عرضه و توزیع بذر کینوا در اراک

بذر کینوا

برای تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر کینوا در اراک و شهرهای مختلف کشور، در ارتباط باشید و محصول خود را به صورت تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است که به خاویار سبز معروف است، می باشد. دانه کینوا سرشار از پروتئین و انواع ویتامین B و E، آنتی اکسیدان، امگا 3، فیبر، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و… می باشد. همچننی به عنوان تنها منبع گیاهی دارای تمام اسیدآمینه های ضرروی بدن انسان، معرفی شده است.

علاوه بر تولید دانه هایی باارزش غذایی بالا توسط بذر کینوا، این بذر قابلیت رشد در شرایط سخت را دارد. بذر کینوا در تنش شوری که برخی از گیاهان مانند گندم و جو، رشد نمی کنند، می تواند تولید دانه بکند.

همچنین بذر کینوا قابلیت کشت در اقلیم های مختلف را دارد. زیرا تنوع ژنتیکی بالای آن، این بذر را به تغییرات اقلیمی سازگار کرده است. ارزش غذایی دانه کینوا، سازگاری با تغییرات اقلیمی و همچنین به خشکی و شوری، باعث شد که سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان فائو به سال کینوا نامگذاری شود.

کشت بذر کینوا در اغلب مناطق جهان از جمله مناطق مختلف ایران، با عملکرد خوبی همراه بوده است. بذر کینوا برای رشد، به حداقل شرایط محیطی احتیاج دارد. و در خاکهای فقیر از نظر زراعی و زمین های حاشیه ای، نیز رشد می نماید. دوره رشد بذر کینوا، کوتاه مدت است و نیاز به تعداد دفعات آبیاری کمی دارد. همه این عوامل باعث شده است که سودآوری آن قابل توجه و حتی دو برابر نسبت به کشت گندم  و برخی از غلات باشد.

بذر کینوا

عرضه و تولید بذر کینوا در اراک

کشت بذر کینوا در اراک و مناطق مختلف کشور در سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است. سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا رد اراک و دیگر مناطق کشور، باعث شده است که افراد زیادی به کشت آن علاقه مند باشند.

کشت بذر کینوا در اراک در دو نوبت از سال امکان پذیر است. البته انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا، مشابه با سایر گیاهان زراعی، بسیار مهم می باشد. به همین دلیل تاریخ کشت نامناسب بر روی عملکرد بذر کینوا تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.  

برای اطلاع از تاریخ مناسب جهت کشت بذر کینوا در اراک می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان مجموعه ما در زمینه کشت صحیح بذر کینوا در اراک، بهره مند شوید. این مجموعه با همکاری کشاورزا عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در اراک، زرندیه، شازند، آشتیان، کمیجان، تفرش، دلیجان، محلات، خمین، ساوه و… را دارد.

محصولات تولید شده از کشت بذر کینوا در اراک، بسیار مرغوب و با عملکرد بالایی همراه بوده است. دانه های درشت و سفید و با کیفیت بالا، نتیجه کشت بذر کینوا در اراک، همراه با استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه، می باشد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در اراک

انتخاب بذر نامرغوب، تاریخ کشت مناسب از جمله عواملی بوده که باعث کاهش عملکرد محصول بذر کینوا در اراک گردیده است. همچنین به علت شنی بودن خاک های این منطقه، عمق کاشت نیز باید رعایت گردد.

تاریخ کشت بذر کینوا در اراک، باید به گونه ای انتخاب شود تا زمان برداشت محصول، به گرمای اواخر بهار یا اوایل تابستان، برخورد نکند. زیرا در اینصورت روی کیفیت رنگ دانه و اندازه دانه تاثیر گذار است. و عملکرد محصول به همراه کیفیت آن کاهش می یابد. عرضه بذر کینوا بسیار با کیفیت و با قوه ی نامیه بالا در اراک انجام می شود.

جهت استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در اراک، و هر استان دیگری که هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای کشت بذر کینوا در اراک، به میزان ۸  تا ۱۰ کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است. امکان کشت بذر کینوا با انواع روش های مختلف از جمله روش سنتی و مکانیزه وجود دارد.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا در اراک، می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد. و جهت برداشت محصول آن، کمباین برداشت کلزا را می توان به کار برد. در اینصورت لازم است که تغییراتی جزئی در هدِ برداشت کمباین، اعمال شود.

همچنین برای افزایش عملکرد بذر کینوا، استفاده از کودهای آلی و شیمیایی توصیه می شود. بذر کینوا،  نیاز آبی کمی دارد و با ۵ تا ۷ نوبت آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز، نیاز آبی آن برطرف می شود.

حداقل عملکرد بذر کینوا، 2 تن در هکتار است. اما فراهم کردن شرایط مطلوب زراعی و مدیریت مناسب، این مقدار را تا 5/5 تن در هکتار افزایش می دهد.

بذر کینوا

عرضه و توزیع بذر کینوا در اراک

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان بذر کینوا را کشت می کنند. و بسیاری از کشورها مصرف دانه آن را در سبد غذایی خود قرار داده اند. در سال های اخیر، بذر کینوا در استان های مختلف ایران نیز مورد کشت و کار قرار گرفته است. همچنین با افزایش شناخت نسبت به بذر کینوا و دانه آن،  کشت بذر کینوا نیز روند افزایش به خود گرفته است. استفاده از دانه آن نیز، در بین خانواده ها و سازمان های مختلف، با سیر صعودی همراه بوده است.

بازار عرضه و تقاضای بذر کینوا در اراک و مناطق دیگر کشور نیز، رونق گرفته است. البته رد این میان، بذرهای تقلبی نیز متاسفانه عرضه می شود. استفاده از این بذرها علاوه بر کاهش عملکرد، کیفیت محصول تولیدی را نیز کاهش می دهد.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار کشاورزان، قرار می دهد. همچنین در جهت ترویج کشت بذر کینوا در اراک و سایر مناطق کشور، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

جهت اطلاع از نحوه کاشت بذر کینوا در همدان و سایر استان های کشور می توانید با ما تماس بگیرید. در این مجموعه کارشناسان ما، تجارب کسب شده در زمینه ی کشت بذر کینوا را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهند.

 بعلاوه پس از عقد قرارداد، به صورت کاملا تضمینی، محصول شما را خرید و فروش می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر کینوا در اراک نیز، کشاورزان عزیز را در جهت تولید محصولی باکیفیت همراهی می کند.

 جهت استفاده از خدمات این مجموعه،  می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *