آن جدا شود که بوجاری بسیار خاصی را می‌طلبد.

 دستگاه‌های بوجاری این مجموعه قابلیت این را دارد که ناخالصی های  هم‌وزن و هم اندازه کینوا را از آن جدا کرده و بوجاری تمیز نماید . البته بعضی از بارهایی که از استان‌های مختلف جمع آوری می‌شود دارای دانه‌های سلمه است. سلمه از خانواده کینوا است و فقط تفاوت رنگ دارد و البته دانه‌های سمی است و باید از کینوا جدا شود. تولید دانه کینوا ساپونین زدایی شده کار تخصصی است که زیر نظر متخصصان این مجموعه انجام می شود.

 دستگاه‌های تخصصی این مجموعه قابلیت جداسازی دانه‌های سلمه را نیز دارد.  دانه کینوا بعد از جدا کردن و بوجاری تمیز و دقیق این دستگاه می‌تواند وارد مرحله فرآوری شود.

بذر کینوا

تولید بهترین کینوا ساپونین زدایی شده

 مرحله فرآوری با برداشتن ساپونین و لایه‌های سمی و پوسته کینوا انجام می شود .  بعد از فرآوری ، چندین مرحله پولیش و براق کردن سطح دانه و بعد به  مراحل شستشو و بعد خشک کردن می‌رسیم که فرایند شستشو و خشک کردن نیز پروسه بسیار پیچیده ای دارد.

ساپونین مزه تلخی دارد و قلیایی است. لذا در مرحله اگر گرد ساپونین روی دانه بنشیند و شستشوی خوبی داده نشود می‌تواند تلخی بسیار زیادی را ایجاد کند.بسیاری از بارهای موجود در بازار کینوا هم مراحل فرآوری نا کاملی را سپری کرده و تلخی بسیار بالایی دارند که غیر قابل خوردن است .

کینوا فراوری نشده یا با غیر اصولی فراوری شده ، باعث گاهاً نفخ و دل‌پیچه بسیار زیاد می شود.  در نهایت محصول باید بعد از شستشو ، خشک شود که در مرحله خشک کردن حتماً باید رطوبت دانه بین 8 تا نهایت 12 درصد برسد .

اگر رطوبت بیشتر از این باشد دانه بعد از مدت یک هفته که درون بسته‌بندی می‌ماند دچار کپک‌زدگی می‌شود. بسیاری از مصرف‌کننده‌ها و تولیدکننده‌های کینوا این موضوع را نمی‌دانند. لذا حتماً باید بعد از مرحله شستشو مرحله خشک کردن نیز طی شود و مرحله آنتی باکتریال نیز طی شود .

کینوا

همکاری در تولید بهترین کینوا ساپونین زدایی شده

 این مجموعه با توجه به ده سال سابقه کاری که در حوزه کینوا دارد و هزینه‌های بسیار هنگفتی که در حوزه تحقیق و توسعه و فرآوری کینوا انجام داده است  ، می‌تواند به مشتریان و مصرف‌کننده‌های عزیز این اطمینان را بدهد که در کینوا ساپونین زدایی شده تولید شده در این مجموعه ، دارای استانداردهای کیفی و آنالیز آزمایشگاهی بسیار دقیق است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

 دانه کینوا تولید شده در زمین های کشاورزی طرف قرار داد این مجموعه ، مورد فرآوری همین شرکت قرار می‌گیرد ، و شرکت از خرید بارهای نامطمئن و گاهاً نامرغوب بازار خودداری می‌کند.

 لذا کشاورزان عزیزی که قصد تولید محصول کینوا را دارند می‌توانند با این مجموعه در تماس باشند و در تولید بهترین کینوا ساپونین زدایی شده در کشور فعالیت کنند  و از بابت خرید تضمینی و کاهش ریسک خرید اطمینان حاصل کنند.

 مصرف ‌کننده‌های عزیز نیز می‌توانند برای خرید و فروش کینوا با کیفیت بسیار عالی با این مجموعه ارتباط گرفته و سفارش خود را با کیفیت عالی در حجم‌های مختلف سفارش دهند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *