مصرف علوفه کینوا در ایران

علوفه کینوا

بزرگترین مرکز عرضه کینوا برای مصرف علوفه کینوا در ایران روش های تولید این علوفه را اموزش می دهد. در رابطه با تولید و مصرف علوفه کینوا در مناطق مختلف ایران، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

اهمیت علوفه برای تغذیه دام

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺪودﯾﺖ اراﺿﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﮐﺸﺖ و ﮐﺎر، ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ آب و ﺗﻐﯿﯿـﺮات آب  و ﻫﻮاﯾﯽ از جمله مشکلات فرارو برای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﻮراك دام می باشد. در ﻃﯽ ﺳﺎلﻫﺎي اﺧﯿﺮ، در ﻧﺘﯿﺠﻪي اﻓﺰاﯾﺶ ﺟﻤﻌﯿﺖ، در ﺑﺴﯿﺎري از ﮐﺸﻮرﻫﺎي در ﺣﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮاي ﻓﺮآوردهﻫﺎي داﻣﯽ رﺷﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺧﻮراك ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﯽ ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﭘﺮورش دام ﺑﺸﻤﺎر ﻣﯽرود و ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺳﻮدآوري ﯾﮏ واﺣﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪي را ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﺪ. همچنین ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ دام، ﺑﺎزده ﺗﻮﻟﯿﺪﻣﺜﻠﯽ، و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮآوردهﻫﺎي داﻣﯽ تاثیر می گذارد.

کینوا

ﻓﺮآوردهﻫﺎي ﻓﺮﻋﯽ ﮐﺸﺎورزي، ﻣﻨﺎﺑﻊ ارزﺷﻤﻨﺪي ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ اﻧﺮژي، ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ و ﻓﯿﺒﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﺨﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت ﮐﺸﺎورزي را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص ﻣﯽدﻫﻨﺪ. ﻣﺼﺮف اﯾﻦ ﺧﻮراكﻫﺎ در ﺟﯿﺮه ي  ﻧﺸﺨﻮارﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و طیور، گزینه مناسبی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز دام و طیور می باشد.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ ﺧﻮراك در ﺗﻮﻟﯿﺪات داﻣﯽ، ارزﯾﺎﺑﯽ ﺻﺤﯿﺢ از ﻋﺮﺿﻪ و ﺗﻘﺎﺿﺎي ﻓﻌﻠﯽ و آﯾﻨﺪه ﺧﻮارك دام ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺪوﯾﻦ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫـﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ  رﯾـﺰي ﺑﺨـﺶ  دام، اﻣﺮي ﺿﺮوري اﺳﺖ.

اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮاي ﻣﺤﺼﻮﻻت دام، ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﭘﺮورش دامﻫﺎي اﻫﻠﯽ، از ﭘﺮورش ﺳﻨﺘﯽ ﺑﺮاي اﻣﺮار ﻣﻌﺎش ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﭘﺮورش ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺑﺮاي ﺳﻮدآوري ﺗﺠﺎري ﺷـﺪه اﺳـﺖ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﻧﯿﺎز ﻓﺰآﯾﻨﺪه اي ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻋﻠﻮﻓﻪ و ﺧﻮراك دام را ﻧﯿـﺰ درﭘـﯽ دارد.

علوفه کینوا

اهمیت تولید و مصرف علوفه کینوا در ایران

در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎز آﺑﯽ ﮐﻢ، ﮐﺸﺖ ﮐﯿﻨﻮا در ﺳﺮاﺳﺮ دﻧﯿﺎ ﮔﺴﺘﺮش ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ  ﻣﺤﺪودﯾﺖ اراﺿﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﮐﺸﺖ و ﮐﺎر، اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎﺷﺖ ﺧﻮاركﻫﺎي داﻣﯽ، ﻣﻮﺟﺐ اﻓـﺰاﯾﺶ رﻗﺎﺑـﺖ ﺑـﺎ ﻏـﺬای اﻧﺴﺎن ﺷﺪه است.

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ آب و ﺗﻐﯿﯿﺮات آب و ﻫﻮاﯾﯽ و اﻗﻠﯿﻤﯽ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎي آﯾﻨﺪه ي ﺗﻮﻟﯿـﺪ ﺧﻮراك دام می باشند. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ روي آوردن ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧـﻮراك ﺑـﻮﻣﯽ، ﻓـﺮآورده ﻫـﺎي ﻓﺮﻋـﯽ و ﺿﺎﯾﻌﺎت ﮐﺸﺎورزي و ﻧﯿـﺰ ﺧـﻮراك  ﻫـﺎي ﻧﺎﻣﺘﻌـﺎرف اﻣـﺮي اﺟﺘﻨـﺎب ﻧﺎﭘـﺬﯾﺮ است.

علوفه کینوا که از گیاه کینوا به دست می آید، گزینه مناسبی برای تغذیه دام های سنگی و سبک معرفی شده است. علوفه کینوا به خشکی و شوری مقاوم است و در زمینه های زراعی فقیر نیز رشد می نماید.

همچنین مصرف آب کمی نسبت به اغلب غلات و یونجه دارد. بنابراین برای کشت در اقلیم گرم و خشک ایران بسیار مناسب است. کشتبذر کینوا رد مناطق مختلف کشور، علاوه بر تولید دانه های مرغوب، علوفه خوبی نیز تولید می نماید.

علوفه کینوا

ارزش غذایی مصرف علوفه کینوا در ایران

دانه کینوا ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻨﺒﻊ ﻏﻨﯽ از ﭘﺮوﺗﺌﯿﻦ است، ﺑﻠﮑﻪ ﺗﻮازن اسید آﻣﯿﻨﻪاي ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ نیز دارد. همچنین  ﺳﺮﺷﺎر از ﻣﻮاد ﻣﻌﺪﻧﯽ و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦﻫﺎ است. دانه کینوا پس از فرآوری غذایی مطلوبی برای تغذیه انواع طیور گوشتی و پرندگان زینتی می باشد.

همچنین علوفه کینوا، ﺣﺎوي  مواد معدنی، ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت ﻓﻼوﻧﻮﺋﯿﺪ، ﻓﯿﺘﻮاﺳﺘﺮول و ﻓﻨﻠﯽ اﺳﺖ، ﮐﻪ اﺛﺮات ﺳﻮدﻣﻨﺪی در ﺗﻐﺬﯾﻪ دام دارد. تحقیقات نشان داده، مصرف علوفه کینوا باعث افزایش شیردهی گاوها می گردد.

تولید علوفه کینوا در ایران، در کنار تولید دانه، سودآوری خوبی را به همراه دارد. در هر هکتار از زمین زیر کشت بذر کینوا، بین 2 تا 5/5 تن دانه کینوا و حدود 5 تن علوفه کینوا برداشت می شود. مصرف علوفه کینوا برای تغذیه دام های سنگین و سبک، اثرات خوبی بر وزن گیری و تلوید شیر دارد.

علوفه کینوا

کشاورزان عزیز در کنار تولید دانه می توانند برای مصرف علوفه کینوا نیز برنامه ریزی نمایند. البته لازم به ذکر است کمه جهت خوش خوراک شدن، بهتر است علوفه کینوا به صورت ترکیب با یونجه و ذرت و علوفه های دیگر مصرف شود.

علوفه کینوا دارای مواد معدنی مفیدی از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، روی، مس، گوگرد، مولیبدن و… می باشد. وجود این مواد در علوفه کینوا، می تواند نیاز دام به این مواد معدنی را برطرف نماید.

علوفه کینوا

خرید و فروش و مصرف علوفه کینوا در ایران

کشاورزان عزیز در کنار تولید و فروش دانه کینوا، می توانند با فروش علوفه کینوا، به سود بیشتری دست یابند. مجموعه ما برای اولین بار در ایران، علوفه کینوا را از زمین های بیشتر از 5 هکتار خریداری می نماید. و در زمینه تولید علوفه کینوا، علاقه مند به همکاری با کشاورزان عزیز می باشد.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر ، دانه و آرد کینوا، در زمینه تولید دانه و علوفه کینوا، مشاوره رایگان ارائه می نماید. همچنین با توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار، کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد بالا و باکیفیت همراهی می نماید.

این مجموعه علوفه کینوا را با کیفیت ها مختلف و قیمت های مناسب رد اختیار دامداران عزیز قرار می دهد. همچنین دانه کینوا فرآوری شده نیز برای مصرف طیور و پرندگان زینتی عرضه می شود. دامداران سنتی و صنعتی و مرغداران عزیز، جهت تهیه علوفه و دان کینوا می توانند با ما در ارتباط باشند.

این مجموعه آماده همکاری با مراکز تحقیقاتی، در رابطه با پژوهش درباره علوفه کینوا می باشد. جهت اطلاع زا کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *